Hvor mange timer arbejder du om ugen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2010

LISBETH:-)

Eva skriver:

Ja, ikke? det er også hvad jeg har kunne se, både ved mine de store og også da jeg var i praktik i en børnehaveklasse, så selvom jeg synes det var hyggeligt da jeg var barn og ville stadig være hvis alle børn var hjemme, så er det bare ikke sådan samfundet ser ud nu...og børnene jo så store i sfo, at de selv kan styre hvor meget og hvor lidt, hvis bare de har muligheden... Jeg pressede dog Bertram lidt ud i at være der mere efter en lang periode uden og nu vil han være der hver dag og nogle gange blive længere når han hentes...så er sikker på det er der venskaberne og relationerne skal dyrkes og udvikles..

Knus..

Nemlig!!!! Om de så kun er der 1 time hver dag, så har de trods alt været en del af det store fællesskab i den time.

I den SFO hvor jeg arbejder er der tit ture ud af huset, overnatninger, flerdagstur 1 gang om året til musik festival i Vordingborg, fodboldstævner, fastelavns halløj osv osv. De børn der går i SFO'en snakker jo også om disse ting i skoletiden. Så er det sku ærgeligt at være den eneste (eller måske max 2) i klassen der ikke skal deltage i "alt det sjove".

Nogen af de børn der ikke går i SFO skal selv gå hjem, og jeg oplever tit at de lige "snyder" sig til at gå med de andre børn op i skuret og hente en cykel, hvorefter man må minde dem om at de skal gå hjem, da de jo ikke går i SFO.

Da jeg var barn var der ingen SFO eller fritidshjem (puha jeg er gammel) så der var der masser af børn der var hjemme, men som du også skriver så er det desværre ikke sådan i dag. Vi er vist blevet alt alt for materilistiske (staves?) så mor også må ud og tjene en masse penge, for at opretholde den levestandard vi selv har været med til at skabe.

Et andet aspekt af denne debat synes jeg er, at man jo sagtens kan arbejde 25 timer om ugen, uden så at være til stede for sine børn når de er hjemme. Så er det måske bedre at arbejde 40 timer om ugen, hvis man så er på når man er hjemme? Kender desværre bare mange der arbejder på nedsat tid, men som ikke nødvendigvis bruger den ex. tid på børnene Omvendt kender jeg en del som arbejder rigtig meget, men som så priotere børnene meget meget højt når de så har fri.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2010

Honningblomst

Det er jeg helt enig i det med tiden...og timerne. Men det er måske også bare mig i min verden...men jeg synes dælme det er hårdt at arbejde med mennesker og bruge sig selv som værktøj dagen lang og så også skulle hjem og kunne rumme børnene og være nærværende samtidig, så i forhold til det ved jeg bare at alt over 25 timer vil slide på mig og gøre vores hverdag knap så god. Og så er det vel også et spørgsmål om man tror på den der med kvalitetstid...for mig og ud fra hvad jeg tror på, der skal der være tiden til at være der med børnene...altså hvis ikke børnene gider se på mig, så skal de det ikke, men bare det at de er hjemme og jeg er, at der er ro og mulighed for at være sammen hvis ungerne har lyst....jeg er ikke moderen der tvinger mine unger til en lang fortælling om dagen der er gået eller pådutter dem eftermiddagsfrugt og hygge med moar...men jeg tror på der skal være tid, så man kan bruge den som man ønsker...voksne som børn

Knus...

lisbeth2910 skriver:

Nemlig!!!! Om de så kun er der 1 time hver dag, så har de trods alt været en del af det store fællesskab i den time.

I den SFO hvor jeg arbejder er der tit ture ud af huset, overnatninger, flerdagstur 1 gang om året til musik festival i Vordingborg, fodboldstævner, fastelavns halløj osv osv. De børn der går i SFO'en snakker jo også om disse ting i skoletiden. Så er det sku ærgeligt at være den eneste (eller måske max 2) i klassen der ikke skal deltage i "alt det sjove".

Nogen af de børn der ikke går i SFO skal selv gå hjem, og jeg oplever tit at de lige "snyder" sig til at gå med de andre børn op i skuret og hente en cykel, hvorefter man må minde dem om at de skal gå hjem, da de jo ikke går i SFO.

Da jeg var barn var der ingen SFO eller fritidshjem (puha jeg er gammel) så der var der masser af børn der var hjemme, men som du også skriver så er det desværre ikke sådan i dag. Vi er vist blevet alt alt for materilistiske (staves?) så mor også må ud og tjene en masse penge, for at opretholde den levestandard vi selv har været med til at skabe.

Et andet aspekt af denne debat synes jeg er, at man jo sagtens kan arbejde 25 timer om ugen, uden så at være til stede for sine børn når de er hjemme. Så er det måske bedre at arbejde 40 timer om ugen, hvis man så er på når man er hjemme? Kender desværre bare mange der arbejder på nedsat tid, men som ikke nødvendigvis bruger den ex. tid på børnene Omvendt kender jeg en del som arbejder rigtig meget, men som så priotere børnene meget meget højt når de så har fri.

Anmeld

12. marts 2010

Pia

Har ikke lige læst alle svar igennem.
Men jeg arbejder 35 timer om ugen og har altid arbejdet 32 el 35 timer.
Det vil sige jeg er jo ssh'er og vi er ansat på noget der feks hedder 135 t over 4 uger..

Men jeg har altid ugentlige fridag og dem nyder jeg..Og nogel af fridagen er ungerne hjemme og nogle af dagene er de afsted i 4-5 timer så jeg lige kan få handlet og ordnet hus og så har jeg en masse tid til dem når de kommer hjem.

