Hvor mange timer arbejder du om ugen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2010

lion

Eva skriver:

Uha, det er da også meget tid på transport...håber du finder noget som giver dig mere tid hjemme...

Ja det gør jeg også. Jeg måtte stå op kl. 4 for at møde kl. 6 og var hjemme 17 eller 18. alt alt for sent og det var stressende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2010

Honningblomst

Lyder som en super plan..

Jeg synes dog den med sfo er virkelig svær...for det er jo det børnene er og venskaberne dannes...er selv meget i tvivl om, om jeg skulle melde Bertram ud når det er jeg er færdig...men altså, jeg kan bare ikke eller han kan ikke have venner med hjem hver dag og har de fri kl.13 og bedstevennen er derover, så er det jo synd han ikke er der med alle de andre. I en lang periode ville Bertram ikke i SFO og gik hjem med storebror eller jeg hentede efter skole, men nu har han fundet en ny bedsteven og vil selv være der til kl.15...så jeg er nok landet der hvor jeg synes han skal gå der, men så selv vælge hvor meget han vil være der...og selvom alle venneren bor tæt på, så er de jo også i sfo.. Men stod den mellem at jeg kunne gå ned i tid eller han kunne gå i sfo, så valgte jeg da klart at gå ned i tid..

Knus Eva

Macaab skriver:

Jeg har 30 timer og har kun 15 min. kørsel til og fra arbejde. Så jeg både henter og bringer medmindre noget gør at far "kommer først". Jeg har mulighed for at arbejde hjemme.

Vi har gjort os følgende tanker:

Ældstemand skal starte skole næste år, og med en fast farfar-dag om ugen, kan jeg have én lang arbejdsdag og holder så tidligt fri de øvrige dage og så kommer han ikke i SFO. Det er både en økonomisk besparelse, men også fordi det ikke er nødvendigt, keder han sig, tager vi jo bare legekammerater med hjem, samt der bor andre børn på vores vej.

De to andre går så stadig i bhv, lidt henne af vejen og får også korte dage på den måde.

Anmeld

12. marts 2010

Honningblomst

lion skriver:

Ja det gør jeg også. Jeg måtte stå op kl. 4 for at møde kl. 6 og var hjemme 17 eller 18. alt alt for sent og det var stressende.

Ja, det er da også vildt..kan godt forstå du slet ikke synes det er det værd..

Anmeld

12. marts 2010

Honningblomst

Sanne og Nicklas skriver:

jamen, vi har mulighed for det, men så er der osse nogle ting vi må undvære... men de ting kan ikke hamle sig op med tiden sammen med min søn. heller mere tid sammen med min søn end ny telefon hver ½ år eller 2 ferier om året.

Lige præcis....alt det der kan købes for penge, det kan da købes når børnene er store....det har jo ingen værdi, i det store regnskab alligevel..

Anmeld

12. marts 2010

betski

Eva skriver:

og hvorfor?

I forhold til den anden tråd jeg lavede om samfundsnasser, kom jeg til at tænke på hvor meget I andre arbejder og hvorfor?

Jeg vil som skrevet i en anden tråd ikke arbejde over 25 timer om ugen, da jeg ikke mener jeg ville kunne få en hverdag til at fungere som jeg ønsker den skal fungere, med et fuldtidsjob...så vil jeg få den evige dårlige samvittighed over for ungerne, krydret med stress og for meget råben højt og sådan skal deres barndom ikke være og så vil jeg da også have tid med dem og den tid skal være god. Så derfor vælger jeg at arbejde få timer....selvom jeg godt nok ikke bliver rig af det på penge...men altså, penge er ikke alt, vel..

Og så lige en anden ting, jer der arbejder halvtid hvad tjener I og gerne jer der er inde for de fattige kvinde områder..

Knus Eva..

Jeg arbejder ca. 40 timer om ugen. Heldigvis har jeg fleks tid, ellers ville det slet ikke kunne hænge sammen, da jeg er alene med min datter. Jeg ville ønske, jeg havde råd til at være på nedsat tid, så min datter ikke skal være så meget i institution, men det har jeg desværre langt fra råd til.

