Hvor mange timer arbejder du om ugen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2010

CamiRon

Inden min barsel arbejdede jeg 37 timer om ugen og det er jeg sådan set stadig ansat på når jeg starter igen om en måneds tid. Jeg har så valgt at bruge 3 mdr. af min barsel på at fordele ud om ugen. Dvs. at fra jeg begynder d. 26/4 skal jeg kun arbejde 30 timer i de følgende 42 uger. Derefter vil jeg "rigtigt" ned i tid. Jeg har i øvrigt haft 10 ½ mdrs. barsel selvom jeg fordel på den måde for jeg har jo så holdt 9 mdrs. barsel og 6 ugers ferie.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2010

Honningblomst

Jamen, jeg tror som ikke det er farligt eller forkert at børnene ikke passes ude..jeg har ikke selv gået i bh eller andre pasningstilbud, da min mor var hjemme...og dengang var de fleste børn hjemme...men dengang er jo ikke som nu. De børn der ikke er i sfo bliver bare ikke en del af de fællesskaber og venskaber der skabes uden for skoletiden...det er der jeg synes det er synd...altså hvis børnene selv vil være der er og lege og de selv kan bestemme hvor meget, eller selv kan gå hjem, så får de det bedste fra begge verdener og det tror jeg faktisk er det optimale.

For mig handler det slet ikke om instituioner, at blive fanget i det, at stimulere fra pædagogisk side, ikke at ville sine børn eller noget helt andet...det handler for mig udelukkende om, at min søn er der hvor hans venner og deres verden er...og er han der ikke, så kunne jeg frygte at han ikke kom ind i venskaberne på samme måde....for når man er skolebarn, så er mor jo ikke den vigtigste mere...eller det er i hvert fald barnets behov der skal tages afsæt i og ikke moars..

jeg er aldrig selv blevet passet i fritter el. lign.

Vi boede i en lille by og der var ikke noget af den slags, så vi gik alle hjem uden pasning. Min mor eller far var så altid hjemme, og ellers blev jeg hentet af bedsteforældre.

Det samme tør jeg godt byde mine unger... Det kan da godt være at diverse undersøgelse af mig, vil erklære mig lidt bims, men det er nok ikke nødvendigvis pga manglende SFO

What's the point i at jeg kun arbejder 30 timer, hvis ungerne alligevel har minimum 37 timer i inst.

Jeg mener klart at de tidligt nok skal blive fanget ind af faste lange dage i skole, uddannelse og derefter job. Så kan jeg holde det nede i de første år af deres liv, gør jeg det gerne.

De bliver også bedre rustet til alene-tiden når SFO alderen er forbi. Håber jeg

Anmeld

12. marts 2010

Honningblomst

Happy skriver:

Hej,

jeg ville lige høre hvad I arbejder med for i den branche jeg er, vil det være umuligt at få et interessant job til 30 timer. Dem der fra min afdeling har prøvet at gå på nedsat tid skal egentlig bare lave det samme som de gjorde da de var på fuld tid og der opslås ingen stillinger til halvtid eller 30 timer så er lidt nysgerrig hvad I laver. Og jeg må indrømme at et interessant job er vigtigt for mig når man nu trods alt bruger så mange timer der (selvom de små kommer i første række)

Jeg selv er på hovedkontoret i en stor dansk bank.

Jeg er ved at læse til pædagog og der er jo masser af muligheder for at arbejde mindre en 37 timer...og så ville et job fuldtid bare aldrig være interessant for mig så længe mine børn er små...men det er jo så også bare ud fra mit valg af uddannelse og hvor vigtig eller ikke vigtig min karriere er nu...jeg kommer hårdt igen om 8 års tid, så er jeg kun i starten er 40'erne og så skal jeg dælme ud og kæmpe en sag eller fire.. glæder mig, men lige nu er den største sag og det vigtigste at sende mine unger godt på vej og på det stykke vil jeg gerne være med mest muligt...

Knus Eva..

Anmeld

12. marts 2010

Muffinmus

Går jeg ikke vagt hold ude på flyvestationen, så er det ca 37 timer.

Går jeg på vagthold som jeg gør de næste 3 mdr, så er det nogle uger 25 timer og andre mange fler.

F.eks har jeg haft fri mandag+ tirsdag, men skal så arbejde over 40 timer fra onsdag til lørdag morgen, altså over 3 dage.

Så der ser jeg ikke rigtigt familien.

