Børneopsparing??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2010

Corn

Eva skriver:

Jer der har en børneopsparing til Jeres børn, hvor meget sætter I ind på den, hvor lang tid løber den, hvilken bank har I valgt og hvad er afkastet...?

Jeg kan ikke lige overskue det med hvor det er bedst at have en børneopsparing, lige nu har jeg bare i danske bank, som er min bank, men tror jeg kan få mere i renter andre steder, men hvor?

Jeg sætter kun 100kr ind pr. barn, da meningen for tre år siden var at min x også skulle betale 100kr ind til hvert barn, MEN det har han så ikke fået gjort, så nu vil jeg sætte beløbet op selv...synes bare det er træls vi ikke kan være sammen om det... nå, men de løber alle tre til børnene er 21når og så skulle det gerne ende med omkring 50.000kr til hver, det er da ok, ikke? mere kan jeg ikke sætte til side..

Men hvad og hvordan gør I?

Knus Eva..

En børneopsparing må vel maks bestå af 36.000 kr ialt.

Så vidt jeg husker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2010

Honningblomst

Macaab skriver:

En børneopsparing må vel maks bestå af 36.000 kr ialt.

Så vidt jeg husker

Jo JEG må sætte 36.000kr ind men håber da der kommer renters rente renter på osv...

Anmeld

16. februar 2010

Honningblomst

Ville lige opdatere....har nu valgt at flytte alle mine banksager til en bank der giver 4,4% fast rente på børneopsparinger så det er jo noget mere end danske de giver bank 1,8 variabel rente.

Så ikke enkrone mere til den bank...og så kan jeg glæde mig over mine unger får optiamal udbytte af det jeg indsætter. Min x vil mod aftalen ikke betale noget så nu smider jeg selv maks beløb af til alle tre drenge og så fortalte jeg lige min mor om mit flyt og de vil nu betale til drengene også.. så det er jo rigtig dejligt.

Men ja, det blev til et flyt..

Knus Eva

Anmeld

16. februar 2010

Loggidut

Eva skriver:

Jer der har en børneopsparing til Jeres børn, hvor meget sætter I ind på den, hvor lang tid løber den, hvilken bank har I valgt og hvad er afkastet...?

Jeg kan ikke lige overskue det med hvor det er bedst at have en børneopsparing, lige nu har jeg bare i danske bank, som er min bank, men tror jeg kan få mere i renter andre steder, men hvor?

Jeg sætter kun 100kr ind pr. barn, da meningen for tre år siden var at min x også skulle betale 100kr ind til hvert barn, MEN det har han så ikke fået gjort, så nu vil jeg sætte beløbet op selv...synes bare det er træls vi ikke kan være sammen om det... nå, men de løber alle tre til børnene er 21når og så skulle det gerne ende med omkring 50.000kr til hver, det er da ok, ikke? mere kan jeg ikke sætte til side..

Men hvad og hvordan gør I?

Knus Eva..

vi har skam børneopsparinger, men føler os faktisk lidt dumme.

Hvad vi sætter ind, er i grunden ligegyldigt, men som situationen er lige nu, hvor kasper snart skal hjemmefra, og der ikke rigtigt er noget job at få, ja så kan han havne i den situation at han skal leve for dem. Og det er virkelig ikke det der var meníngen!

De er så bundet til han bliver 21, men står han i den situation at han er arbejdsløs til den tid, ja så kommer han til at forsørge sig for de penge.

Langt det bedste havde været at sætte dem på en konto med høj rente, og så give ham dem ind i mellem, evt. til en seng, et bord, en bil, eller andet, hvor han ikke er tvunget til at skal købe leverpostej for pengene.

Selv om jeg har en følelse af at havde været dum, med en børneopsparing, så er jeg åbenbart ikke blevet klogere, for vi har skal også en til Tiffanie!

well, noget andet er at hvad pengene er værd når i sætter dem ind, er ikke hvad i i virkeligheden får ud af dem når engang de skal ud igen...

men her er vi stadig lidt dumme, og gør det frivilligt hver eneste månede...hæ hæ.

nå bla bla bla fra mig af.

Anmeld

16. februar 2010

Honningblomst

Loggidut skriver:

vi har skam børneopsparinger, men føler os faktisk lidt dumme.

Hvad vi sætter ind, er i grunden ligegyldigt, men som situationen er lige nu, hvor kasper snart skal hjemmefra, og der ikke rigtigt er noget job at få, ja så kan han havne i den situation at han skal leve for dem. Og det er virkelig ikke det der var meníngen!

