Børneopsparing??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2010

Honningblomst

Stumpen skriver:

Så lidt.. Ja måske burde man tjekke... Men jeg er nok blevet miljøskadet af svigermekaniken.. -de går kun op i penge, -laaang og trættende historie.. Men jeg har lært at penge er ikke alt... Så om ungerne får 1000 eller 3000 mere ud når de bliver 21, det er lige meget for mig..

Det er en del mere der er tale om, 25.000kroners forskel læste jeg, derfor jeg lige ville lave den her tråd...jeg må sige jeg hverken selv eller har andre der går op i penge, men tilgengæld så tisser det mig virkelig af at min bank skal leve fedt at mine penge, så mine børn får det mindre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2010

Stumpen

Eva skriver:

Det er en del mere der er tale om, 25.000kroners forskel læste jeg, derfor jeg lige ville lave den her tråd...jeg må sige jeg hverken selv eller har andre der går op i penge, men tilgengæld så tisser det mig virkelig af at min bank skal leve fedt at mine penge, så mine børn får det mindre

Det var dælme også mange penge.. Så meget troede naive jeg ikke der var tale om.. Nå men når du har fundet frem til banken sender du så ikke lige en pb

Anmeld

14. februar 2010

Honningblomst

Hov...nu fik jeg lige læst noget...man må max indsætte 36.000kr pr. barn, så det er da bare om at gøre det hurtigst, så der kan komme mange renter på...nå, jeg må have sat beløbet op

Knus...og tak for alle svar...

Anmeld

14. februar 2010

Honningblomst

Stumpen skriver:

Det var dælme også mange penge.. Så meget troede naive jeg ikke der var tale om.. Nå men når du har fundet frem til banken sender du så ikke lige en pb

Står lidt her...også den der med hvor meget man max må sætte ind over hele perioden..

ja, det er altså en del, det synes jeg er værd at gøre lidt for..

http://politiken.dk/tjek/penge/dinepenge/article776315.ece

Knus..

Anmeld

14. februar 2010

Stumpen

Eva skriver:

Står lidt her...også den der med hvor meget man max må sætte ind over hele perioden..

ja, det er altså en del, det synes jeg er værd at gøre lidt for..

http://politiken.dk/tjek/penge/dinepenge/article776315.ece

Knus..

Tak

Anmeld

14. februar 2010

Kvindemin

Eva skriver:

Jer der har en børneopsparing til Jeres børn, hvor meget sætter I ind på den, hvor lang tid løber den, hvilken bank har I valgt og hvad er afkastet...?

Jeg kan ikke lige overskue det med hvor det er bedst at have en børneopsparing, lige nu har jeg bare i danske bank, som er min bank, men tror jeg kan få mere i renter andre steder, men hvor?

Jeg sætter kun 100kr ind pr. barn, da meningen for tre år siden var at min x også skulle betale 100kr ind til hvert barn, MEN det har han så ikke fået gjort, så nu vil jeg sætte beløbet op selv...synes bare det er træls vi ikke kan være sammen om det... nå, men de løber alle tre til børnene er 21når og så skulle det gerne ende med omkring 50.000kr til hver, det er da ok, ikke? mere kan jeg ikke sætte til side..

Men hvad og hvordan gør I?

Knus Eva..

Jeg syntes bestemt det er fint, vi sætter 100 kr. ind hver om mdr. Hun fik en opsparing i dåbsgave, med lidt penge på. Så det var meget godt.

Men nu her når vi for nr. 2, så tror jeg kun vi begynder at sætte 100 kr. ind på hver i alt

Anmeld

14. februar 2010

Mca<3

Eva skriver:

Jer der har en børneopsparing til Jeres børn, hvor meget sætter I ind på den, hvor lang tid løber den, hvilken bank har I valgt og hvad er afkastet...?

Jeg kan ikke lige overskue det med hvor det er bedst at have en børneopsparing, lige nu har jeg bare i danske bank, som er min bank, men tror jeg kan få mere i renter andre steder, men hvor?

Jeg sætter kun 100kr ind pr. barn, da meningen for tre år siden var at min x også skulle betale 100kr ind til hvert barn, MEN det har han så ikke fået gjort, så nu vil jeg sætte beløbet op selv...synes bare det er træls vi ikke kan være sammen om det... nå, men de løber alle tre til børnene er 21når og så skulle det gerne ende med omkring 50.000kr til hver, det er da ok, ikke? mere kan jeg ikke sætte til side..

Knus Eva..

Det er da en super hamrende flot børne ops.   Mine ungers farfar lavede en til dem hver i dåbsgave og den dag i dag står der kun 3000 kr på hver

Anmeld

14. februar 2010

quity

Eva skriver:

Knus Eva..

Til mine børn vil jeg prøve at få sat de 3000 ind om året som man må. Så længe de er så små og ik selv har ønsker til fødselsdag og jul så ønsker jeg penge til børneopsparingen til dem. Gaver fra mig er somreel en meget beskeden ting og derudover penge til opsparingen.

Jeg tror den løber til de er 18 år, med mulighed for forlængelse, men har det sådan at når de bliver 18, er de myndige og skal selv bestemme over deres penge.

Anmeld

14. februar 2010

Honningblomst

quity skriver:

Til mine børn vil jeg prøve at få sat de 3000 ind om året som man må. Så længe de er så små og ik selv har ønsker til fødselsdag og jul så ønsker jeg penge til børneopsparingen til dem. Gaver fra mig er somreel en meget beskeden ting og derudover penge til opsparingen.

Jeg tror den løber til de er 18 år, med mulighed for forlængelse, men har det sådan at når de bliver 18, er de myndige og skal selv bestemme over deres penge.

Jeg har det bare sådan at når man er 18 år er man ikke lige så voksen som man er myndig, hvis du forstår...kunne jeg holde pengene til de var 25 år, så gjorde jeg det..

Anmeld

14. februar 2010

quity

Eva skriver:

Jeg har det bare sådan at når man er 18 år er man ikke lige så voksen som man er myndig, hvis du forstår...kunne jeg holde pengene til de var 25 år, så gjorde jeg det..

Jeg forstår hvad du mener. Jeg er ej heller sikker på at jeg ikke forlænger til de bliver 21. Men bliver pengene frigivet når de bliver 18, så bliver det med meget rådgivning fra min side. (Eks at de kunne jo få et kørekort og evt bil eller selv sætte dem over på en opsparing og lignende)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.