Min følelse af at være herinde?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2010

Lone Jakobsen

Malene84 skriver:

HAHAHAHA... det har jeg også gjort flere gange...

hehehehe troede kun det var mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2010

ekzunz

Igår aftes læste jeg DK's indlæg om Rosa......og jeg blev selvfølgelig rigtig trist på Rosa's vegne, men jeg skrev ikke noget - fordi jeg simpelthen er såååååå dårlig til at svare på de indlæg hvor man skal skrive "den slags" Det har intet at gøre med at jeg ikke synes og mener det, jeg kan sgu bare ikke finde ud af at skrive det ordentligt, jeg synes det kommer til at lyde corny når jeg begiver mig ud i den slags.....Men jeg læste hele tråden og alle svarene og mit hjerte smeltede og jeg sagde "Nååååååååhhhhh" da jeg læste Rosa's indlæg "Dig & Mig" og jeg tænkte hvor fantastisk Baby.dk er, at de har "fundet" hinanden herinde.... Jeg synes det er et pragtfuldt sted med en masse super kvinder. Nogle gange svarer jeg på rigtigt meget fordi jeg har tid, og andre gange svarer jeg ikke på noget som helst fordi jeg ikke har overskud eller ikke har noget at bidrage med......Og i nogle situationer lader jeg være med at svare fordi jeg ikke har noget positivt at bidrage med fx. "Er jeg mon gravid" - jeg ville svare at vedkommende skulle tage en test, men det er jo ikke det svar de ønsker, så jeg lader være med at skrive noget.....

Og selvfølgelig vil Thjul få 2000 svar når hun forhåbentligt meget snart annoncerer at hun skal have en baby, fordi vi allesammen er så meget med og kan føle smerten og håbet, og det vil en helt ny bruger eller en som stort set aldrig skriver jo ikke opnå.

Jeg synes faktisk at vi formår at holde en fornuftig tone herinde, men man skal også huske på at det er en debatside, så man må forvente at der kan være nogle som er uenige i det man skriver....ellers skulle man måske bare have oprettet et dagbogsindlæg i stedet hvis man ikke ønsker negative kommentarer

Argh - det blev langt og rodet, men jeg er på job og har slet ikke tid.....og jeg vil ha' snefri og solen skinner...

Anmeld

2. februar 2010

LouiseNielsen

RikkeR skriver:

Det er sjovt at du skriver - for jeg sad netop lige at tænkte på "din" debat omkring NEGER-udtalelsen. Den løb virkelig af sporet  

Jeg synes godt nok at der er mange "hellige" herinde - øko dit, øko-dat, parfumefri mig her og der. Rygning er IKKE sundt - nej gu er det ej, men det ved alle jo. Det behøver man sku ikke en debat om. Ej, sover dit barn ikke udenfor??? Bruger du IKKE neutral-vaskepulver - er DU klar over hvor slemt det kan være IKKE at bruge det - ja, ja, ja - ingen er perfekte .

Jeg kan sagtens være en af dem der er lidt rap i replikken engang imellem og virke en anelse hård. Jeg svare folk som beder om et råd - jeg svare ikke: enig, kram til dig eller hvis der er en tråd for 117. gang der handler om, om man ville ringe til lægen, hvis man styrtblødte (og nu får jeg jo nok på puklen ) - for selvfølgelig ville man det - uanset hvad alle de kloge kvinder herinde svare til det.

Men jeg synes da ikke det er fair at folk ikke føler sig trygge ved at oprette et indlæg - jeg føler mig ganske tryg, men vi er jo SÅ forskellige. Det skal vi altså sige til os selv, igen og igen.

Så godt du havde skrevet det, og tænkte nok at det var mit indlæg du hentydede til.... Ihh dumme dumme Louise, der kaldte en dreng for neger!!

Men du har så evig ret, folk stempler så meget hinanden og det er til at kaste op over....

Jeg indrømmer blankt at jeg også kan tænke "Eeeej, det gjorde hun bare ikke" Men kunne ikke drømme om at stemple hende, eller hakke hende ned herinde... Og skulle jeg endelig hakke på hende, ville jeg sende en privat besked, hvilket jeg har gjort til en engang fordi jeg syntes det hun havde skrevet var så langt ude, og det stødte mig virkelig, men ville ikke selv bryde mig om at blive nedgjort foran alle andre så derfor sendte jeg hende en privat besked.... Hvilket gjorde vi fik skrevet lidt frem og tilbage, og da hun så fortalte historien helt fra start til slut kunne jeg se en sammenhæng i det og faktisk forstå det hun havde gjort! Men hvorfor skulle resten af baby.dk blande sig i det??

Mener at man bør tænke før man skriver herinde.... Og er man ikke enig i noget en anden skriver, jamen så kan man da sige det på en pæn måde....