Anmeld

12. marts 2010

Corn

Eva skriver:

Lyder som en super plan..

Jeg synes dog den med sfo er virkelig svær...for det er jo det børnene er og venskaberne dannes...er selv meget i tvivl om, om jeg skulle melde Bertram ud når det er jeg er færdig...men altså, jeg kan bare ikke eller han kan ikke have venner med hjem hver dag og har de fri kl.13 og bedstevennen er derover, så er det jo synd han ikke er der med alle de andre. I en lang periode ville Bertram ikke i SFO og gik hjem med storebror eller jeg hentede efter skole, men nu har han fundet en ny bedsteven og vil selv være der til kl.15...så jeg er nok landet der hvor jeg synes han skal gå der, men så selv vælge hvor meget han vil være der...og selvom alle venneren bor tæt på, så er de jo også i sfo.. Men stod den mellem at jeg kunne gå ned i tid eller han kunne gå i sfo, så valgte jeg da klart at gå ned i tid..

Knus Eva

jeg er aldrig selv blevet passet i fritter el. lign.

Vi boede i en lille by og der var ikke noget af den slags, så vi gik alle hjem uden pasning. Min mor eller far var så altid hjemme, og ellers blev jeg hentet af bedsteforældre.

Det samme tør jeg godt byde mine unger... Det kan da godt være at diverse undersøgelse af mig, vil erklære mig lidt bims, men det er nok ikke nødvendigvis pga manglende SFO

What's the point i at jeg kun arbejder 30 timer, hvis ungerne alligevel har minimum 37 timer i inst.

Jeg mener klart at de tidligt nok skal blive fanget ind af faste lange dage i skole, uddannelse og derefter job. Så kan jeg holde det nede i de første år af deres liv, gør jeg det gerne.

De bliver også bedre rustet til alene-tiden når SFO alderen er forbi. Håber jeg

Anmeld

12. marts 2010

SaNiNa

Eva skriver:

Lige præcis....alt det der kan købes for penge, det kan da købes når børnene er store....det har jo ingen værdi, i det store regnskab alligevel..

Nej bestem ikke. osse derfor Nicklas ikke er blevet paset ude endnu. men vi kender så heller ingen som ikke ville invitere ham med.

så må vi jo bare spar den smule op man kan uden de helt store penge (vi sætter så vores træk procent lidt op)

Anmeld

12. marts 2010

Honningblomst

duddi. skriver:

Jeg arbejder ca. 40 timer om ugen. Heldigvis har jeg fleks tid, ellers ville det slet ikke kunne hænge sammen, da jeg er alene med min datter. Jeg ville ønske, jeg havde råd til at være på nedsat tid, så min datter ikke skal være så meget i institution, men det har jeg desværre langt fra råd til.

Dejligt du kan arbejde fleks, når nu ikke det jan være anderledes...men hvor må det være hårdt at arbejde så meget og så når du er alene...flot du kan klare det...puha...

Anmeld

12. marts 2010

Honningblomst

Sanne og Nicklas skriver:

Nej bestem ikke. osse derfor Nicklas ikke er blevet paset ude endnu. men vi kender så heller ingen som ikke ville invitere ham med.

så må vi jo bare spar den smule op man kan uden de helt store penge (vi sætter så vores træk procent lidt op)

Ja.. man finder ud af det på den ene eller anden måde, heldigvis..

Anmeld

12. marts 2010

Happy

Hej,

jeg ville lige høre hvad I arbejder med for i den branche jeg er, vil det være umuligt at få et interessant job til 30 timer. Dem der fra min afdeling har prøvet at gå på nedsat tid skal egentlig bare lave det samme som de gjorde da de var på fuld tid og der opslås ingen stillinger til halvtid eller 30 timer så er lidt nysgerrig hvad I laver. Og jeg må indrømme at et interessant job er vigtigt for mig når man nu trods alt bruger så mange timer der (selvom de små kommer i første række)

Jeg selv er på hovedkontoret i en stor dansk bank.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.