Børneopsparing??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2010

Honningblomst

Zette skriver:

Kære smukke og dejlige Eva.

Jeg har fra starten besluttet at sætte max beløbet ind 250 kr. om måneden de første 12 år. Efterfølgende vil jeg bruge de sidste 9 år på at spare op til noget andet på en almindelig konto, som fx. kørekort eller lign.

Og du har såment lige hjulpet mig til at vælge bank med hjerte   så jeg takker rigtig meget for dit seje indlæg. Tænk engang at danskebank som lever af mig som kunde giver så ringe en rente som 1,85 pr. år. Jeg er dybt skuffet

Nå men, lad der være fest - helt ærlig den anden bank er da bare spot on!

Kærlighed fra

Zette

hej sødeste...

Hvor lyder det bare som en super plan du har med de opsparinger, ville ønske jeg havde gjort sådan fra starten, men bedre sent enaldrig.

Dejligt du kunne bruge tråden til noget...jeg skal helt sikkert også skifte det er da virkelig strengt så lidt danske bank giver..

Men godt vi fik noget indsigt og nu kan handle på det..

Stort kram og dejlig aften til dig....her ser Konrad og jeg pippi, Bertram er hos farmor og Jeppe hos mormor..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2010

heaven

Eva skriver:

Så maks på børneopsparing og så ellers til konfirmation?

Jeg har heldigvis til min søn skal konfirmeres næste år...men det er da lidt af en udskrivning

jep.....

Anmeld

14. februar 2010

Honningblomst

heaven skriver:

jep.....

smart...

Anmeld

14. februar 2010

Low

Eva skriver:

Ok.. er godt nok heller ikke meget de har givet i rente så... er sgu grimt så store forskelle der er og de store banker burde da om nogen have råd, ikke..

Men dejligt du får nogle penge snart...

Ja.. men nu ved jeg ikke om renterne er faldet pga. krisen, så meget har jeg ikke sat mig ind i det.

Ja, det er lækkert nok, lidt under 1 ½ år

Anmeld

14. februar 2010

Honningblomst

Low skriver:

Ja.. men nu ved jeg ikke om renterne er faldet pga. krisen, så meget har jeg ikke sat mig ind i det.

Ja, det er lækkert nok, lidt under 1 ½ år

Dejligt.....

Anmeld

14. februar 2010

Cris

Godt at læse om det. Vi har slet ikke noget børnesparing og vi skal tage og sammen og gøre det. Netop så nogle ting som kørekort er dyrt og det ville være dejligt at have en pose penge til det...

Anmeld

14. februar 2010

Honningblomst

Cris skriver:

Godt at læse om det. Vi har slet ikke noget børnesparing og vi skal tage og sammen og gøre det. Netop så nogle ting som kørekort er dyrt og det ville være dejligt at have en pose penge til det...

Ja, det er nemlig det...og jeg kan i hvert fald ikke finde så mange penge lige når de skal bruges, så det er da en super konto at give børnene med på vejen..

Anmeld

14. februar 2010

LotteN

Herhjemme har vi sparvest og vi sætter kun 50 kr ind på lrkes børneopsparring, da vi har regnet os frem til (incl) renter at det er et gasnke pænt beløb hun ender ud med... og ja, hvis vi skal have 1-2 børn mere, så vi jo kunne sætte det samme af til dem alle, så der ikke bliver gjort forskel!!

Anmeld

15. februar 2010

MorTilSnartFire <3

Eva skriver:

Det var på en børnekonto jeg tænkte.. en pondus eller lign. Men det ser ikke sådan ud og renten er jo stort set også lig nul.

Mine unger må helt selv bestemme hvad deres penge skal gå til..jeg synes da egentlig også at indskud og kørekort er det som de skal bruges til.. hvad skulle de ellers bruge pengene til eller måske jeg misforstod dig..

Nåh for søren, så misforstod jeg

Til at lave en opsparing som de får brug for senere i livet fx

Jeg håber mine børn har kørekort, som de selv har sparet op til, når de er fyldt 21... Og indskud, jamen ja det er en fin investering, men den vil jeg da også råde dem til selv at lægge penge til side til Hvis de så ikke har kunnet spare penge sammen til de ting selv, er det jo fint nok at bruge de her penge fra børneopsparingen, men jeg vil helt klart anbefale dem selv at lægge penge til side til netop de ting!

Sabrina 37+5

Anmeld

15. februar 2010

DK

Jeg har ikke lige læst alle trådene, men ville da bare lige fortælle at jeg ikke har lavet en børneopsparing til Kirstine.

Jeg synes det er lidt overflødigt, og mener ikke at det er den "rigtige" måde at lære sig selv at kende på som voksen, når man starter ud med MANGE penge til forbrug (ja de bestemmer jo altså selv hvad de vil bruge pengene på, uanset gode intentioner)

Jeg synes Kirstine skal lære at klare sig selv uden en masse midler herfra. Jeg vil naturligvis gerne hjælpe, men mener ikke at 50-100.000 kr den dag hun flytter hjemmefra/bliver 18 år er den rette vej! Man må arbejde for at få det man vil have, så bliver man også SÅ meget mere glad for det man får!

Knus Ditte der selv betalte kørekort, indskud til første lejlighed m.m. (og der tror på at enhver er sin egen lykkes smed, hvis i skulle være i tvivl)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.