Hvor mange timer arbejder du om ugen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.710 visninger
93 svar
0 synes godt om
12. marts 2010

Honningblomst

og hvorfor?

I forhold til den anden tråd jeg lavede om samfundsnasser, kom jeg til at tænke på hvor meget I andre arbejder og hvorfor?

Jeg vil som skrevet i en anden tråd ikke arbejde over 25 timer om ugen, da jeg ikke mener jeg ville kunne få en hverdag til at fungere som jeg ønsker den skal fungere, med et fuldtidsjob...så vil jeg få den evige dårlige samvittighed over for ungerne, krydret med stress og for meget råben højt og sådan skal deres barndom ikke være og så vil jeg da også have tid med dem og den tid skal være god. Så derfor vælger jeg at arbejde få timer....selvom jeg godt nok ikke bliver rig af det på penge...men altså, penge er ikke alt, vel..

Og så lige en anden ting, jer der arbejder halvtid hvad tjener I og gerne jer der er inde for de fattige kvinde områder..

Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2010

3rollinger

Eva skriver:

og hvorfor?

I forhold til den anden tråd jeg lavede om samfundsnasser, kom jeg til at tænke på hvor meget I andre arbejder og hvorfor?

Jeg vil som skrevet i en anden tråd ikke arbejde over 25 timer om ugen, da jeg ikke mener jeg ville kunne få en hverdag til at fungere som jeg ønsker den skal fungere, med et fuldtidsjob...så vil jeg få den evige dårlige samvittighed over for ungerne, krydret med stress og for meget råben højt og sådan skal deres barndom ikke være og så vil jeg da også have tid med dem og den tid skal være god. Så derfor vælger jeg at arbejde få timer....selvom jeg godt nok ikke bliver rig af det på penge...men altså, penge er ikke alt, vel..

Og så lige en anden ting, jer der arbejder halvtid hvad tjener I og gerne jer der er inde for de fattige kvinde områder..

Knus Eva..

Naar jeg ikke lige er paa barsel arbejder jeg 40 timer om ugen. Og det goer jeg for ellers kan vores oekonomi ikke haenge sammen.

Men baade min mand og jeg er enige om at naar det kan lade sig goere oekonomisk skal én af os arbejde mindre.

Jeg kan dog selv hente boernene fra skole da de foerst faar fri 16.50, men de bliver afleveret en time foer skolen reelt starter i en fritidsordning.

Trine

Anmeld

12. marts 2010

SaNiNa

Jamen enden jeg blev sygmeldt, gik på barsel hvad jeg 30 timer og det passer mig rigtig godt i sær nu hvor Nicklas er kommet. dagene er ikke så lange så kan jo hente ham lige så snart han har sovet til middag.

Jeg søger nu her stadig kun stillinger på 30 timer

Anmeld

12. marts 2010

Loa

Jeg arbejder 37 timer om ugen, og regner jeg også med at skulle når den lille er kommet til verden.. Selvfølgelig ville det være skønt at kunne arbejde mindre, men da vi også gerne vil opnå nogle ting, så er det pt. sådan det ser ud...

Meen nu er den lille jo heller ikke kommet til verden endnu, det kan jo være det ændre sig.....

Anmeld

12. marts 2010

bagger26

Eva skriver:

og hvorfor?

Knus Eva..

Nu går jeg heldigvis hjemme på barsel de næste år, så jeg får en masse dejlig tid sammen med mine unger.. (når den sidste engang beslutter sig for at blive født)

Men når jeg arbejder er det i gennemsnit 37 timer om ugen, jeg møder kl 07 og har fri kl 15.. Godt nok skal han tidligt i dagpleje så, men har heldigvis fri så tidligt, at jeg stadig føler vi har mange timer sammen om eftermiddagen/aftenen.. Så det passer fint til mig.

Jeg arbejder i et rul der kører 6 uger i træk, og arb 3 weekender ud af de 6.. Når jeg arbejder weekend har jeg 2 fridage i løbet af ugen, og der holder jeg så, for det meste, mads hjemme og hygger med ham der, og så hygger far med ham i weekenderne..Og Mads ELSKER alene weekenderne med farmand, mens mor arbejder...

Anmeld

12. marts 2010

9510

Eva skriver:

og hvorfor?

Knus Eva..

Når jeg ikke lige er på barsel arbejder jeg 20-25 timer og jeg nyder ikke at have fuld tid, bryder mig ikke om at mine unger skal passes så mange timer om ugen.

Så vi har valgt ikke at sidde så hårdt i det så jeg kan være mere hjemme ved guldklumperne

Anmeld

12. marts 2010

oo

altså jeg er jo studerende uden at arbejde lige nu og de næste 3 år frem, men vi har hele tiden talt om, at jeg helst vil arbejde deltid når der kom børn til. Søren er gymnasielærer og det tror jeg gerne han vil fortsætte med at være i hvert fald så længe der er relativt små børn, det betyder at han stort set altid er tidligt hjemme. så selvom han har rigtig meget arbejde når han er hjemme, så er han HJEMME og det er jo ikke arbejde i den forstand, at folk skal kunne ringe til ham i tide og utide, det er jo arbejde han selv skal planlægge. nåh...anyway! vi vælger at priotere tid over penge, så vi vil arbejde så lidt som det kan lade sig gøre uden at økonomien falder helt fra hinanden, for istedet at have en masse tid med vores børn

Anmeld

12. marts 2010

Honningblomst

3rollinger skriver:

Naar jeg ikke lige er paa barsel arbejder jeg 40 timer om ugen. Og det goer jeg for ellers kan vores oekonomi ikke haenge sammen.

Men baade min mand og jeg er enige om at naar det kan lade sig goere oekonomisk skal én af os arbejde mindre.

Jeg kan dog selv hente boernene fra skole da de foerst faar fri 16.50, men de bliver afleveret en time foer skolen reelt starter i en fritidsordning.

Trine

Hold da op...hvor er I seje..jeg var faldet død om hvis jeg skulle arbejde så mange timer om ugen..

Anmeld

12. marts 2010

Honningblomst

Sanne og Nicklas skriver:

Jamen enden jeg blev sygmeldt, gik på barsel hvad jeg 30 timer og det passer mig rigtig godt i sær nu hvor Nicklas er kommet. dagene er ikke så lange så kan jo hente ham lige så snart han har sovet til middag.

Jeg søger nu her stadig kun stillinger på 30 timer

Kan så godt følge dig...håber jeg kan finde noget som også kun er få timer om ugen..evte nogle lange weekendvagter når jeg ikke har drengene..

Anmeld

12. marts 2010

Honningblomst

Loa skriver:

Jeg arbejder 37 timer om ugen, og regner jeg også med at skulle når den lille er kommet til verden.. Selvfølgelig ville det være skønt at kunne arbejde mindre, men da vi også gerne vil opnå nogle ting, så er det pt. sådan det ser ud...

Meen nu er den lille jo heller ikke kommet til verden endnu, det kan jo være det ændre sig.....

Ja.. måske der sker noget når den lille kommer og måske fungerer det bare perfekt med fuldtid for jer..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.