Hvor mange timer arbejder du om ugen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2010

MariaJ

Vi arbejder begge fuld tid og har endnu til gode at se hvordan det går, når vi bliver en børnefamilie her lige om lidt. Jeg kan godt forestille mig at gå lidt ned i tid nogle år, men tror den største udfordring for os er at vi har meget ujævne arbejdstider hen over året. Vi har begge rigtig meget arbejde om sommeren, men meget fleksible arbejdstider ellers i løbet af året. Jeg har også ret meget rejseaktivitet i mit job som det er nu, og håber vi kan få det til at hænge sammen så jeg kan fortsætte med det til en vis grad i det mindste.

Jeg har umiddelbart slet ikke lyst til hverken helt at opgive at arbejde, gå meget ned i tid eller helt opgive alle rejser selvom vi godt kunne få alle varianter til at gå rundt økonomisk. Jeg har brugt mange år på at uddanne mig og kvalificere mig til det jeg gør, og løbet ville formentlig være kørt i forhold til at få en lignende stilling igen senere hvis jeg forsvandt helt eller næsten ud i periferien alt for længe.

Maria 34+3 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2010

Honningblomst

MariaJ skriver:

Vi arbejder begge fuld tid og har endnu til gode at se hvordan det går, når vi bliver en børnefamilie her lige om lidt. Jeg kan godt forestille mig at gå lidt ned i tid nogle år, men tror den største udfordring for os er at vi har meget ujævne arbejdstider hen over året. Vi har begge rigtig meget arbejde om sommeren, men meget fleksible arbejdstider ellers i løbet af året. Jeg har også ret meget rejseaktivitet i mit job som det er nu, og håber vi kan få det til at hænge sammen så jeg kan fortsætte med det til en vis grad i det mindste.

Jeg har umiddelbart slet ikke lyst til hverken helt at opgive at arbejde, gå meget ned i tid eller helt opgive alle rejser selvom vi godt kunne få alle varianter til at gå rundt økonomisk. Jeg har brugt mange år på at uddanne mig og kvalificere mig til det jeg gør, og løbet ville formentlig være kørt i forhold til at få en lignende stilling igen senere hvis jeg forsvandt helt eller næsten ud i periferien alt for længe.

Maria 34+3 

Nogle valg bliver klare som tiden gå....og prioriteringer ændres... måske du står ved det du mener nu og måske sidder du om et år og tænker...hold da op, det er en anden verden jeg er i nu..

Jeg tænker at det for mig er en fordel at børnene kom før uddannelse, da jeg valgte ud fra livet med børn...

Knus Eva og held og lykke med den lille ny...

Anmeld

12. marts 2010

XXSS

3rollinger skriver:

Naar jeg ikke lige er paa barsel arbejder jeg 40 timer om ugen. Og det goer jeg for ellers kan vores oekonomi ikke haenge sammen.

Men baade min mand og jeg er enige om at naar det kan lade sig goere oekonomisk skal én af os arbejde mindre.

Jeg kan dog selv hente boernene fra skole da de foerst faar fri 16.50, men de bliver afleveret en time foer skolen reelt starter i en fritidsordning.

Trine

Det samme her, har oprindeligt en 37 timers uge, men det sniger op tæt på de 40 om ugen, fordi der er travlt og for at vores økonomi skal hænge sammen i hverdagen.

Jeg ville ønske det var muligt at gå ned på deltid og have mere tid til at studere, p.t. studere jeg på aftenskole hver tirsdag og lektierne bliver lavet når lillepigen er lagt i seng. Og ja man er lidt smadret i ny og næ efter en hård og lang uge og så skole om aftenen  Når den nye bette fis kommer er jeg spændt på hvordan det kommer til at gå, men indtil videre nyder jeg det og det hele går som det skal - så jeg klager ikke . Hvis jeg vandt i lotto ville jeg finde mig et helt andet arbejde og arbejde når det passede mig og læse indtil jeg ikke gad mere - men ja det er jo desværre kun ønsketænkning

Det er svært med den økonomi engang imellem..

Gør som du føler og ikke som andre tænker, en nasser er i mine øjne, en der ikke er sit samfund værd, altså en som har meldt sig ud og ikke "gider" at arbejde eller tjene til føden, men som ser det nemmere at gå derhjemme i sin egen lille hule og fise den af... En som ikke har nogle mål i livet eller en som udnytter systemet ganske bevidst... ...

Tanja

Anmeld

12. marts 2010

MariaJ

Nogle valg bliver klare som tiden gå....og prioriteringer ændres... måske du står ved det du mener nu og måske sidder du om et år og tænker...hold da op, det er en anden verden jeg er i nu..

Jeg tænker at det for mig er en fordel at børnene kom før uddannelse, da jeg valgte ud fra livet med børn...

Knus Eva og held og lykke med den lille ny...

Det har du helt ret i, og det kan sagtens være jeg ændrer mening. Vi er vel sådan set åbne for alle mulige varianter, og for bare et år siden ville jeg nok have været skeptisk til nedsat tid overhovedet, mens jeg lige nu synes det virker helt rimeligt og ganske sandsynligt.

