Hvor mange timer arbejder du om ugen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2010

Rikke Houmøller Thaarup

Arbejder 37 timer plus det løse med flex.

Er mor til 3 dejlige unger og har en mand, der arbejder konstant og det fungere fint.. 

Den mindste bliver afleveret mellem 7.20-8.00 og hentet mellem 15.50 og 16.20.

De to store kan selv cykle til og fra skole. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2010

missKat

Eva skriver:

og hvorfor?

I forhold til den anden tråd jeg lavede om samfundsnasser, kom jeg til at tænke på hvor meget I andre arbejder og hvorfor?

Jeg vil som skrevet i en anden tråd ikke arbejde over 25 timer om ugen, da jeg ikke mener jeg ville kunne få en hverdag til at fungere som jeg ønsker den skal fungere, med et fuldtidsjob...så vil jeg få den evige dårlige samvittighed over for ungerne, krydret med stress og for meget råben højt og sådan skal deres barndom ikke være og så vil jeg da også have tid med dem og den tid skal være god. Så derfor vælger jeg at arbejde få timer....selvom jeg godt nok ikke bliver rig af det på penge...men altså, penge er ikke alt, vel..

Og så lige en anden ting, jer der arbejder halvtid hvad tjener I og gerne jer der er inde for de fattige kvinde områder..

Knus Eva..

Nu magter jeg ikke lige at læse hele tråden, men vil meget komme med min egen situation  Så håber ikke tråden har taget en anden drejning, nu jeg svarer på starten 

Min situation er den at jeg arbejder 20 timer om ugen. 
Jeg er ansat i flexjob, da jeg er ikke kan klare et fuldtidsjob.

Grunden til dette er at jeg er opereret for 5 diskusprolapser i ryggen, så kan ikke arbejde mere end 20 timer. jeg plejer at sige når folk kommer med "ajj det må da være fantastisk" osv, at 20 timer for mig er lig 37 timer for andre. Der er jo en grund til at jeg ikke arbejder mere end 20 timer. Og det er en MEGET langsommelig og hård proces at blive godkendt til flex, men hold fast jeg er LYKKELIG for at det findes!!!
Flexjob betyder at man arbejder de timer man nu bliver godkendt til, men får fuldtidsløn, da man ikke selv er skyld i ens situation. (kort og forståeligt sagt)

Jeg er som sagt lykkelig for at kunne arbejde i flexjob!! Jeg elsker mit job, mine kollegaer og det at have en hverdag. 
Før jeg blev godkendt til flex, lavede jeg ikke andet end at kæmpe mig igennem en arbjedsdag, ligge mig når jeg kom hjem og var på stærke smertestillende året rundt. Nu skal jeg stadig overholde mine "køre/hvile tider" som jeg kalder det. Jeg SKAL slappe af hver dag, men har nu overskud til træning, venner, familie og overskud til at være glad igen   Jeg er sluppet af med alle mine stærke smertestillende piller, hvilket jeg er ekstrem stolt af da det er stik imod hvad alle læger har sagt!! 

Så jeg takker for at der findes flexjob, arbejdsgivere der synes det er en fantastisk ordning og jeg fik mit liv tilbage som 28 årig!
Jeg føler mig ikke som en samfundsnasser, for jeg ville hellere end gerne arbejde 37 timer hvis jeg kunne - for så ville det også betyde jeg havde et normalt liv...!

nu er jeg gået på barsel og venter på at vores påskelam kommer med PKS inden længe!!!  

men god tråd Eva!!

knus Karina

Anmeld

13. marts 2010

Skouboe

Jeg kan fornemme at jeg går lidt imod strømmen her...

Når jeg ikke er deltidssygemeldt pga. graviditet arbejder jeg som intern projektleder.

Jeg har ikke faste arbejdstider - eller... hmm.. jeg er ansat på det der hedder jobløn, hvilket betyder at jeg får løn for at lave mit arbejde, og ikke for antal timer jeg bruger, men i snit er det ca. 40 timer om ugen, og det samme gør min mand. Vi har begge hjemmearbejdsplads og fleksible møde- og gå tider. Vi skal bare være der, når der er brug for os (fx hvis vi har møde..)

