Jamen, jeg tror som ikke det er farligt eller forkert at børnene ikke passes ude..jeg har ikke selv gået i bh eller andre pasningstilbud, da min mor var hjemme...og dengang var de fleste børn hjemme...men dengang er jo ikke som nu. De børn der ikke er i sfo bliver bare ikke en del af de fællesskaber og venskaber der skabes uden for skoletiden...det er der jeg synes det er synd...altså hvis børnene selv vil være der er og lege og de selv kan bestemme hvor meget, eller selv kan gå hjem, så får de det bedste fra begge verdener og det tror jeg faktisk er det optimale.
For mig handler det slet ikke om instituioner, at blive fanget i det, at stimulere fra pædagogisk side, ikke at ville sine børn eller noget helt andet...det handler for mig udelukkende om, at min søn er der hvor hans venner og deres verden er...og er han der ikke, så kunne jeg frygte at han ikke kom ind i venskaberne på samme måde....for når man er skolebarn, så er mor jo ikke den vigtigste mere...eller det er i hvert fald barnets behov der skal tages afsæt i og ikke moars..
jeg er aldrig selv blevet passet i fritter el. lign.
Vi boede i en lille by og der var ikke noget af den slags, så vi gik alle hjem uden pasning. Min mor eller far var så altid hjemme, og ellers blev jeg hentet af bedsteforældre.
Det samme tør jeg godt byde mine unger... Det kan da godt være at diverse undersøgelse af mig, vil erklære mig lidt bims, men det er nok ikke nødvendigvis pga manglende SFO
What's the point i at jeg kun arbejder 30 timer, hvis ungerne alligevel har minimum 37 timer i inst.
Jeg mener klart at de tidligt nok skal blive fanget ind af faste lange dage i skole, uddannelse og derefter job. Så kan jeg holde det nede i de første år af deres liv, gør jeg det gerne.
De bliver også bedre rustet til alene-tiden når SFO alderen er forbi. Håber jeg
Anmeld