Heldigvis har jeg sjældent faste møde- og gå-hjem tider, kan tage en del arbejde hjemmefra og mange af mine kolleger har haft held med at tilrettelægge fx feltarbejde om sommeren på en måde, så familien kan være med. Så der er en del rummelighed i det akademiske arbejdsliv, som kan bruges til at gøre det mere familievenligt.  På den anden side er forskerstillinger desværre nogen man hele tiden viderekvalificerer sig til, så holder man en pause på fem-ti år mens børnene er små vil man aldrig konkurrerre med yngre kolleger om stillingerne igen (noget man desværre også ser i praksis hele tiden). Så det er lidt mere knald eller fald end i mange andre brancher. Hvis man faser sig selv ud er det for at blive ude og være villig til at gøre noget helt andet fremover (et valg det selvfølgelig slet ikke kan udelukkes at jeg en dag kommer til at tage, men trods alt en lidt mere gennemgribende konsekvens).

Knus Maria

Anmeld

12. marts 2010

Honningblomst

MariaJ skriver:

Det har du helt ret i, og det kan sagtens være jeg ændrer mening. Vi er vel sådan set åbne for alle mulige varianter, og for bare et år siden ville jeg nok have været skeptisk til nedsat tid overhovedet, mens jeg lige nu synes det virker helt rimeligt og ganske sandsynligt.

Heldigvis har jeg sjældent faste møde- og gå-hjem tider, kan tage en del arbejde hjemmefra og mange af mine kolleger har haft held med at tilrettelægge fx feltarbejde om sommeren på en måde, så familien kan være med. Så der er en del rummelighed i det akademiske arbejdsliv, som kan bruges til at gøre det mere familievenligt.  På den anden side er forskerstillinger desværre nogen man hele tiden viderekvalificerer sig til, så holder man en pause på fem-ti år mens børnene er små vil man aldrig konkurrerre med yngre kolleger om stillingerne igen (noget man desværre også ser i praksis hele tiden). Så det er lidt mere knald eller fald end i mange andre brancher. Hvis man faser sig selv ud er det for at blive ude og være villig til at gøre noget helt andet fremover (et valg det selvfølgelig slet ikke kan udelukkes at jeg en dag kommer til at tage, men trods alt en lidt mere gennemgribende konsekvens).

Knus Maria

Det lyder godt nok også som om du arbejder indenfor et spændende område...og når det er så fleksibelt, så kan det da sagtens fungerer. det er jeg sikker på...men jeg glæder mig til at høre hvor du står og hvordan du ser verden om et år...måske ændrer det jo ikke så meget på det område, at du bliver mor..

Anmeld

12. marts 2010

Lady Marion <3

30 timer om ugen max arbejder jeg   Møder 7 45 og er som regel hjemme kl 14 00 ..  Jeg vil være den der tilbringer mest tid sammen med mine unger , Jeg ved ikke hvad min løn hedder før skat pga noget er fradragsberettiget men jeg har 17000 kr udbetalt så jeg er tilfreds .. 

Anmeld

12. marts 2010

Diana...

Jamen jeg har ikke noget arbejde lige pt desværre men jeg søger ALT håber selvfølgelig på uddannelse. men jeg vil max havde 37 men håber nu på jeg får et job der hedder 25-30 timer. 

Anmeld

12. marts 2010

LinLin

Jeg arbejder 33 t/uge (i en vuggestue).

Jeg vil ikke arbejde mere end det! Med min kærestes arbejde er jeg nødt til at kunne bringe og hente David (og den der kommer) alle dage (lige nu bliver han hentet af sin far een dag).

Anmeld

12. marts 2010

BinaMor

pt studerer jeg men håber på en 20- max 25 timers stilling derefter

og nej ikke for at "nasse" men vi kan godt leve for få penge.

jeg vil hellere bo i et gammelt charmerende hus, selv sy meget af vores tøj, sælge småting fra gården (lidt ala bonderøven) undværer ny bil og spabad.. you name it..

end at jeg vil undvære den eneste tid jeg har med mine børn i dette liv.

og jeg håber også de lærer de rette værdier som jeg personligt ikke ser som at arbejede livet væk fra sin familie

(for at kunne få råd til et fladskærm der er alligevel ikke er smart efter 2 år og der har man så arbejdet en frygtelig masse timer væk til "ingen verdens nytte")

imo

Anmeld

12. marts 2010

Honningblomst

gabriellasmor skriver:

pt studerer jeg men håber på en 20- max 25 timers stilling derefter

og nej ikke for at "nasse" men vi kan godt leve for få penge.

jeg vil hellere bo i et gammelt charmerende hus, selv sy meget af vores tøj, sælge småting fra gården (lidt ala bonderøven) undværer ny bil og spabad.. you name it..

end at jeg vil undvære den eneste tid jeg har med mine børn i dette liv.

og jeg håber også de lærer de rette værdier som jeg personligt ikke ser som at arbejede livet væk fra sin familie

(for at kunne få råd til et fladskærm der er alligevel ikke er smart efter 2 år og der har man så arbejdet en frygtelig masse timer væk til "ingen verdens nytte")

imo

Lige en kvinde efter mit hjerte, sgu... er helt enig....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.