Børneopsparing??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2010

Mussen2

Vi har oprettet en børnesopsparing i bankmedhjertet.dk (hører under Swedbank). De giver en rigtig fin rente: 3, 95% og for hver 3000 vi sparer op giver de 100 kr til UNICEFF

Den tanke kan jeg godt lide. Indtil nu har vi sat kr. 3000 ind sidste år og gjorde det samme igen her i januar. Det er maksimum beløbet generelt pr. år for børneopsparinger.

Samlet set kan man max indbetale kr. 36.ooo (det gælder også alle børneopsparinger) og man kan kun have én børneopsparing.

Dog findes der andre produkter som minder om en børneopsparing. Ex. har farmor og farfar oprettet en ungopsparing til vores datter, som hun får engang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2010

Honningblomst

Muttien skriver:

Vi har oprettet en børnesopsparing i bankmedhjertet.dk (hører under Swedbank). De giver en rigtig fin rente: 3, 95% og for hver 3000 vi sparer op giver de 100 kr til UNICEFF

Den tanke kan jeg godt lide. Indtil nu har vi sat kr. 3000 ind sidste år og gjorde det samme igen her i januar. Det er maksimum beløbet generelt pr. år for børneopsparinger.

Samlet set kan man max indbetale kr. 36.ooo (det gælder også alle børneopsparinger) og man kan kun have én børneopsparing.

Dog findes der andre produkter som minder om en børneopsparing. Ex. har farmor og farfar oprettet en ungopsparing til vores datter, som hun får engang

Den kikkede jeg også på...men der var faktisk en der gav mere...men ved ikke helt endnu...ja, den med unicef er fin, men så skulle man melde sig ind i fdm, mener jeg...hmmm...

Anmeld

14. februar 2010

Mussen2

Eva skriver:

Den kikkede jeg også på...men der var faktisk en der gav mere...men ved ikke helt endnu...ja, den med unicef er fin, men så skulle man melde sig ind i fdm, mener jeg...hmmm...

Ja, man skal melde sig ind, men det er gratis og kunne klares over nettet

Anmeld

14. februar 2010

Honningblomst

Muttien skriver:

Ja, man skal melde sig ind, men det er gratis og kunne klares over nettet

Ok...så er det bare hvad 0,5% er over årene.. det giver den anden mere...

Anmeld

14. februar 2010

Mussen2

Ja, det er jo lige det  

Stort set alle sammen har variabel rente, dvs. de kan ændre dem nærmest som det passer dem, sååå man kan alligevel ikke regne helt med det

Anmeld

14. februar 2010

Low

Eva skriver:

Jer der har en børneopsparing til Jeres børn, hvor meget sætter I ind på den, hvor lang tid løber den, hvilken bank har I valgt og hvad er afkastet...?

Jeg kan ikke lige overskue det med hvor det er bedst at have en børneopsparing, lige nu har jeg bare i danske bank, som er min bank, men tror jeg kan få mere i renter andre steder, men hvor?

Jeg sætter kun 100kr ind pr. barn, da meningen for tre år siden var at min x også skulle betale 100kr ind til hvert barn, MEN det har han så ikke fået gjort, så nu vil jeg sætte beløbet op selv...synes bare det er træls vi ikke kan være sammen om det... nå, men de løber alle tre til børnene er 21når og så skulle det gerne ende med omkring 50.000kr til hver, det er da ok, ikke? mere kan jeg ikke sætte til side..

Men hvad og hvordan gør I?

Knus Eva..

Min mor fik i dåbsgave en børneopsparring til mig med lidt penge i som hun kan smide lidt penge i. Hun har valgt at komme 100kr ind hver månede og at jeg først kan åbne min opsparring når jeg er 21 år. Jeg tror den ligger på 32.000 kr nu og der kommer stadig 100 kr ind hver månede. Jeg ved ikke hvornår hun stopper med at komme de penge ind, jeg regner med at hun stopper når jeg bliver 21 år

Anmeld

14. februar 2010

Low

og dette er i danske bank som jeg stadig er glad for men jeg har ikke rigtig "brugt" min bank endnu

Anmeld

14. februar 2010

Honningblomst

Low skriver:

Min mor fik i dåbsgave en børneopsparring til mig med lidt penge i som hun kan smide lidt penge i. Hun har valgt at komme 100kr ind hver månede og at jeg først kan åbne min opsparring når jeg er 21 år. Jeg tror den ligger på 32.000 kr nu og der kommer stadig 100 kr ind hver månede. Jeg ved ikke hvornår hun stopper med at komme de penge ind, jeg regner med at hun stopper når jeg bliver 21 år

Ok.. er godt nok heller ikke meget de har givet i rente så... er sgu grimt så store forskelle der er og de store banker burde da om nogen have råd, ikke..

Men dejligt du får nogle penge snart...

Anmeld

14. februar 2010

betski

Selv om jeg lever på sulte grænsen sætter jeg max beløbet af til min datter (250 kr) Det er et sted jeg aldrig vil spare.

Anmeld

14. februar 2010

smokin

Kære smukke og dejlige Eva.

Jeg har fra starten besluttet at sætte max beløbet ind 250 kr. om måneden de første 12 år. Efterfølgende vil jeg bruge de sidste 9 år på at spare op til noget andet på en almindelig konto, som fx. kørekort eller lign.

Og du har såment lige hjulpet mig til at vælge bank med hjerte   så jeg takker rigtig meget for dit seje indlæg. Tænk engang at danskebank som lever af mig som kunde giver så ringe en rente som 1,85 pr. år. Jeg er dybt skuffet

Nå men, lad der være fest - helt ærlig den anden bank er da bare spot on!

Kærlighed fra

Zette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.