Jeg er sikker på at hvis jeg ønskede at gå ned i tid en periode mens Freja og kommende lillesøster var små, kunne det sagtens lade sig gøre - min arbejdsplads er meget fleksibel, men det er jeg ikke interesseret i.

Det har ikke noget med penge at gøre, men jeg elsker mit arbejde og det stimulerer og beriger mig, og så længe min mand afleverer en stor-smilende datter hos DP om morgenen og jeg henter en lige så storsmilende datter om eftermiddagen (hun er der ca. fra 7.30 - 16.00, pånær fredag, hvor hun bliver hentet kl 15) gider jeg ikke at spilde min tid på at have dårlig samvittighed over at jeg også vælger at prioritere mig selv.

Fra jeg henter datteren og til hun kommer i seng kl. 19.30 har hun enten den ene eller begge sine forældre 100% og hun nyder det i fulde drag.

Det kræver lidt planlægning og en god fryser, men indtil videre fungerer det upåklageligt, og jeg forventer at vi stadig kan få det til at hænge sammen når lillesøster kommer til august.

Det eneste "offer" hvis man kan kalde det det, jeg har ydet, er at jeg har meldt ud på arbejdet at jeg ikke vil rejse mens Freja og lillesøster er små. 1½ uge i Kina med små børn derhjemme, spiller ikke rigtigt.

Anmeld

13. marts 2010

Nemesis

kan se, jeg ikke er alene :-) Som et par andre har jeg også et felxjob og arbejder derfor "kun"15 timer om ugen. kun er i gåseøjne,. da det er ikke føles som lidt for mig.

Når jeg ikke er på barsel, arbejder jeg 9-12 og både henter og bringer. Som regl henter jeg 14 - 14.30. (det giver mig ca 2 timer til at hvile/aflaste i)

før jeg blev tilkendt flexjob arbejdede jeg 25 timer ugentligt (også mens jeg var enlig mor)

Jeg synes da det er dejligt at kunne hente tidligt, så man ikke skal slås med total overtræthed (både hos børn og voksne) og det er rigtig dejligt at kunne eftermiddagshygge sammen.

Manden arbejder så rigtig meget..og har meget rejseaktivitet.

:-) Sisse

Anmeld

13. marts 2010

katrine26

Hejsa.

Jeg arbejder som dagplejer så min arbejdsuge hedder 48 time fra 07-16.45 mandag til torsdag og til kl. 16.00 om fredagen.

Det er ikke hverdag jeg arbejder til 16.45 de fleste dage er alle børn blevet hentet kl 16.00-16.15.

Men det er mange lange dage og jeg er tit træt efter sådan en dag men elsker mit arbejde så tager bare trætheden med.

Men har dog meldt ud til kæresten af nå jeg er færdig med barsel så skal jeg ikke tilbage som dp da det er får menge timer.

katrine26

Anmeld

13. marts 2010

CS

Jeg er selvstændig coach, underviser og foredragsholder og når jeg som nu ikke er deltids sygemeldt planlægger jeg selv min arbejdstid og antal af timer om ugen. Så det svinger lige fra 20 timer til 50.

Jeg elsker det og ville ikke bytte det for noget andet. Jeg er ganske sikker på at det kommer til at passe perfekt når lille pigen kommer. Og har et helt fantastisk sæt af veninder der allerede står i kø for at passe - skal lige siges jeg er og bliver single mum

Anmeld

13. marts 2010

heaven

31 timer arbejder jeg..... og jeg kan ikke forestille mig at jeg kommer til at arbejde mere - i hvert fald ikke så længe jeg selv kan bestemme....

Jeg arbejder fordi det er "nødvendig" at tjene til husleje mm, - jeg er rigtig rigtig  glad for mit arbejde i børnehaven, men det er ikke "mit liv"....