Og når jeg har aftenvagter kommer ungerne også senere af sted og de dage udnytter jeg så også på den måde at jeg prøver og få lavet en masse her hjemme, så når jeg igen har fridage, så er det med ren tid til ungerme..

Jeg arbejder jo så hver anden weekend og helligedage, men det vidste jeg da jeg tog min uddanelse at det ville blive sådan og det har jeg det fint med.
Sådan er det jo bare inden for min branche..
Vi ser så sådan på det at de weekender jeg arbejder, der har farmand bare ren kvalitets tid med ungerne og det nyder han..
Og da jeg somregel har fået ordnet alt det huslige og indkøb osv , så skal han heller ikke tænke på det.. Han skal bare hygge med vores unger..

Dagens Danmark er jo skruet sådan sammen at vi skal abrejde..
Og vi er jo alle forskellige i hva vi vægter højst..

Men fedt at læse at så mange som mulige prøver og have det antal timer de har det bedst med..
Og efter som ungerne blir større kan man jo altid skifte arbejdstider og så hænger det sammen på en anden måde..

Anmeld

12. marts 2010

Moar'en

Arbejder 32 timer om ugen, fordi jeg kan. Ej vores økonomi kan fint klare det (garenteret os at jeg gik længere ned) og jeg gider ikke arbejde 37 timer med mindre det er nødvendig.

Anmeld

12. marts 2010

TbCp

Jeg arbejder ca 41 timer om ugen.
Jeg er dagplejer så skal jo heldigvis ikke bruge en masse tid på transport.
Jeg har valgt at være PRIVAT dagplejer da jeg så selv kan lægge mine åbningstider... de kommunale har en arbejdsuge på 48 timer.

Min mand har eget firma og arbejder også hjemme, så det kan lade sig gøre at han aflevere Liva omkring 8.30-9, de skal være der inden 9. Så vi tager det stille og roligt om morgenen, hun svanser tit rundt i nattøj længe og elsker det og jeg synes det er fantastisk at vi ikke skal stresse ud af døren.

Jeg har også mulighed for at holde hende hjemme nogle dage, selv passe hvis hendes dagplejer er fri osv. og så får jeg ind imellem min mand til at hente hende tidligt, hvor hun ellers normalt er i dagpleje til jeg lukker kl. 15.30 (15 - fredag). Har jeg tidligt kun 1 barn tilbage går vi også over og henter Liva da hendes dagplejer bor 3 min. fra os.

Denne måde kan jeg godt overkomme de 41 timer, men skulle jeg en dag "ud i byen" og arbejde vil jeg gerne have max 30 timer.

Anmeld

12. marts 2010

betski

Eva skriver:

Den dårlige samvittighed skal du ikke bruge energi på... og da der ikke er et alternativ så er der da ikke noget at have det dårligt over...du gør det bedste ud fra de muligheder du har og jeg synes dælme du er sej...

Knus..

Tak skal du have  Det er jeg glad for, at du synes

Anmeld

12. marts 2010

Honningblomst

duddi. skriver:

Tak skal du have  Det er jeg glad for, at du synes

det synes jeg virkelig...jeg synes sgu det til tider er hårdt selvom jeg kun er studerende og jeg har forældre som støtter meget op...så ja, du er skide sej..

Anmeld

12. marts 2010

Valle81

Hejsa,

nu er jeg pt på barsel, men elelrs har jeg et 37 timers arbejde og betaler selv en halvtimes pause hver dag på nær fredag, så arbejder 39 timer:0)

Grunden hertil er at vi ikke har råd til at jeg arbejde mindre. Har meget meget meget sjældent overarbejde.

Ville ønske vi havde råd til at jeg arbejde mindre, men det får vi først udsigt til omkring om 2 år, men så er det også planan:0)

Christina

Anmeld

12. marts 2010

Louise mortil4

vi arbejder begge 40 timer pr uge, men lidt forskudt hvis du forstår, manden møder kl 06.00 og har fri kl 14.30 og kan der for hente ungerne tidligt. Jeg møder senere og kan derfor aflevere ungerne, jeg møder  kl 07.15 til senest 12.45 og igen fra 15 til 18 så har jeg mellem 2 og 3½ time fri midt på dagen hvor jeg kan nå at støvsuge, vaske tøj og sådan nogle ting så vi ikke skal nå det når jeg kommer hjem. Der ud over har jeg fri fra torsdag aften af i mine friweekender og en efter middag fri samme uge og ugen efter har jeg 2 fri eftermiddage men skal arbejde både lørdag og søndag.

Anmeld

12. marts 2010

Honningblomst

mortil4 skriver:

vi arbejder begge 40 timer pr uge, men lidt forskudt hvis du forstår, manden møder kl 06.00 og har fri kl 14.30 og kan der for hente ungerne tidligt. Jeg møder senere og kan derfor aflevere ungerne, jeg møder  kl 07.15 til senest 12.45 og igen fra 15 til 18 så har jeg mellem 2 og 3½ time fri midt på dagen hvor jeg kan nå at støvsuge, vaske tøj og sådan nogle ting så vi ikke skal nå det når jeg kommer hjem. Der ud over har jeg fri fra torsdag aften af i mine friweekender og en efter middag fri samme uge og ugen efter har jeg 2 fri eftermiddage men skal arbejde både lørdag og søndag.

Ja, det er så fordelen ved at være to... sådan gjorde mine forældre også..omend min mor kun arbejdede 28 timer aften, så var der altid nogle hjemme og jeg synes stort set altid min mor var der..

Men det er en super måde at gøre det på..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.