Min normtid er 37 timer om ugen - når jeg altså ikke er på barsel. Nogle gange har jeg arbejdet meget mere - og de uger hvor jeg har børnene har jeg arbejdet lidt mindre (har 2 drenge fra første ægteskab hver anden uge).
Nu kommer jeg nok til at holde det på 37 timer sådan nogenlunde fast fordi jeg nu får min datter (på tirsdag
) og hun vil jo være hos mig hele tiden.
Well, IT branchen er forholdsvist fleksibel og jeg kan også arbejde hjemmefra, så jeg forventer at hun skal være i daginstitution fra ca. 8 morgen til 16 eftermiddag. Nogle dage mindre. Kæresten har aften arbejde, så det kan være at hun ikke behøver at være der så længe.
Omvendt må jeg sige, at mine drenge har haft det fint i vuggestue og børnehave ca. 8 timer om dagen. De får leget det de har lyst, og virker absolut ikke som om de har lidt nød. Så jeg har ikke dårlig samvittighed - vi skal jo have det hele til at hænge sammen.
Mens jeg går på barsel, kan drengene komme tidligt hjem fra skole og behøver ikke blive i SFO og klubben. Det er den frihed jeg kan give dem det næste års tid.

Anmeld