Hvor mange timer arbejder du om ugen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2010

Honningblomst

bagger26 skriver:

Nu går jeg heldigvis hjemme på barsel de næste år, så jeg får en masse dejlig tid sammen med mine unger.. (når den sidste engang beslutter sig for at blive født)

Men når jeg arbejder er det i gennemsnit 37 timer om ugen, jeg møder kl 07 og har fri kl 15.. Godt nok skal han tidligt i dagpleje så, men har heldigvis fri så tidligt, at jeg stadig føler vi har mange timer sammen om eftermiddagen/aftenen.. Så det passer fint til mig.

Jeg arbejder i et rul der kører 6 uger i træk, og arb 3 weekender ud af de 6.. Når jeg arbejder weekend har jeg 2 fridage i løbet af ugen, og der holder jeg så, for det meste, mads hjemme og hygger med ham der, og så hygger far med ham i weekenderne..Og Mads ELSKER alene weekenderne med farmand, mens mor arbejder...

Åh, det giver altså også mere hjemmetid for børn når forældrene arbejder forskudt...min mor arbejdede 28 timer om ugen på plejehjem med to dage arbejde og to dage fri, fem dage arbejde og fem dage fri...det var virkelig så perfekt en måde...det var aftenvagt og hun eller min far var der bare altid.. skønt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2010

Honningblomst

mynord skriver:

Når jeg ikke lige er på barsel arbejder jeg 20-25 timer og jeg nyder ikke at have fuld tid, bryder mig ikke om at mine unger skal passes så mange timer om ugen.

Så vi har valgt ikke at sidde så hårdt i det så jeg kan være mere hjemme ved guldklumperne

Præcis sådan jeg også vælger....det er ren luksus, selvfølgelig ikke økonomisk, men for pokker da, al den tid og ro.. det kan ikke gøres op i penge..

Anmeld

12. marts 2010

9510

Eva skriver:

Præcis sådan jeg også vælger....det er ren luksus, selvfølgelig ikke økonomisk, men for pokker da, al den tid og ro.. det kan ikke gøres op i penge..

Nej nemlig, nyder også den korte tid på job,

Gider ikke arbejde 37 timer om ugen

Anmeld

12. marts 2010

Honningblomst

Tjuhl skriver:

altså jeg er jo studerende uden at arbejde lige nu og de næste 3 år frem, men vi har hele tiden talt om, at jeg helst vil arbejde deltid når der kom børn til. Søren er gymnasielærer og det tror jeg gerne han vil fortsætte med at være i hvert fald så længe der er relativt små børn, det betyder at han stort set altid er tidligt hjemme. så selvom han har rigtig meget arbejde når han er hjemme, så er han HJEMME og det er jo ikke arbejde i den forstand, at folk skal kunne ringe til ham i tide og utide, det er jo arbejde han selv skal planlægge. nåh...anyway! vi vælger at priotere tid over penge, så vi vil arbejde så lidt som det kan lade sig gøre uden at økonomien falder helt fra hinanden, for istedet at have en masse tid med vores børn

Åh, altså..det er da så perfekte forhold for børn...håber i får en masse små skovnisser til at løbe og lege i de skønne omgivelser I har..

Anmeld

12. marts 2010

Honningblomst

mynord skriver:

Nej nemlig, nyder også den korte tid på job,

Gider ikke arbejde 37 timer om ugen

Nej, ikke når man ser på hvad man betaler for det...jeg vil hellere se på mine egne unger end at passe andres..

Anmeld

12. marts 2010

3rollinger

Eva skriver:

Hold da op...hvor er I seje..jeg var faldet død om hvis jeg skulle arbejde så mange timer om ugen..

Det er nu ikke noget jeg synes er sejt, men desvaerre noedvendigt. Jeg ville falde doed om hvis jeg skulle bo paa gaden eller ikke kunne sende min boern i skole, som desvaerrre er langt fra gratis hernede.

Og det er ikke fordi vi har det store forbrug. Vi har i lang tid kun haft til overs til mad og andre noedvendigheder. Mine boern gaar i forvejen hovedsagligt i arvet toej udover deres skoleuniform. Jeg har heldigvis ikke det store indkoebsgen, saa vi lider heller ikke.