Anmeld

12. marts 2010

LISBETH:-)

Happy: Jeg arbejder også som pædagog, og som Eva skriver er det i det fag nemt og finde interessant arbejde på under 37 timer.

Eva: Jeg må give dig ret i at børn går glip af en masse når de ikke er i SFO.  Jeg arbejder selv i en SFO og ser hvordan de meget meget få børn der ikke går i SFO'en er kede af at de skal hjem, mens deres venner kan blive og lege.

Anmeld

12. marts 2010

betski

Eva skriver:

Dejligt du kan arbejde fleks, når nu ikke det jan være anderledes...men hvor må det være hårdt at arbejde så meget og så når du er alene...flot du kan klare det...puha...

Det er rigtig hårdt og det kræver meget selvdisciplin. Jeg arbejder ofte når min datter sover og skal passe på det ikke tager overhånd. Been there done that, så jeg har lært på den rigtig hårde måde.

Jeg har meget dårlig samvittihed over at min datter skal være så meget i institution, men da det ikke kan være anderledes gør jeg alt for at ligge den dårlige samvittiheden på hylden, da den hverken gavner min datter eller mig.

Heldigvis giver fleks ordningen mig mulighed for at have korte dage i ny og næ eller at holde en ekstraordinær fridag

Anmeld

12. marts 2010

Honningblomst

Ja, ikke? det er også hvad jeg har kunne se, både ved mine de store og også da jeg var i praktik i en børnehaveklasse, så selvom jeg synes det var hyggeligt da jeg var barn og ville stadig være hvis alle børn var hjemme, så er det bare ikke sådan samfundet ser ud nu...og børnene jo så store i sfo, at de selv kan styre hvor meget og hvor lidt, hvis bare de har muligheden... Jeg pressede dog Bertram lidt ud i at være der mere efter en lang periode uden og nu vil han være der hver dag og nogle gange blive længere når han hentes...så er sikker på det er der venskaberne og relationerne skal dyrkes og udvikles..

Knus..

lisbeth2910 skriver:

Happy: Jeg arbejder også som pædagog, og som Eva skriver er det i det fag nemt og finde interessant arbejde på under 37 timer.

Eva: Jeg må give dig ret i at børn går glip af en masse når de ikke er i SFO.  Jeg arbejder selv i en SFO og ser hvordan de meget meget få børn der ikke går i SFO'en er kede af at de skal hjem, mens deres venner kan blive og lege.

Anmeld

12. marts 2010

Honningblomst

duddi. skriver:

Det er rigtig hårdt og det kræver meget selvdisciplin. Jeg arbejder ofte når min datter sover og skal passe på det ikke tager overhånd. Been there done that, så jeg har lært på den rigtig hårde måde.

Jeg har meget dårlig samvittihed over at min datter skal være så meget i institution, men da det ikke kan være anderledes gør jeg alt for at ligge den dårlige samvittiheden på hylden, da den hverken gavner min datter eller mig.

Heldigvis giver fleks ordningen mig mulighed for at have korte dage i ny og næ eller at holde en ekstraordinær fridag

Den dårlige samvittighed skal du ikke bruge energi på... og da der ikke er et alternativ så er der da ikke noget at have det dårligt over...du gør det bedste ud fra de muligheder du har og jeg synes dælme du er sej...

Knus..

Anmeld

12. marts 2010

Tina2

Jeg arbejder max 25 timer om ugen i vores eget firma, min mand arbejder så til gengæld meget mere.... Men det fungerer fint, netop fordi jeg har så meget tid til ungerne. De bliver afleveret sent og hentet tidligt, så det er bare rigtig fedt....

Vi ville IKKE kunne få det til at fungere optimalt, hvis jeg skulle arbejde fuldtid.....

Anmeld

12. marts 2010

Honningblomst

Tina2 skriver:

Jeg arbejder max 25 timer om ugen i vores eget firma, min mand arbejder så til gengæld meget mere.... Men det fungerer fint, netop fordi jeg har så meget tid til ungerne. De bliver afleveret sent og hentet tidligt, så det er bare rigtig fedt....

Vi ville IKKE kunne få det til at fungere optimalt, hvis jeg skulle arbejde fuldtid.....

Dejligt, Tina...det må virkelig være en optimal måde...og ja, jeg har det som dig, kan slet ikke se hvordan jeg kunne få en god hverdag ud af fuldtidsjob og tre unger..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.