Eva skriver:
Jer der har en børneopsparing til Jeres børn, hvor meget sætter I ind på den, hvor lang tid løber den, hvilken bank har I valgt og hvad er afkastet...?
Jeg kan ikke lige overskue det med hvor det er bedst at have en børneopsparing, lige nu har jeg bare i danske bank, som er min bank, men tror jeg kan få mere i renter andre steder, men hvor?
Jeg sætter kun 100kr ind pr. barn, da meningen for tre år siden var at min x også skulle betale 100kr ind til hvert barn, MEN det har han så ikke fået gjort, så nu vil jeg sætte beløbet op selv...synes bare det er træls vi ikke kan være sammen om det...
nå, men de løber alle tre til børnene er 21når og så skulle det gerne ende med omkring 50.000kr til hver, det er da ok, ikke? mere kan jeg ikke sætte til side..
Men hvad og hvordan gør I?
Knus Eva..
vi har skam børneopsparinger, men føler os faktisk lidt dumme.
Hvad vi sætter ind, er i grunden ligegyldigt, men som situationen er lige nu, hvor kasper snart skal hjemmefra, og der ikke rigtigt er noget job at få, ja så kan han havne i den situation at han skal leve for dem. Og det er virkelig ikke det der var meníngen!
De er så bundet til han bliver 21, men står han i den situation at han er arbejdsløs til den tid, ja så kommer han til at forsørge sig for de penge.
Langt det bedste havde været at sætte dem på en konto med høj rente, og så give ham dem ind i mellem, evt. til en seng, et bord, en bil, eller andet, hvor han ikke er tvunget til at skal købe leverpostej for pengene.
Selv om jeg har en følelse af at havde været dum, med en børneopsparing, så er jeg åbenbart ikke blevet klogere, for vi har skal også en til Tiffanie!
well, noget andet er at hvad pengene er værd når i sætter dem ind, er ikke hvad i i virkeligheden får ud af dem når engang de skal ud igen...
men her er vi stadig lidt dumme, og gør det frivilligt hver eneste månede...hæ hæ.
nå bla bla bla fra mig af.