Min følelse af at være herinde?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2010

qp

mariamiss6 skriver:

nåh først til din angst.... smid den ud for pokker altså når det lige gælder denne side, evt. anden angst kan jeg nok ikke hjælpe dig med

Nåh men så til svaret.... se jeg forstår egentlig heller ikke hvorfor du er bange for diverse respons du måtte få på diverse svar og tråde du laver... For dig kan jeg trods alt huske her inde fra... Og jeg synes du er en af dem der ofte får masser af gode svar? altså ikke at jeg lige kan huske hvad du præcis lejer at skrive om... men i perioder synes jeg da ofte at jeg ser dit billede lidt over det hele, og i sær i tråde du selv har oprettet.....

elleeeeeer????

og så dernæst til alle der måtte føle sig trådt på... Hvorfor "hidser" i jer så meget op? det er jo cyberspace. det er ikke folk i skal ses med, død og pine, hver dag, eller tvinges til at holde fede humørbombe fester sammen med.... hvorfor tager i ikke bare det sure med det søde, og når det bliver for surt, så kan i altid bare sige "nåh ja, den gik ind den ene vej og ud den anden"

Du beskriver DIN oplevelse af hvordan HUN har det herinde - hun har jo rent faktisk lige beskrevet hvordan hun har det! Du underkender dermed det hun skriver hvilket jo er lidt nedladende i sig selv.

Der sidder nogle mennesker her der ikke føler de bliver hørt - hvorfor stille spørgsmålstegn ved det fremfor, at "rumme det" og måske forsøge, at forstå at det ikke er alle der opretter tråde for sjov?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2010

6800

qp skriver:

Du beskriver DIN oplevelse af hvordan HUN har det herinde - hun har jo rent faktisk lige beskrevet hvordan hun har det! Du underkender dermed det hun skriver hvilket jo er lidt nedladende i sig selv.

Der sidder nogle mennesker her der ikke føler de bliver hørt - hvorfor stille spørgsmålstegn ved det fremfor, at "rumme det" og måske forsøge, at forstå at det ikke er alle der opretter tråde for sjov?

kunne ikke have sagt det bedre selv

Anmeld

1. februar 2010

mariamiss6

Rikke&Liam skriver:

hmm...jeg prøver lige at svare.

Jeg tror måske det er fordi nogle gange kunne det da være rart for de "ikke-populære" at se den samme form for "accept" hvis man kan sige det sådan. Så kan man godt komme til at føle sig lidt udenfor i debatten, og føle sig lidt indirekte trådt på hvis ingen svarer på ens indlæg.

Generelt vil jeg sige at jeg er rigtig glad for at være herinde, men kan sagtens genkende følelsen af at være lidt alene.

Men tror også det hænger lidt sammen med at der er nogle der har været herinde i laaaaaaang tid. Og det tager jo tid at opbygge et netværk...også online

jo men så igen..... Jeg selv er jo heller ikke blandt de populære her inde... jeg modtager også kun få svar på mine egne tråde. Og jeg føler mig da ikke tråd på, eller glemt eller noget af den slags.....

Anmeld

1. februar 2010

Rikke, Liam & Linus

mariamiss6 skriver:

jo men så igen..... Jeg selv er jo heller ikke blandt de populære her inde... jeg modtager også kun få svar på mine egne tråde. Og jeg føler mig da ikke tråd på, eller glemt eller noget af den slags.....

Jamen så kan du jo bare være glad for at du ikke har det  sådan.

Og forsøge at acceptere at andre oplever tingene på en anden måde...ikke?

Anmeld

1. februar 2010

skoust

helt ærligt så synes jeg det er flot i står frem og siger det, jeg kan kun give jer ret..

nogengange så skriver man et indlæg og man synes jo selv det er vigtig for en at få svar på ellers skriver man det jo ikke..

så bare det man kan sidde og vente længe og få mere og mere ondt i maven til nogen svare sp kan man godt tænke hold op det der skulle jeg da slet ikke have skrevet..

ja, kliker det er vel noget der er alle steder.. men men men nogen er værre end andre jeg har aldrig selv været med i en klike..

jeg har det sådan lidt jeg skriver det jeg har lyst til her inde og jeg kigger da også mere end jeg selv laver indlæg men jeg er da også en der gerne vil have svar på hvad jeg skriver..

men synes det er frygtelig at der er nogen der skal sidde og have det dårligt over de har skrevet noget her inde .. for den her side er vel lavet til man kan hjælpe hinanden og ikke svine hinanden til..

håber i får det bedre fremover dem som ikke har det så godt når de skriver for det er der ingen der fortjener!

Anmeld

1. februar 2010

qp

Og ja jeg vil gerne give trådstarter ret i, at det tit og ofte er trådene som er startet af "de populære" herinde der får mest respons - men hvis du tænker over det, så går der tit og ofte privat snak i de tråde - derfor udvikles de til flere sider der egentlig ikke har nogen relevans for emnet.

Anmeld

1. februar 2010

Anonym trådstarter

qp skriver:

Og ja jeg vil gerne give trådstarter ret i, at det tit og ofte er trådene som er startet af "de populære" herinde der får mest respons - men hvis du tænker over det, så går der tit og ofte privat snak i de tråde, derfor udvikles de til flere sider der egentlig ikke har nogen relevans for emnet.

Det er helt rigtigt, men jeg tænker også meget på at hvis man ikke har samme holdning, som "de propulære" - Så er man stemplet eller haglet ned!
Eller den følelse har jeg ihvertfald.

Anmeld

1. februar 2010

Ox.