En ting som jeg saa til gengaeld har prioriteret er en rengoeringsdame, saa jeg ikke skal bruge tid paa det i weekenden hvor jeg vil nyde tiden med mine boern.

Anmeld

12. marts 2010

Honningblomst

3rollinger skriver:

Det er nu ikke noget jeg synes er sejt, men desvaerre noedvendigt. Jeg ville falde doed om hvis jeg skulle bo paa gaden eller ikke kunne sende min boern i skole, som desvaerrre er langt fra gratis hernede.

Og det er ikke fordi vi har det store forbrug. Vi har i lang tid kun haft til overs til mad og andre noedvendigheder. Mine boern gaar i forvejen hovedsagligt i arvet toej udover deres skoleuniform. Jeg har heldigvis ikke det store indkoebsgen, saa vi lider heller ikke.

En ting som jeg saa til gengaeld har prioriteret er en rengoeringsdame, saa jeg ikke skal bruge tid paa det i weekenden hvor jeg vil nyde tiden med mine boern.

ja, så kan man jo se hvor heldige vi er i DK at have det system vi har....ellers havde jeg nok heller ikke kunne tage en udd...

Men kan godt se I intet valg har...men så trist det skal være sådan...altså at man ikke kan vælge andet hvis nu man ønskede det..

Anmeld

12. marts 2010

bagger26

Eva skriver:

Åh, det giver altså også mere hjemmetid for børn når forældrene arbejder forskudt...min mor arbejdede 28 timer om ugen på plejehjem med to dage arbejde og to dage fri, fem dage arbejde og fem dage fri...det var virkelig så perfekt en måde...det var aftenvagt og hun eller min far var der bare altid.. skønt..

Ja vi er også rigtig glade for den ordning, og man kan mærke at mads nyder at have os en af gangen også.. Men vi har stadig 3 weekender og hver aften, hvor vi alle 3 er sammen også, så jeg syntes bare det er perfekt for os...

Anmeld

12. marts 2010

LISBETH:-)

Inden jeg blev gravid arbejdede jeg 37 timer om ugen på en døgninstitution, men efter min barsel sage jeg jobbet op, da det indebar aften, natte og weekend vagter.

Jeg fik efterfølgende et job 30 timer om ugen, fordi jeg gerne vil have tid til Amalie (og snart lillesøster) jeg elsker at jeg samtidig også kan have lidt tid til mig selv!!!!

Min mand arbejder 37 timer om ugen, men hans arbejdsplads ligger 147 km væk. Så han bruger ca. 60 timer om måneden på kørsel. Dvs. at han er væk alle hverdag fra kl. 04-16.15 så vi er også afhængige af at det er mig der både henter og aflevere!!! Han er heldigvis pt. ved at søge et nyt job tættere på!!!!

Jeg ville personligt hellere bo i en lille billig lejlighed, hvis det betød at jeg kunne arbejde mindre = mere tid til mine børn. Så kunne vi ikke have råd til at bo i vores parcel hus ville jeg bestemt flytte.

Jeg mener at børn er ligeglade med hvordan de bor, men ikke ligeglade med om forældrene er til stede!!!!!!!

Anmeld

12. marts 2010

3rollinger

Eva skriver:

ja, så kan man jo se hvor heldige vi er i DK at have det system vi har....ellers havde jeg nok heller ikke kunne tage en udd...

Men kan godt se I intet valg har...men så trist det skal være sådan...altså at man ikke kan vælge andet hvis nu man ønskede det..

Jeg proever ihaerdigt at overtale min mand til at tage til DK, for paa mange maader har man det bare bedre i DK med 3 boern. Men indtil videre har jeg ikke haft den store succes.

Man har jo ogsaa kun 16 ugers barselsorlov hernede, men jeg har taget 5 mdr ubetalt orlov oveni, og jeg nyder det i stor stil.

Ja, Spanien er bare ikke et land hvor familie og arbejde gaar saerlig godt haand i haand. Jeg er MEGET MEGET heldig at jeg har fri klokken 16 og har fuldtidsarbejde. De fleste arbejder til 18-19 stykker. Og jeg har kun fri saa tidligt fordi jeg har en helt speciel (engelsk) chef, som giver mig stor frihed.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.