Min følelse af at være herinde?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2010

mariamiss6

qp skriver:

Du beskriver DIN oplevelse af hvordan HUN har det herinde - hun har jo rent faktisk lige beskrevet hvordan hun har det! Du underkender dermed det hun skriver hvilket jo er lidt nedladende i sig selv.

Der sidder nogle mennesker her der ikke føler de bliver hørt - hvorfor stille spørgsmålstegn ved det fremfor, at "rumme det" og måske forsøge, at forstå at det ikke er alle der opretter tråde for sjov?

tjaaaah ser du, jeg ved jo godt jeg ikke skal diskutere med dig fordi jeg godt ved du kan trumpfe mig hver gang jeg siger noget.... og netop derfor plejer jeg ikke at kaste mig ud i denne slags debatter (altså ikke forstået sådan at jeg føler du hagler mig ned altdi, for det gør jeg bestemt ikke, synes du er meget objektiv for det meste, i alle debatter du deltager i - her menes folk der har ordet i sin magt )

Men nu prøver jeg alligevel at give svar på tiltale....

Det er ikke min mening at underkende nogen som helst, eller fortælle dem de er dumme eller overfølsomme - for det var vel det du mente jeg gjorde?
Men jeg forstår ikke, og har aldrig gjort det, hvorfor folk tager sådan på vej over at de kun modtager måske 6 svar på en tråd. Er man da ikke glad for de 6 svar man rent faktisk fik??? Er svarene ikke gode nok, fordi de ikke kommer fra dig, zafir, tjuhl, eller en af de andre alle synes er så populære (og i 3 jeg lige har nævnt, jeg kan enormt godt lide jer alle )

Jeg synes faktisk det er lidt urimeligt at nogle forlanger at alle skal svare på deres indlæg... jeg er rimelig sikker på at jeg ikke er den eneste som slet ikke kan overskue at svare på hvad alle skriver om.... og ofte er der jo mange indlæg der ligner hinanden, og så tænker jeg at jeg faktisk ikke gider sidde og skrive det samme 5 forskellige steder.

Jeg skriver kun sjove indlæg når jeg er overtræt, eller virkelig keder mig og har brug for at prøve at se positivt på bare et eller andet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2010

qp

Anonym skriver:

Det er helt rigtigt, men jeg tænker også meget på at hvis man ikke har samme holdning, som "de propulære" - Så er man stemplet eller haglet ned!
Eller den følelse har jeg ihvertfald.

Ja okay det kan jeg godt se... Og det kender jeg ALT til.... hehe! Jeg er nok en af de Upopulære herinde netop fordi jeg tit og ofte har en anden holdning, spørger ind til eller undrer mig - og det har sgu ikke altid været nemt, for det kræver mega meget energi, at sidde og besvare alle de beskeder der kommer når man er den eneste der mener noget andet!

Jeg har dog med tiden lært, at være skideligeglad!

Anmeld

1. februar 2010

Lillefe

qp skriver:

Og ja jeg vil gerne give trådstarter ret i, at det tit og ofte er trådene som er startet af "de populære" herinde der får mest respons - men hvis du tænker over det, så går der tit og ofte privat snak i de tråde - derfor udvikles de til flere sider der egentlig ikke har nogen relevans for emnet.

Ja det er det helt sikkert! Så er der bare nogen som tager det nært og andre som ikke gør... Jeg har alligevel ikke behov for at ligge hele mit privatliv ud på nettet.. så jeg vælger at lade være med at oprette indlæg om min kæreste, søster eller lign. Da jeg slet ikke mener det er alle det rager.. Så jeg har det for eks. fint med det!

Anmeld

1. februar 2010

FrkT

6800 skriver:

nå siger siger jeg det sku her alligevel...kunne ikke sige det bedre selv....har nogle gange oprettet en inlæg herinde, hvor der måske er 5-7 (MAX) der svare, men kort tid efter er der en af de "populære", som oprætter et indlæg der ligner min MEGET, hun får så mindst 30 svar...

Det er lidt lige som folkeskolen, er man ikke en af de populære piger i klassen, skal man bare holde sig for sig selv.....

Se dét forstår jeg jo så ikke. Du siger de populære, men hvem er det du mener der er de populære? For jeg føler da ikke at mine svar bliver svaret mindre på og taget mindre seriøst end andres, så jeg føler ikke den populæritetsforskel du snakker om?

Tror bare der er nogle som er mere SYNLIGE herinde, enten fordi de opretter mange tråde eller fordi de svarer i mange tråde. Men det gør dem jo ikke nødvendigvis mere populære end andre.

Og så er der jo også meget forskel på hvilke emner ens tråde handler om, nogle emner er der bare mange folk som har en mening om, og som interesserer folk, andre emner fanger måske ikke så manges interesse, eller også føler folk måske ikke de kan svare på det.