Kram

Anmeld

2. februar 2010

MorTilGustav

Helle30 skriver:

Du har da fuldstændig ret. Nogle gange kommer man til at indrømme, at man har grovædt Piratos uden at vide, at den brede skare af baby.dk-brugere har læst i ugebladet Søndag, at det kan give vabler på den nedre del af tolvfoingertarmen. Så DET mener de. Piratos er skadeligt i enhver mængde og udformning og f... tage den, der vover at dufte af Piratos.

Det har du jo gennemskuet allerede. Så hvad med bare at være dig - ikke ano - og så mene, hvad du vil. Det gør dig alligevel lidt mere speciel end dem, der bevidstløst klapper trådstarter på ryggen for at have forbandet Piratos og dem som spiser dem.

For mig må du mene om-. og spørge til hvad du vil. Jeg vil ikke dømme nogen, og jeg er ked af, at du har følt behov for at oprette denne tråd som ano.

- Helle - stolt over at være politisk ukonfekt

Hahaha! Det er dælme genialt skrevet! Og ja, man kan sgu blive helt paranoid af alle de formaninger man konstant får smidt i hovedet som gravid. Jeg brugte de sidste måneder af graviditeten på at hygge mig herinde meget af tiden og læste nærmest ALT jeg ku komme i nærheden af omkring graviditet, babyer osv. Kan huske jeg en dag læste et indlæg fra en pige der var meget bange nu fordi hun havde opdaget at der jo vist var ALKOHOL i den lille søde chokoladefrø hun lige havde spist ..... Havde baby mon nu taget skade? ......    Detteher er jo et kanon forum men pludselig gik det op for mig at man altså pludselig kan blive LIDT for paranoid i sin jagt på at gøre det der er bedst for sit barn - for HALLO: Vi bruger vel allesammen vores tid herinde netop FORDI vi elsker vores unger - selvom vi træffer forskellige valg

Anmeld

2. februar 2010

Anonym trådstarter

Sussie&Lilje skriver:

Kan se der blandt andet er nævnt nu at man jo kunne slette sin profil hvis nu man var bange osv, men det mener jeg jo bare er så forkert! Når trådstarter har meldt ud at hun, går udfra det er en hun, at hun ikke har haft det nemt personligt osv .. Jamen er det så nemmere at eliminere de "svage" fordi de ikke kan rejse sig selv op så at sige? Nej ikke ifølge min mening!

Nu er det lige før der går politik i det her hehe ..

Hvis ikke vi hjælper hinanden og bare lader folk, som nu også melder sig mere eller mindre klart i denne debat, blive ved med at have det sådan, så får de det aldrig et hak bedre jo, det kunne jo tænkes at de i stedet for bare at slette deres profil, skulle have et lille skub i numsen til selv at lære at kunne sige fra, og det får de sku ikke ved at folk ikke lige giver et skulderklap indimellem ..

Men det er bare min holdning.

Tak for det. Det er jo lige præcis det jeg mener.

Istedet for at sende et skulderklap, eller håndtere situationen stille og roligt - Så får man af vide at man da er mærkelig at have den holdning, eller egoistisk, en dårlig mor, eller dybt barnlig - You name it!

Og her tænker jeg også på LouiseLarsens indlæg - Hvor flere kaldte hende 'BARNLIG' - 'RACIST' - 'MOBBER' osv.. HVORFOR?
Jeg vil da kalde det mobning at begynde at kalde en person det, fordi hun har handlet som hun har.
Og igen, LouiseLarsen - Så har jeg også oplevet at jeg, efter at være blevet stemplet, at jeg ikke er blevet svaret eller forstået.
Det kan godt føles som om der bliver rullet øjne bag skærmen

Anmeld

2. februar 2010

Diana...

@spire skriver:

Du har fuldstændig ret.. Man kan aldrig vide om barnet er 100% sundt og raskt, men på den anden side kan du også leve det højhellige liv og droppe alle de ting der øger risikoen for sygdom etc, og alligevel ikke vide dig 100% sikker på at dit barn aldrig kommer til at fejle noget..

De ting der KAN være følge af rygning under graviditet fx, kan også bare være fordi at det ligger i generne og bare er sådan..!

Jeg er helt sikker på at alle der ikke har levet fuldstændig 'by the book' under deres graviditet af den ene eller anden årsag, altid vil gå tilbage og tænke hvis der sker noget 'Var det nu fordi jeg ikke lige kvittede smøgerne, eller eller...' -Og på den måde er det vel straf nok i sig selv..

Jeg synes det er FINT folk har forskellige meninger, men at dømme folk pga de IKKE har samme mening som dig, det ER bare forkert...! 

Som jeg skriver dømmer jeg ikke nogen jeg er lige glad med om folk ryger eller ikk, det er jo ikke mit liv eller min søns og jeg lever sgu heller ikke selv efter bøgerne det er der sgu ingen der gør! 

Jeg skriver bare at hun ikke kan skrive sådan for det ved hun intet om og det er jo rigtig. 

Jeg har aldrig forstået folk der skriver sådan for det ved de ikke. 

