Børneopsparing??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2010

Ox.

Vi sætter alt fra 50 - 200,- i måneden, vi har ikke meget at tage af herhjemme nu vi begge er under uddannelse, men når vi er færdige ryger der 500,- ind.

Vi har valgt den skal gå til hun er 20, simpelthen fordi jeg ikke mener at en på 18 kan finde ud af at styre så mange penge ordentligt, hvis jeg selv tænker tilbage så ville jeg da bruge dem mere fornuftigt da jeg var 20 i forhold til da jeg var 18, men nu havde jeg ingen børneopsparing da vi aldrig har haft mange penge i min familie.

Men jeg har andelskassen, og det er fordi jeg altid synes vi får sådan en fantastisk service hos dem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2010

Honningblomst

quity skriver:

Jeg forstår hvad du mener. Jeg er ej heller sikker på at jeg ikke forlænger til de bliver 21. Men bliver pengene frigivet når de bliver 18, så bliver det med meget rådgivning fra min side. (Eks at de kunne jo få et kørekort og evt bil eller selv sætte dem over på en opsparing og lignende)

Men vi kan man jo intet gøre og hvis de så vil smide 50.000kr efter en alternativ teatertrup fordi de vil rejse rundt i verden med dem, feks.. så er der jo ikke meget at gøre...og så håber jeg at de bare er lidt et andet sted når de er 21 år frem for 18 år og så ryger der jo mange flere renter på..

Men tja..det er jo svært at vide hvad børnene ønsker til den tid...

KNus..

Anmeld

14. februar 2010

Honningblomst

Sussie&Lilje skriver:

Vi sætter alt fra 50 - 200,- i måneden, vi har ikke meget at tage af herhjemme nu vi begge er under uddannelse, men når vi er færdige ryger der 500,- ind.

Vi har valgt den skal gå til hun er 20, simpelthen fordi jeg ikke mener at en på 18 kan finde ud af at styre så mange penge ordentligt, hvis jeg selv tænker tilbage så ville jeg da bruge dem mere fornuftigt da jeg var 20 i forhold til da jeg var 18, men nu havde jeg ingen børneopsparing da vi aldrig har haft mange penge i min familie.

Men jeg har andelskassen, og det er fordi jeg altid synes vi får sådan en fantastisk service hos dem

Du må kun sætte 3000kr ind om året og maks 36.000kr i de år den løber... så jo meget godt at sætte det hele de første 12 år, hvis man da har råd..jeg har så heller ikke

Knus..

Anmeld

14. februar 2010

Honningblomst

Stumpen skriver:

Tak

Så lidt..

Anmeld

14. februar 2010

Honningblomst

Chritinap skriver:

Jeg syntes bestemt det er fint, vi sætter 100 kr. ind hver om mdr. Hun fik en opsparing i dåbsgave, med lidt penge på. Så det var meget godt.

Men nu her når vi for nr. 2, så tror jeg kun vi begynder at sætte 100 kr. ind på hver i alt

Jeg tænker også at lidt er da trods alt bedre end intet..

Anmeld

14. februar 2010

Honningblomst

Mammi ,,, skriver:

Det er da en super hamrende flot børne ops.   Mine ungers farfar lavede en til dem hver i dåbsgave og den dag i dag står der kun 3000 kr på hver

Åh ja.... det var da ikke meget han har fået sat ind...mærkeligt, ikke?

Ingen af mine børns bedsteforældre sætter noget ind til dem, men mine forældre gør vidst også rigeligt for mig og drengene.

Men ja, tænker det nok skal blive fint når de får dem...bedre end intet..

Anmeld

14. februar 2010

Ox.

Eva skriver:

Du må kun sætte 3000kr ind om året og maks 36.000kr i de år den løber... så jo meget godt at sætte det hele de første 12 år, hvis man da har råd..jeg har så heller ikke

Knus..

Nå for den, se det vidste jeg faktisk ikke.

Hvordan kan det være man max må det?

Anmeld

14. februar 2010

Honningblomst

Sussie&Lilje skriver:

Nå for den, se det vidste jeg faktisk ikke.

Hvordan kan det være man max må det?

Jeg vil tro det er for at det ikke skal blive en fed fidus for især mennesker med mange penge...du får jo en ret høj rente...især hvis du ser dig for. Det er det jeg er ved at undersøge, for der er meget at tjene.

Men altså maks 36.000kr og maks 3000kr om året..men man kan jo bare lave en anden opsparing ved siden af.

Knus..

Anmeld

14. februar 2010

Hjaltesmor

Man må alle steder max sætte 36000 ind.

Vi har så valgt Bank med Hjerte, fordi det giver mest i rente (vi har tjekket på pengepriser.dk). Der er en enkelt bank, der er bedre, men den kræver, at man har sin nemkonto i banken også, og det kunne ikke betale sig for os.

Vi har valgt, at Hjalte først kan få sine penge, når han bliver 21.

Når man er 14 har man ikke BRUG for dem. Da får man jo sine basale behov dækket af sine forældre.

Når man er 18 er man ved at skulle flytte hjemmefra og der kunne det være smart, at han fik dem.

Vi har dog valgt, at han hellere må bo lidt klunset i starten med arvemøbler og den slags og så få pengene, når han er etableret som 21-årig, hvor de så kan finansiere hans uddannelse.

Anmeld

14. februar 2010

Honningblomst

Hjaltesmor skriver:

Man må alle steder max sætte 36000 ind.

Vi har så valgt Bank med Hjerte, fordi det giver mest i rente (vi har tjekket på pengepriser.dk). Der er en enkelt bank, der er bedre, men den kræver, at man har sin nemkonto i banken også, og det kunne ikke betale sig for os.

Vi har valgt, at Hjalte først kan få sine penge, når han bliver 21.

Når man er 14 har man ikke BRUG for dem. Da får man jo sine basale behov dækket af sine forældre.

Når man er 18 er man ved at skulle flytte hjemmefra og der kunne det være smart, at han fik dem.

Vi har dog valgt, at han hellere må bo lidt klunset i starten med arvemøbler og den slags og så få pengene, når han er etableret som 21-årig, hvor de så kan finansiere hans uddannelse.

Lige mine tanker og ja, så godt den bank der på nettet...hvor ligger den henne? og hvad giver den i renter, ved du det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.