Eva skriver:
Tænkte bare hvis der var gode renter så kunne det være der var sat en øvre grænse som på børneopsparing, så ikke det blev udnyttet.
Jeg fik mine penge som 18 årig og det var virkelig godt og jeg brugte det til hvad der var vigtigt i mit liv der, men det var så også samtidig med jeg flyttede hjemmefra....for ellers havde 60.000kr jo været ret ligegyldigt hvis jeg havde boet hjemme..
Men jeg tænker at børn de flytter jo sjældent hjemmefra som 18 årige, så vores kører også til 21 år..
Jeg tror ikke der er en grænse på en alm. konto, men jeg er ikke sikker - hvad gør dem med rigtig mange penge?
Nej, tror der må stå rigtig mange penge på ens konto! 
Ja, men et indskud i dag kan nemt komme op at koste 25.000,- og hvis man så også vil have et kørekort, så koster det da også en 10.000,- Så er de 36.000,- også næsten brugt og det synes jeg ville være ærgeligt at bruge dem på det - det vil jeg sige at han selv må spare op til, hvis han kan have et fritidsjob ved siden af skole, når han er gammel nok til det..
(Ikke sagt at det er penge ud af vinduet, for det er det ikke!) Men så vil han måske hellere ind i lejlighed den dag han fylder 18 (hvis han fik børneopsparingen som 18 årig) og hvis han ikke har pengene der, så kan han blive boede til han 20-21 og blive færdig med skole mm.... Men nu må vi se, ingen ved sådan noget på forhånd jo 
Men jeg tænker han skal have penge ved siden af sin børneopsparing, for jeg synes umiddelbart ikke 36.000,- er nok 
Anmeld