De er så bundet til han bliver 21, men står han i den situation at han er arbejdsløs til den tid, ja så kommer han til at forsørge sig for de penge.

Langt det bedste havde været at sætte dem på en konto med høj rente, og så give ham dem ind i mellem, evt. til en seng, et bord, en bil, eller andet, hvor han ikke er tvunget til at skal købe leverpostej for pengene.

Selv om jeg har en følelse af at havde været dum, med en børneopsparing, så er jeg åbenbart ikke blevet klogere, for vi har skal også en til Tiffanie!

well, noget andet er at hvad pengene er værd når i sætter dem ind, er ikke hvad i i virkeligheden får ud af dem når engang de skal ud igen...

men her er vi stadig lidt dumme, og gør det frivilligt hver eneste månede...hæ hæ.

nå bla bla bla fra mig af.

Ja, det er sgu synd for ham...øvøv...

Jeg ville hvis jeg havde forstand på det have investeret i nogle aktier eller obligationer men har ingen vide og så er det trods alt bedre end ingenting med en børneopsparing og nu har jeg fundet den med det højeste afkast så håber da det er lidt værd og så ellers fortsætte efter maksbeløbet er nået, på en konto af en slags

Men ja, bare jeg havde en mand som havde lidt forstand på penge...

Knus Eva

Anmeld

16. februar 2010

Loggidut

Eva skriver:

Ja, det er sgu synd for ham...øvøv...

Jeg ville hvis jeg havde forstand på det have investeret i nogle aktier eller obligationer men har ingen vide og så er det trods alt bedre end ingenting med en børneopsparing og nu har jeg fundet den med det højeste afkast så håber da det er lidt værd og så ellers fortsætte efter maksbeløbet er nået, på en konto af en slags

Men ja, bare jeg havde en mand som havde lidt forstand på penge...

Knus Eva

selv den går ikke Eva...sorry, men jeg mener og tror (hæng mig ikke op på det) at hvis de står i en økonomisk dårlig situation når de bliver 18, kan de blive tvunget til at sælge værdipapire for at få til føden...

det virker lidt kavt, for man skal jo ikke snyde systemet, men jeg føler sgu lidt det er snyd for mig, at knægten skal forsørge sig ved de penge jeg har sat til side til ham.

faktisk har jeg lige tvunget kasper til at bruge en arv, han netop har fået, på et kørekort, da jeg virkelig mener det er urimeligt de vil forlange han skal leve af dem når han bliver 18. Men sådan er det.

well, jeg forlader lige din tråd igen, med mit uden-om- emne...hæ hæ

Anmeld

16. februar 2010

Honningblomst

Loggidut skriver:

selv den går ikke Eva...sorry, men jeg mener og tror (hæng mig ikke op på det) at hvis de står i en økonomisk dårlig situation når de bliver 18, kan de blive tvunget til at sælge værdipapire for at få til føden...

det virker lidt kavt, for man skal jo ikke snyde systemet, men jeg føler sgu lidt det er snyd for mig, at knægten skal forsørge sig ved de penge jeg har sat til side til ham.

faktisk har jeg lige tvunget kasper til at bruge en arv, han netop har fået, på et kørekort, da jeg virkelig mener det er urimeligt de vil forlange han skal leve af dem når han bliver 18. Men sådan er det.

well, jeg forlader lige din tråd igen, med mit uden-om- emne...hæ hæ

Nu var det også i forhold til det største afkast...jeg er smånaiv men tænker at mine unger er under udd. når de er 21 år..

Og det gør ikke spor du kommer ind med den problematik, for den er da virkelig vigtig at få med og slet ikke noget jeg havde tænkt på..

Anmeld

20. februar 2010

Hjaltesmor

Eva skriver:

Lige mine tanker og ja, så godt den bank der på nettet...hvor ligger den henne? og hvad giver den i renter, ved du det?

Den findes ikke som fysisk bank, men er ren netbank: http://www.bankmedhjerte.dk/Default.aspx

Rente er lige nu 3.95

Men det kræver, at man er medlem af forbrugsforeningen. Det er vi ikke, så min far, har oprettet den til Hjalte. Familiemedlemmer i lige linje af barnet kan oprette kontoen.

Anmeld

20. februar 2010

LotteN

nogen der tilfældigvis har sparbank og ved hvad renten er på børneopsparringskontoen der?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.