Jannie

Anmeld

14. marts 2010

ditdot

Hej,

Har ikke læst hele tråden igenem, men opfatter at meget handler om at tiden med børnene ikke kan erstattes af penge og at man gerne går på kompromis. Jeg arbejder selv 40 timer i ugen som sygeplejerske og går på barsel i maj (er sat til 11.juli). Jeg vil for alt i verden gerne arbejde færre timer og være en rigtig hyggemor som har tid og overskud til sine børn. Men så tænker jeg også lidt længere frem, jeg har ikke lyst til at ende som ludfattig pensionist når den tid kommer, forbi jeg har valgt at blive hjemme med børnene, og manden har arbejdet røven af sig. Jeg er lykkeligt gift og vil ende mine dage sammen med min mand som nok også skal sørge for mig. Men men, man ved jo faktisk aldrig, og selvom jeg normalt er håbløs romantiker så er det da noget at overveje...? arbejder du deltid det meste af dit voksne liv får du en sølle pension, gulddanmark eller ej, og nogen skal jo betale for alle de ældre i generationen over os som lige skal igenem systemet inden det bliver vores tur.

Er der ingen som tænker pension når de planlægger deres arbejdsliv eller er det bare mig som helst vil have både livrem og seler på...

Knus herfra 

Anmeld

14. marts 2010

Honningblomst

ditdot skriver:

Hej,

Har ikke læst hele tråden igenem, men opfatter at meget handler om at tiden med børnene ikke kan erstattes af penge og at man gerne går på kompromis. Jeg arbejder selv 40 timer i ugen som sygeplejerske og går på barsel i maj (er sat til 11.juli). Jeg vil for alt i verden gerne arbejde færre timer og være en rigtig hyggemor som har tid og overskud til sine børn. Men så tænker jeg også lidt længere frem, jeg har ikke lyst til at ende som ludfattig pensionist når den tid kommer, forbi jeg har valgt at blive hjemme med børnene, og manden har arbejdet røven af sig. Jeg er lykkeligt gift og vil ende mine dage sammen med min mand som nok også skal sørge for mig. Men men, man ved jo faktisk aldrig, og selvom jeg normalt er håbløs romantiker så er det da noget at overveje...? arbejder du deltid det meste af dit voksne liv får du en sølle pension, gulddanmark eller ej, og nogen skal jo betale for alle de ældre i generationen over os som lige skal igenem systemet inden det bliver vores tur.

Er der ingen som tænker pension når de planlægger deres arbejdsliv eller er det bare mig som helst vil have både livrem og seler på...

Knus herfra 

Nej, jeg tænker altså kortsigtet her ud fra hvad jeg mener er vigtigst og lige nu og de næste 5-8 år der handler det om at give mine børn de bedste betingelser...at sidde som gammel og have penge, men så samtidig fortryde eller tænke at børnenes liv blev levet mere ude end hjemme, det ved jeg bare vil gøre min alderdom virkelig trist og pengene so en tam gevinst...men det handler jo ikke om at den ene sidder med sandheden eller det der er rigtigst for andre. For mig og mine børn ved jeg bare at det rigtige er at der er tid, at det er hjemme der er det primære sted og der der leves,....at der er ro i hverdagen...

Når jeg bliver gammel, er der ingen der ved hvad der sker...jeg er snart 35 år og har endnu ikke arbejdet, så jeg satser på en rig mand eller en god arv.. nej, det skal som nok gå, jeg kan spare sammen til min alderdom når jeg har givet mine børn det bedste med på vejen...og jeg tror faktisk det for mig ville være svært at forklare hvorfor de var så meget ude og hvorfor de så mig så lidt, med det agument at mor vil have penge som gammel så derfor vælger jeg som jeg gør...og jeg er sikker på det er det valg der er bedst for os og det eneste valg jeg kan leve med.

Knus Eva

Anmeld

14. marts 2010

lululupo

Pt er det nok ca 45 timer om ugen, men bliver sat ned i opgaver om 2 uger så det ikke skal være så meget her sidst i graviditeten.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.