Min følelse af at være herinde?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2010

Mira0911

Jeg kan egentlig godt sætte mig ind i problematikken, syntes mange gange at folk enten svarer uden af se på sammenhængen folk opretter tråden i, som fx. hvis man ryger under graviditeten og egentlig gerne vil holde op og derfor opretter en tråd med det, jamen så hjælper det jo ikke at man løfter pegefingeren eller stemplede en som værende en dårlig mor, i stedet for at komme med konkrete forslag til hvad man vil.. '

Jeg syntes efterhånden at jeg har forstået at man åbenbart skal udpensle fra starten frabede sig kritiske svar, eller forklare at man har brug for opmundtring/støtte, som jeg selv havde behov for inden jeg sendte brevet til min datters farmor. Jeg blev enorm ked af at ikke kun blev min beslutning kritiseret, men selv efter jeg havde frabedt mig en diskusion om hvorvidt jeg overhovedet skulle gøre det, at svaret var at dette var en debatside og derfor måtte jeg bare finde mig i det.. der mærkede jeg det du beskriver.. og ærligt så forstår jeg det stadig ikke, jeg syntes det er forkert (medmenneskelig set) at stille sig til dommer især hvis folk forsøger at lukke diskussionen og skriver at de ikke ønsker flere negative respondser, så forstår jeg ikke at der er nogen der bliver ved..

Men måske vi, der har stået i situationen og følt os tilsidesat/stemplet/dømt, kald det hvad du vil, bliver nødt til at skrive det i starten af tråden.. 

Jeg kan godt lide at diskutere og er ikke nødvendigvis enige med alle - overhovedet, men jeg forsøger at se om tråden virker følelsesladet eller personlig og tager det op til overvejning før jeg svarer, men selvfølgelig kan det glippe også for mig.. 

Der er bare nogen mennesker i denne verden, som bliver ved med at køre den langt ud, selvom trådstarter har sagt stop...

Sørgeligt at nogen mennesker kan finde på det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2010

@spire

DianaMoar skriver:

Som jeg skriver dømmer jeg ikke nogen jeg er lige glad med om folk ryger eller ikk, det er jo ikke mit liv eller min søns og jeg lever sgu heller ikke selv efter bøgerne det er der sgu ingen der gør! 

Jeg skriver bare at hun ikke kan skrive sådan for det ved hun intet om og det er jo rigtig. 

Jeg har aldrig forstået folk der skriver sådan for det ved de ikke. 

Men igen som jeg skrev jeg er sgu lige glad jeg dømmer ikke jeg kom bare med en bemærkning! 

Knus Diana der stadig er ligeglad for det ikke mig!

Men så kan man jo ALDRIG sige at ens barn er sundt og raskt, for selvom det er det ligenu, ved man jo ikke hvad der kan forekomme senere hen i barnets liv.. Og hvis barnet bliver sygt senere hen, kan man heller ikke sige.. 'nååå, jamen det fordi du røg under graviditeten, eller fordi du gik for meget på gaden og inhalerede for meget CO2'

Så selvom du ikke har røget og holdt dig selv i en plastikbobel under hele graviditeten vil du aldrig vide dig sikker på om dit barn er sundt og raskt! - Og du vil aldrig kunne udtale dig om dit barn er sundt og raskt... 

Hendes barn er sundt og raskt LIGE NU, og det er vel hvad der tæller...? også kan man jo også sige det...??

Anmeld

2. februar 2010

TbCp

NikitasMoar skriver:

Jeg kan egentlig godt sætte mig ind i problematikken, syntes mange gange at folk enten svarer uden af se på sammenhængen folk opretter tråden i, som fx. hvis man ryger under graviditeten og egentlig gerne vil holde op og derfor opretter en tråd med det, jamen så hjælper det jo ikke at man løfter pegefingeren eller stemplede en som værende en dårlig mor, i stedet for at komme med konkrete forslag til hvad man vil.. '

Jeg syntes efterhånden at jeg har forstået at man åbenbart skal udpensle fra starten frabede sig kritiske svar, eller forklare at man har brug for opmundtring/støtte, som jeg selv havde behov for inden jeg sendte brevet til min datters farmor. Jeg blev enorm ked af at ikke kun blev min beslutning kritiseret, men selv efter jeg havde frabedt mig en diskusion om hvorvidt jeg overhovedet skulle gøre det, at svaret var at dette var en debatside og derfor måtte jeg bare finde mig i det.. der mærkede jeg det du beskriver.. og ærligt så forstår jeg det stadig ikke, jeg syntes det er forkert (medmenneskelig set) at stille sig til dommer især hvis folk forsøger at lukke diskussionen og skriver at de ikke ønsker flere negative respondser, så forstår jeg ikke at der er nogen der bliver ved..