Anmeld

1. februar 2010

Ranarupta

Puha... Det er et af de emner, der deler vandene, synes jeg.
Jeg ved fra forskellige parter herinde, at nogle synes, at stemningen er hård og til tider ubehagelig, og at andre synes, at her er skønt. 

Selv er jeg meget splittet. For jeg sidder ikke med en generel følelse af at være nervøs over at skulle oprette et indlæg, MEN skulle jeg oprette et indlæg af mere ømtålelig art, så ville jeg nok opleve den nervøsitet.
Jeg er en person, der meget hurtigt bliver usikker og kan tænke over tingene i 100 år og derefter så pille mig selv helt ned, hvis en anden lige har skrabet hul på overfladen. 
Jeg er utroligt glad for baby.dk! - jeg får en masse ny viden, både på baby-området og på hygge-området. Det synes jeg er fedt! 
Jeg føler, at jeg kan regne med, at der kommer svar på mine spørgsmål/tanker, for det prøver jeg selv at give til andre. 

Men der har også været debatter, hvor jeg nærmest har fået helt ondt i maven af tonen. Måske er jeg bare for sart?  Jeg ved det ikke...  
Men selvom jeg ved, at det muligvis forholder sig sådan, så vil jeg sige dette til jer andre, der er usikre og nervøse (eller noget 3.), at jeg håber, at I bliver. Og at jeg håber, at I vil oprette nogle indlæg, så tonen evt. kan blive anderledes. Jeg synes, at det vil være rigtigt synd, hvis I skal "drives ud" af et forum, som dette.
(Og når jeg skriver "drives ud", så håber jeg, at jeg ikke bliver misforstået - for jeg mener ikke, at der bliver ført en hetz, men at stemning/manglende svar/kliker/upopularitet/lign. kan skubbe folk ud.)

Jeg synes, at der skal være plads til alle - både de kontante typer og de mere stille typer.

Karina

Anmeld

1. februar 2010

Lillefe

qp skriver:

Ja okay det kan jeg godt se... Og det kender jeg ALT til.... hehe! Jeg er nok en af de Upopulære herinde netop fordi jeg tit og ofte har en anden holdning, spørger ind til eller undrer mig - og det har sgu ikke altid været nemt, for det kræver mega meget energi, at sidde og besvare alle de beskeder der kommer når man er den eneste der mener noget andet!

Jeg har dog med tiden lært, at være skideligeglad!

Det er også det bedste at være! og jeg syntes det er fedt man kan sige sin mening!

Anmeld

1. februar 2010

mariamiss6

Rikke&Liam skriver:

Jamen så kan du jo bare være glad for at du ikke har det  sådan.

Og forsøge at acceptere at andre oplever tingene på en anden måde...ikke?

okay okay okay.... så skal jeg sidde nu og være sur, fordi i ikke vil forstå at jeg ikke kan forstå jer??? det hjælper jo hverken mig eller jer vel

Men lige som i gerne vil have lov at komme med jeres mening, og skælde ud over at et par hundrede tøser herinde åbenbart lidt for ofte er sprunget let og elefant hen over jeres tråde, så vil jeg da også gerne have lov at fortælle at jeg mener det modsatte... sjovt der ikke er forståelse for det....

i det første indlæg her, eller et af de første i hvert fald, der skrives at mange tråde ender ud i drabelige debatter og uenigheder... jeg skulle så bare mene at denne tråd lige nu, er den drabeligste vi har haft i laaaaang tid.... lige bortset fra EVAs "druktråd" her den anden dag..... som jeg egentlig også synes forløb nogen lunde stille og roligt...

Anmeld

1. februar 2010

4xGreve

Sussie&Lilje skriver:

Har det på helt samme måde som dig, har heller ikke rigtig nogen veninder eller noget, har en enkelt, så ville være super dejligt at lære nye mennesker at kende, mig må du ihvertfald meget gerne skrive til!!

Dejligt at høre jeg ikke er den eneste... Tak for den meget imøde kommende og utrolige søde respons

Anmeld

1. februar 2010

4xGreve

Anonym skriver:

Du får lige et STORT herfra!!
Det er så synd at nogle skal være bange for at sige sin mening.

Mange tak for knus du får lige et stort et tilbage

Anmeld

1. februar 2010

mariamiss6

FrkT skriver:

Se dét forstår jeg jo så ikke. Du siger de populære, men hvem er det du mener der er de populære? For jeg føler da ikke at mine svar bliver svaret mindre på og taget mindre seriøst end andres, så jeg føler ikke den populæritetsforskel du snakker om?

Tror bare der er nogle som er mere SYNLIGE herinde, enten fordi de opretter mange tråde eller fordi de svarer i mange tråde. Men det gør dem jo ikke nødvendigvis mere populære end andre.

Og så er der jo også meget forskel på hvilke emner ens tråde handler om, nogle emner er der bare mange folk som har en mening om, og som interesserer folk, andre emner fanger måske ikke så manges interesse, eller også føler folk måske ikke de kan svare på det.

Hurra tak fordi du lige skrev det der med at være mere synlig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.