Eva skriver:
og hvorfor?
I forhold til den anden tråd jeg lavede om samfundsnasser, kom jeg til at tænke på hvor meget I andre arbejder og hvorfor?
Jeg vil som skrevet i en anden tråd ikke arbejde over 25 timer om ugen, da jeg ikke mener jeg ville kunne få en hverdag til at fungere som jeg ønsker den skal fungere, med et fuldtidsjob...så vil jeg få den evige dårlige samvittighed over for ungerne, krydret med stress og for meget råben højt og sådan skal deres barndom ikke være og så vil jeg da også have tid med dem og den tid skal være god. Så derfor vælger jeg at arbejde få timer....selvom jeg godt nok ikke bliver rig af det på penge...men altså, penge er ikke alt, vel..
Og så lige en anden ting, jer der arbejder halvtid hvad tjener I og gerne jer der er inde for de fattige kvinde områder..
Knus Eva..
Nu magter jeg ikke lige at læse hele tråden, men vil meget komme med min egen situation
Så håber ikke tråden har taget en anden drejning, nu jeg svarer på starten 
Min situation er den at jeg arbejder 20 timer om ugen.
Jeg er ansat i flexjob, da jeg er ikke kan klare et fuldtidsjob.
Grunden til dette er at jeg er opereret for 5 diskusprolapser i ryggen, så kan ikke arbejde mere end 20 timer. jeg plejer at sige når folk kommer med "ajj det må da være fantastisk" osv, at 20 timer for mig er lig 37 timer for andre. Der er jo en grund til at jeg ikke arbejder mere end 20 timer. Og det er en MEGET langsommelig og hård proces at blive godkendt til flex, men hold fast jeg er LYKKELIG for at det findes!!!
Flexjob betyder at man arbejder de timer man nu bliver godkendt til, men får fuldtidsløn, da man ikke selv er skyld i ens situation. (kort og forståeligt sagt)
Jeg er som sagt lykkelig for at kunne arbejde i flexjob!! Jeg elsker mit job, mine kollegaer og det at have en hverdag.
Før jeg blev godkendt til flex, lavede jeg ikke andet end at kæmpe mig igennem en arbjedsdag, ligge mig når jeg kom hjem og var på stærke smertestillende året rundt. Nu skal jeg stadig overholde mine "køre/hvile tider" som jeg kalder det. Jeg SKAL slappe af hver dag, men har nu overskud til træning, venner, familie og overskud til at være glad igen
Jeg er sluppet af med alle mine stærke smertestillende piller, hvilket jeg er ekstrem stolt af da det er stik imod hvad alle læger har sagt!!
Så jeg takker for at der findes flexjob, arbejdsgivere der synes det er en fantastisk ordning og jeg fik mit liv tilbage som 28 årig!
Jeg føler mig ikke som en samfundsnasser, for jeg ville hellere end gerne arbejde 37 timer hvis jeg kunne - for så ville det også betyde jeg havde et normalt liv...!
nu er jeg gået på barsel og venter på at vores påskelam kommer med PKS inden længe!!!
men god tråd Eva!!
knus Karina