Hvor mange timer arbejder du om ugen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2010

Tullebobs

Hej

Når jeg ikke lige barsler den, hvilket jeg gør frem til åretskiftet  - og så er det fars tur, arbejder jeg fuldtid, hvilket vil sige 37 timer om ugen. Jeg har nemlig betalt frokostpause. Herudover har jeg både hjemmearbejdsplads og flextid, hvilket også giver gode muligheder for selv at tilrettelægge arbejdet og fritiden. Jeg er glad for mit arbejde, hvilket selvfølgelig også en stor fordel

Min mand har iøvrigt samme vilkår - så vi er heldigt stillet, synes vi...

Kh Trine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2010

Honningblomst

3rollinger skriver:

Jeg proever ihaerdigt at overtale min mand til at tage til DK, for paa mange maader har man det bare bedre i DK med 3 boern. Men indtil videre har jeg ikke haft den store succes.

Man har jo ogsaa kun 16 ugers barselsorlov hernede, men jeg har taget 5 mdr ubetalt orlov oveni, og jeg nyder det i stor stil.

Ja, Spanien er bare ikke et land hvor familie og arbejde gaar saerlig godt haand i haand. Jeg er MEGET MEGET heldig at jeg har fri klokken 16 og har fuldtidsarbejde. De fleste arbejder til 18-19 stykker. Og jeg har kun fri saa tidligt fordi jeg har en helt speciel (engelsk) chef, som giver mig stor frihed.

Hvor er det bare vanvittigt... håber du kan overtale din mand til at flytte hjem nogle år, for det ville da give jer et helt andet liv med børn...også selvom du er heldig set ud fra spanske forhold, men hold da op, når man ved hvad vi gør herhjemme, så er det jo vildt den måde...

Knus..

Anmeld

12. marts 2010

SaNiNa

Eva skriver:

Kan så godt følge dig...håber jeg kan finde noget som også kun er få timer om ugen..evte nogle lange weekendvagter når jeg ikke har drengene..

Ja det ville da være smart hvis det kunne ligge de weekende du ikke har drengene.

altså vi/jeg ikke har fået Nicklas for at skulle have ham passet hele tidne og da manden får langt mere i løn end jeg nogensiden vil kome til så er det ham som har de 37 timer når han har arbejde.

og så gider jeg ikke 37 timer til sådan en sølle løn.

Anmeld

12. marts 2010

lion

Når jeg ikk er på barsel har jeg ca 37 timer om ugen, alt for mange   på grund af det tager 1 time til og fra arbejde.

Men jeg finder et andet arbejde inden min barsel er slut.

Anmeld

12. marts 2010

Honningblomst

Sanne og Nicklas skriver:

Ja det ville da være smart hvis det kunne ligge de weekende du ikke har drengene.

altså vi/jeg ikke har fået Nicklas for at skulle have ham passet hele tidne og da manden får langt mere i løn end jeg nogensiden vil kome til så er det ham som har de 37 timer når han har arbejde.

og så gider jeg ikke 37 timer til sådan en sølle løn.

Kan godt forstå dig.. og er enig....og har man muligheden hvorfår så ikke benytte sig af den... alle med små børn burde have muligheden for halvtid hvis de ønskede det..

Anmeld

12. marts 2010

Honningblomst

lion skriver:

Når jeg ikk er på barsel har jeg ca 37 timer om ugen, alt for mange   på grund af det tager 1 time til og fra arbejde.

Men jeg finder et andet arbejde inden min barsel er slut.

Uha, det er da også meget tid på transport...håber du finder noget som giver dig mere tid hjemme...

Anmeld

12. marts 2010

Corn

Jeg har 30 timer og har kun 15 min. kørsel til og fra arbejde. Så jeg både henter og bringer medmindre noget gør at far "kommer først". Jeg har mulighed for at arbejde hjemme.

Vi har gjort os følgende tanker:

Ældstemand skal starte skole næste år, og med en fast farfar-dag om ugen, kan jeg have én lang arbejdsdag og holder så tidligt fri de øvrige dage og så kommer han ikke i SFO. Det er både en økonomisk besparelse, men også fordi det ikke er nødvendigt, keder han sig, tager vi jo bare legekammerater med hjem, samt der bor andre børn på vores vej.

De to andre går så stadig i bhv, lidt henne af vejen og får også korte dage på den måde.

Anmeld

12. marts 2010

Anja

Arbejder 37 timer  -  har 3 børn og en på vej.

Anmeld

12. marts 2010

Persille83

jeg arbejder 7/7 - altså en uges arbejdes og en uge fri. Det gør at jeg i arbejdsugen er oppe på ca. 57 timer - men er ansat på 28,50 timer pr. uge.

Anmeld

12. marts 2010

SaNiNa

Eva skriver:

Kan godt forstå dig.. og er enig....og har man muligheden hvorfår så ikke benytte sig af den... alle med små børn burde have muligheden for halvtid hvis de ønskede det..

jamen, vi har mulighed for det, men så er der osse nogle ting vi må undvære... men de ting kan ikke hamle sig op med tiden sammen med min søn. heller mere tid sammen med min søn end ny telefon hver ½ år eller 2 ferier om året.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.