Men igen som jeg skrev jeg er sgu lige glad jeg dømmer ikke jeg kom bare med en bemærkning! 

Knus Diana der stadig er ligeglad for det ikke mig!

Anmeld

2. februar 2010

Helle30

mariamiss6 skriver:

Hold nu kæft du har humor.....

Fanks. Jeg er lidt ked af, at du ikke er min min nabokone. Vi skulle nok kunne lave lidt sjov og kage sammen

- Helle

Anmeld

2. februar 2010

Mutti2

Hold da op...

Først så synes jeg det er flot af jer at i står frem med de følelser i har omkring det her!!

For det andet, så er jeg chokeret over at der render så mange rundt med de følelser!! Det er jeg virkeligt ked af at høre.

Jeg ser jer alle som min anden lille familie, og får altid den støtte jeg har brug for herinde!!

Jeg har prøvet andre baby-sider, hvor folk virkeligt har kørtpå mig psykisk, for at fortælle min mening,  og om de ting der sker i mit liv!!

Jeg er så SUPER glad for at være herinde, og har virkeligt ikke nogen negative følelser omkring nogen herinde!! Selvfølgelig vil jeg sikkert oftere sváre på de indlæg  skrevet af folk jeg er "venner" med!! Men ellers svarer jeg for det meste på indlæg der kommer mig ved, eller som jeg har en holdning til (eller tror jeg kender svaret på &nbsp

Selvfølgeligt er det tydeligt at mærke at nogen er mere knyttet end andre!! Og at nogen skriver om nogle mere interne ting!! Men igen, sådan ville det jo også være hvis vi alle var veninder uden for siden!!

Hvordan foreslår i at vi løser det her?? Jeg mener, hvad er det præcist vi kan gøre anderledes?? For det er da klart at i ikke skal rende rundt og have det sådan!!

Knus Pernille

Anmeld

2. februar 2010

N&J

Jeg kan egentlig godt sætte mig ind i problematikken, syntes mange gange at folk enten svarer uden af se på sammenhængen folk opretter tråden i, som fx. hvis man ryger under graviditeten og egentlig gerne vil holde op og derfor opretter en tråd med det, jamen så hjælper det jo ikke at man løfter pegefingeren eller stemplede en som værende en dårlig mor, i stedet for at komme med konkrete forslag til hvad man vil.. '

Jeg syntes efterhånden at jeg har forstået at man åbenbart skal udpensle fra starten frabede sig kritiske svar, eller forklare at man har brug for opmundtring/støtte, som jeg selv havde behov for inden jeg sendte brevet til min datters farmor. Jeg blev enorm ked af at ikke kun blev min beslutning kritiseret, men selv efter jeg havde frabedt mig en diskusion om hvorvidt jeg overhovedet skulle gøre det, at svaret var at dette var en debatside og derfor måtte jeg bare finde mig i det.. der mærkede jeg det du beskriver.. og ærligt så forstår jeg det stadig ikke, jeg syntes det er forkert (medmenneskelig set) at stille sig til dommer især hvis folk forsøger at lukke diskussionen og skriver at de ikke ønsker flere negative respondser, så forstår jeg ikke at der er nogen der bliver ved..

Men måske vi, der har stået i situationen og følt os tilsidesat/stemplet/dømt, kald det hvad du vil, bliver nødt til at skrive det i starten af tråden.. 

Jeg kan godt lide at diskutere og er ikke nødvendigvis enige med alle - overhovedet, men jeg forsøger at se om tråden virker følelsesladet eller personlig og tager det op til overvejning før jeg svarer, men selvfølgelig kan det glippe også for mig.. 

Anmeld

2. februar 2010

Stumpen

Det er trist at så mange sidder med sådan en fornemmelse ikke at blive taget seriøs...

Nu ved jeg ikke hvilke debatter i starter, men jeg må blankt erkende at ser jeg tråde som "er jeg gravid" "hvor stor var din baby, da h?n blev født" "hvordan regner man ægløsningstidspunkt ud" osv. så er jeg bladret videre, de spørgsmål har jeg svaret på flere gange.. Men nej, det er ikke fair for nye der står i situationen... Måske flere har det som jeg og derfor mangler svarene... Ved godt at det måske ikke er så fedt, men brug evt. google funktionen herinde, hvis I mangler svar...

Derudover så kan man til- og fravælge debatter, så jeg personligt ser kun tråde startet i ordet er frit, aug06, juli07, baby.dk, kageklubben, kulturellen (eller hvad den lige hedder) og før rund nu sund. Så selvom jeg har barn på ½ pg 3½ år, så ser jeg ikke trådene i de debatter, selvom der kan være spørgsmål jeg kunne være behjælpelig med at svare på...

Men ja man kan hurtigt blive stemplet... Jeg er en af de mødre der ser højt på noget og retter mig efter noget andet alt efter situationen og hvilket af mine børn der er tale om...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.