WiitrioeN skriver:

Dejligt nogen endelig står frem for hold da op den følelse har jeg også sat med længe, og nogen gange når jeg er dum nok til at svare på en tråd sidder jeg bagefter og får helt ondt i maven og bliver ked af det fordi jeg er "bange" for hvilken kommentar der vil komme...

Jeg er en af dem der virkelig ønsker mig nogen at snakke med, nogen at ses med osv. fordi jeg overhovedet ingen venner har og har kun familie og har efterhåneden også brug for noget andet og derfor føler jeg mig meget hurtigt stødt, og vores datter´s start på livet gør bestemt heller ikke tingende nemmer...

så super intertiv (staves) at oprette dette indlæg med sådanne en ærlighed og nu sidder jeg igen med en følelse af det er dumt at oprette dette indlæg og med angst for hvilken respons jeg får...

Knus en lige pt. ret psykis tacklet TrioeN

Har det på helt samme måde som dig, har heller ikke rigtig nogen veninder eller noget, har en enkelt, så ville være super dejligt at lære nye mennesker at kende, mig må du ihvertfald meget gerne skrive til!!

Anmeld

1. februar 2010

@spire

Jeg forstår begge sider af sagen.. Altså både mariamiss6 og trådstarters.. Har fx fulgt med i den her tråd og ikke helt vist om jeg skulle skrive i den eller ej, i frygt for at det vil blive taget forkert..

Jeg har også en enkelt gang oprettet et indlæg der kom 2-3 svar på.. Jeg svarer dog forholdvis ofte i debatter, og prøver også hvis jeg kan se et indlæg der er oprettet og blevet læst 90 gange uden svar at svare så trådstarteren ikke oplever den følelse helt så meget som Ano beskriver det her..

Tror bare det fordi forummet er vokset rigtig meget rigtig hurtigt, og der er folk der har været her siden det hed det der navlestrengen og andre er nyere bruger, og det kan være svært at komme ind og føle sig lige så meget 'i varmen' som man kan læse nogen andre er.. Men det jo også kun op til en selv at ændre på.. Vurdere hvor vigtig siden og debatterne er for dig, også evt. tage det med de enkelte du oplever det med.. Vi lever ikke i en perfekt verden hvor alle er enige og alle kan lide alle.. Heller ikke på nettet..!

Så forstå følelsen, men har bare selv valgt ikke at tage det så tungt...

Anmeld

1. februar 2010

FrkT

Jeg er da ked af at høre, at du, trådstarter, sidder med en angstfølelse for at oprette indlæg herinde. Sådan synes jeg jo absolut ikke det skal være. Men for at være ærlig, så synes jeg heller ikke at det ER sådan.

Jeg synes baby er en super skøn side at være på, og jeg synes vi generelt er rigtig gode til at respektere hinanden herinde og komme med råd osv. Synes faktisk også vi er blevet BEDRE til det, og at stemningen herinde er blevet bedre end for ½ års tid siden. Ikke at den var dårlig da, men synes jeg har mærket en bedring. Og det tænker jeg da har alt muligt at gøre med at vi tænker over hvordan vi siger tingene, og prøver at respektere hinanden mest muligt.

I det virkelige liv er det jo nu engang sådan at man til tider oplever at folk ikke respekterer en, og man bliver sommetider snakket grimt til (også uden det nødvendigvis var ment hårdt), og sådan vil det da naturligvis også være på internettet. Hvis ikke det var sådan, så vil jeg vove at påstå, at vi var mange som sad og skjulte vores egentlige personlighed, og så kunne vi jo ligeså godt være en flok ens robotter

Som mariamiss6 skrev, så kan det skrevne ord også ofte tolkes helt anderledes end det er ment. Synes tit det bliver tolket hårdere end det er ment. Og det tror jeg vi alle skal huske, at selvom der bliver skrevet noget som sårer/støder én, så er det ikke nødvendigvis sådan vedkommende, der skrev det, mente det. Og det kan ofte løses ved at snakke (skrive) lidt om det, og give vedkommende en chance for at forklare hvad hun mener. Jeg vælger at tro på at der ikke sidder nogle herinde, som bare sidder her for at sable andre ned og gøre deres liv surt. SÅ meget tiltro har jeg trods alt til os mennesker.

Mht. det du siger om at der er mange kliker herinde, så synes jeg heller ikke jeg ser det. Ikke som sådan. Tror nærmere vi bliver bundet sammen af den situation vi står i nu og her, med andre i samme situation. Det kan fx være kvinder der venter/har tvillinger, nogle der er i barnløshedsbehandling, nogle der prøver at blive gravide (som jeg selv hører med til), nogle der er/skal skilles, enlige forældre osv., kunne blive ved i en uendelighed! Det kan ikke undgås, at man får sympati med andre i samme situation som én selv, det er jo et naturligt instinkt  Jeg står selv i den "gruppe" der prøver at blive gravid, og alle os der prøver støtter da hinanden og føler hinandens sorger når mens kommer og glæder når der er to streger på testen, vi deler frustrationerne over når det ikke lykkes, med hinanden, vi trøster hinanden og vi griner med hinanden. Og det synes jeg da 100% er en fantastisk ting! Tænk at have nogen at læsse af på, som bare ER der for én - det er da skønt  Og jeg er da kommet til at holde af flere af de piger, som er i samme situation som mig selv - og også andre end dem. Og man vil jo aldrig kunne undgå at der er nogle man svinger bedre med og har mere tilfælles med end andre, sådan er det jo nu engang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.