Børneopsparing??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.720 visninger
98 svar
0 synes godt om
14. februar 2010

Honningblomst

Jer der har en børneopsparing til Jeres børn, hvor meget sætter I ind på den, hvor lang tid løber den, hvilken bank har I valgt og hvad er afkastet...?

Jeg kan ikke lige overskue det med hvor det er bedst at have en børneopsparing, lige nu har jeg bare i danske bank, som er min bank, men tror jeg kan få mere i renter andre steder, men hvor?

Jeg sætter kun 100kr ind pr. barn, da meningen for tre år siden var at min x også skulle betale 100kr ind til hvert barn, MEN det har han så ikke fået gjort, så nu vil jeg sætte beløbet op selv...synes bare det er træls vi ikke kan være sammen om det... nå, men de løber alle tre til børnene er 21når og så skulle det gerne ende med omkring 50.000kr til hver, det er da ok, ikke? mere kan jeg ikke sætte til side..

Men hvad og hvordan gør I?

Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2010

Sara.

Vi sætter 100 kr ind om mdr til Lærke... har ikke råd til mere.....

Jeg havde ikke selv en børneopsparing, men er da sikker på at jeg har fået mindst ligeså meget hjælp til forskelligt da jeg flyttede hjemmefra osv.... Har bare ikke "selv" haft pengene....

Anmeld

14. februar 2010

Anja

Vi sætter 250 kr ind om måneden per barn. Det er så vidt jeg ved max af, hvad man må indbetale på den bundne børneopsparing. Tror vi valgte at låse dem til de er 18 år, men kan faktisk ikke huske det.

Anmeld

14. februar 2010

Honningblomst

lærkes_mor skriver:

Vi sætter 100 kr ind om mdr til Lærke... har ikke råd til mere.....

Jeg havde ikke selv en børneopsparing, men er da sikker på at jeg har fået mindst ligeså meget hjælp til forskelligt da jeg flyttede hjemmefra osv.... Har bare ikke "selv" haft pengene....

Jeg tænker bare det er rart til kørekort og alt det der kommer og jeg er ikke sikker på jeg lige kan finde 150.000kr til de tre når tiden nærmer sig, så er det lidt nemmere at finde 600kr om måneden.

Jeg havde selv en børneopsparing mine bedsteforældre havde lavet til mig og der var 80.000kr da jeg fik dem, men de blev så lagt sammen med min søsters som der ikke var så meget på(mine forældre der havde betalt til den )men vi fik vidst også omkring 50-60.000kr hver og det var altså rart at have penge som ikke blev givet til noget bestemt men som var mine helt egne

Hvor har i opsparingen henne?

Knus..

Anmeld

14. februar 2010

Honningblomst

Anja skriver:

Vi sætter 250 kr ind om måneden per barn. Det er så vidt jeg ved max af, hvad man må indbetale på den bundne børneopsparing. Tror vi valgte at låse dem til de er 18 år, men kan faktisk ikke huske det.

Jo, det er vidst maks...måske jeg skulle gøre det også..men 750kr er også en del at finde hver måned, synes jeg...håber min x en dag er med på den..

Hvilken bank har I den i og hvor høj er renten?

Knus..

Anmeld

14. februar 2010

Hold da helt op, I sætter meget ind!

Jeg havde regnet med at sætte 50,- ind om mdr.. Jeg fik selv omkring 15.000,- da jeg blev 18år.. Dog vil jeg sætte mine børns til  21 år!!

Jeg kende en  der sætter  alle børnepengene fra Januar mdr  af ind på opsparingen, og så ik flere resten af året!!

Stine 28+4

Anmeld

14. februar 2010

Agnete

Der er rimelig stor forskel på, hvor meget man får udbetalt. Tjek evt.

http://www.mybanker.dk/bank/ny_konto/boerneopsparing/

Jeg indsætter 3000 pr år, som er max.

Anmeld

14. februar 2010

Sara.

Eva skriver:

Jeg tænker bare det er rart til kørekort og alt det der kommer og jeg er ikke sikker på jeg lige kan finde 150.000kr til de tre når tiden nærmer sig, så er det lidt nemmere at finde 600kr om måneden.

Jeg havde selv en børneopsparing mine bedsteforældre havde lavet til mig og der var 80.000kr da jeg fik dem, men de blev så lagt sammen med min søsters som der ikke var så meget på(mine forældre der havde betalt til den )men vi fik vidst også omkring 50-60.000kr hver og det var altså rart at have penge som ikke blev givet til noget bestemt men som var mine helt egne

Hvor har i opsparingen henne?

Knus..

Jeg har heller ikke kørekort men da jeg var 18 tror jeg var brugte jeg mine (og mine forældres penge ) på en tur til færøerne og besøge min gode veinde som jeg havde gået på højskole med (som mine forældre også har betalt), en rigtig tøsetur til Bulgarien (med hjælp fra de gamle) osv osv....... Min lillebror fik tilskud til kørekort og tænker at vi måske også kan gøre noget i den stil.....

nu må vi se Christian er i lærling som elektronik fagtekniker og jeg går på Peter Sabroe (pædagog uddannelse) så måske vi hæver beløbet når vi får lidt flere penge mellem hænderne, for kan sagtens følge dig i at det er nemmere at spare lidt af gangen, end punge ud på en gang!

Hov og vi har børneopsparingen i vores bank

Anmeld

14. februar 2010

Honningblomst

Tilmeldt skriver:

Hold da helt op, I sætter meget ind!

Jeg havde regnet med at sætte 50,- ind om mdr.. Jeg fik selv omkring 15.000,- da jeg blev 18år.. Dog vil jeg sætte mine børns til  21 år!!

Jeg kende en  der sætter  alle børnepengene fra Januar mdr  af ind på opsparingen, og så ik flere resten af året!!

Stine 28+4

Ej, det var da en smart måde, måske jeg skulle gøre det...det er jo ikke engang alle børnepengene der ryger på det...så har jeg også det mere hver måned. Det var en super idé..tak for det, det vil jeg gøre fra januar af

Lidt er jo bedre end intet, men tænker bare at det jo ikke er mange penge at sætte ind og det vil helt sikkert være noget børnene vil blive glade for...

Knus..

Anmeld

14. februar 2010

Honningblomst

lærkes_mor skriver:

Jeg har heller ikke kørekort men da jeg var 18 tror jeg var brugte jeg mine (og mine forældres penge ) på en tur til færøerne og besøge min gode veinde som jeg havde gået på højskole med (som mine forældre også har betalt), en rigtig tøsetur til Bulgarien (med hjælp fra de gamle) osv osv....... Min lillebror fik tilskud til kørekort og tænker at vi måske også kan gøre noget i den stil.....

nu må vi se Christian er i lærling som elektronik fagtekniker og jeg går på Peter Sabroe (pædagog uddannelse) så måske vi hæver beløbet når vi får lidt flere penge mellem hænderne, for kan sagtens følge dig i at det er nemmere at spare lidt af gangen, end punge ud på en gang!

Hov og vi har børneopsparingen i vores bank

Det er også en super måde...jeg ved bare at jeg højst sandsynligt ikke har de muligheder som enlig mor arbejdende som pædagog... og mine forældre havde heller ikke penge til at give noget som helst da jeg var 18 år, så på den måde virkede det super med en opsparing, hvis børn da ellers skal have sådan en, tænker at det nok ikke er alle der sparer op til deres unger

Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.