Men måske vi, der har stået i situationen og følt os tilsidesat/stemplet/dømt, kald det hvad du vil, bliver nødt til at skrive det i starten af tråden.. 

Jeg kan godt lide at diskutere og er ikke nødvendigvis enige med alle - overhovedet, men jeg forsøger at se om tråden virker følelsesladet eller personlig og tager det op til overvejning før jeg svarer, men selvfølgelig kan det glippe også for mig.. 

Præcis det der ville jeg have skrevet.

Sådan gør jeg selv hvis jeg f.eks. bare lige har brug for at lufte ud eller vende nogle tanker... og bliver det ikke accepteret gider jeg slet ikke svare de personer.... men mindre jeg har en rigtig "ond-i-sulet-dag"

Anmeld

2. februar 2010

TbCp

Jeg opfatter absolut ikke at der skulle være kliker, populære personer osv... synes egentlig at det nærmer sig lidt folkeskole stadiet hvis der er det.

De tråde der kører af sporet gider jeg slet ikke deltage i! Dem der gør det kan sikkert godt lide at diskutere og nogle er drøngode til det, jeg selv er ikke specielt god med ord så jeg vil slet ikke begive mig ud i den slags

Hvis nogle bliver kede af nogle svar de får, jamen så sig det da! Ellers er der jo ingen der ved det og måske kan der så blive udryddet fejltagelser, fordi det måske slet ikke var ment som det blev læst.

Anmeld

2. februar 2010

oo

@spire skriver:

Men så kan man jo ALDRIG sige at ens barn er sundt og raskt, for selvom det er det ligenu, ved man jo ikke hvad der kan forekomme senere hen i barnets liv.. Og hvis barnet bliver sygt senere hen, kan man heller ikke sige.. 'nååå, jamen det fordi du røg under graviditeten, eller fordi du gik for meget på gaden og inhalerede for meget CO2'

Så selvom du ikke har røget og holdt dig selv i en plastikbobel under hele graviditeten vil du aldrig vide dig sikker på om dit barn er sundt og raskt! - Og du vil aldrig kunne udtale dig om dit barn er sundt og raskt... 

Hendes barn er sundt og raskt LIGE NU, og det er vel hvad der tæller...? også kan man jo også sige det...??

og selv en plasticbobel vil jo indeholde pflatater!

Anmeld

2. februar 2010

Na-Wi

@spire skriver:

Du har fuldstændig ret.. Man kan aldrig vide om barnet er 100% sundt og raskt, men på den anden side kan du også leve det højhellige liv og droppe alle de ting der øger risikoen for sygdom etc, og alligevel ikke vide dig 100% sikker på at dit barn aldrig kommer til at fejle noget..

De ting der KAN være følge af rygning under graviditet fx, kan også bare være fordi at det ligger i generne og bare er sådan..!

Jeg er helt sikker på at alle der ikke har levet fuldstændig 'by the book' under deres graviditet af den ene eller anden årsag, altid vil gå tilbage og tænke hvis der sker noget 'Var det nu fordi jeg ikke lige kvittede smøgerne, eller eller...' -Og på den måde er det vel straf nok i sig selv..

Jeg synes det er FINT folk har forskellige meninger, men at dømme folk pga de IKKE har samme mening som dig, det ER bare forkert...! 

Anmeld

2. februar 2010

@spire

Tjuhl skriver:

og selv en plasticbobel vil jo indeholde pflatater!

haha.. nemlig...! 

Anmeld

2. februar 2010

Na-Wi

DianaMoar skriver:

Som jeg skriver dømmer jeg ikke nogen jeg er lige glad med om folk ryger eller ikk, det er jo ikke mit liv eller min søns og jeg lever sgu heller ikke selv efter bøgerne det er der sgu ingen der gør! 

Jeg skriver bare at hun ikke kan skrive sådan for det ved hun intet om og det er jo rigtig. 

Jeg har aldrig forstået folk der skriver sådan for det ved de ikke. 

Men igen som jeg skrev jeg er sgu lige glad jeg dømmer ikke jeg kom bare med en bemærkning! 

Knus Diana der stadig er ligeglad for det ikke mig!

Hvad er det jeg ikke kan skrive, som jeg ikke ved noget om ?

Anmeld

2. februar 2010

@spire

Naannaa87 skriver:

Hvad er det jeg ikke kan skrive, som jeg ikke ved noget om ?

om dit barn er sundt og raskt...

Anmeld

2. februar 2010

Na-Wi

@spire skriver:

om dit barn er sundt og raskt...

ifølge hans læge og sp fejler han ikke en skid og er lige efter bogen, så jo han er sund og rask NU ? Hvad der sker i fremtiden er der ingen der ved! Hvis han bliver syg i fremtiden kan det da lige så godt være det ene frem for det andet der har gjort ham syg?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.