Dumme kommentarer til gravide - kom med dem!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2010

RikkeR

Altså jeg er jo blevet gravid ved et uheld, så derfor var jeg jo en smule nervøs da jeg skulle fortælle mine forældre den store nyhed. Jeg får dem det fortalt og især min far havde lige lidt svært ved at sluge pillen og stemningen var derefter en smule trykket...........Dagen efter skulle vi grille og min mor spørg om det dog er nødvendigt at grille pølser, hvortil jeg svare - Altså jeg vil gerne have en pølse....Min far siger derpå - koldt og tørt, som han nu kan være: Har du ikke fået rigeligt af det (altså pølse) - Jeg var færdig af grin og bagefter var stemningen lettet og nu glæder han sig lige så meget som jeg gør.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2010

Tina2

baby2010 skriver:

Ja, den får jeg stadig hele tiden, ufatteligt... Sommetider tror jeg bare folk siger noget for at sige noget - GAAAB

Den med "er du sikker på der ikke er to"???? fik jeg utallige gange da jeg var gravid med min søn og rendte rundt med en mega mave.....

En dag da jeg fik spørgsmålet fra en fremmed, vendte jeg mig om med et meget falsk grin, lagde hånden på maven og sagde "ved du hvad, der er faktisk 3" :-)))))

Anmeld

28. januar 2010

baby2010

Heidi. skriver:

Ej sorry, men der kom jeg altså til og grine..

KH. Heidi♥

Ja, I know... Hun er sjov 

Anmeld

28. januar 2010

baby2010

Tina2 skriver:

Den med "er du sikker på der ikke er to"???? fik jeg utallige gange da jeg var gravid med min søn og rendte rundt med en mega mave.....

En dag da jeg fik spørgsmålet fra en fremmed, vendte jeg mig om med et meget falsk grin, lagde hånden på maven og sagde "ved du hvad, der er faktisk 3" :-)))))

Det var da en super god idé! Det vil jeg også prøve... Især fordi jeg er så stor nu, at det føles som om der er 8 derinde 

Anmeld

28. januar 2010

baby2010

mama10 skriver:

Mig og min veninde (hun har ingen børn) var engang ud og kigget på babytøj og vi ved alle at jeg venter en dreng. Det eneste hun gjorde i butikkerne var at kigge på PIGE TØJ og skulle kommentere dem alle hvor søde og nuttet det er. Hun sagde så " ej altså hvorfor skal i ik have en pige, så vil jeg bare klæde hende ud somom det var en dukke" og " kan i ik få en pige næste gang?" !! Jeg havde bare lyst til at smæk hende sådan en! Synes hun var ondt! For det første kan man ik bestemme om man får en pige eller en dreng og for det andet er jeg overlykkelig for at ska ha en dreng!

Ja, noget i den retning fik vi også fra mine svigerforældre, da vi fortalte dem vi venter os en dreng. SvigerMONSTERET råber i baggrunden, da vi taler i tlf med svigerfar: "Endnu en dreng - ÅÅÅÅÅHHH NEJ!".

Det skal siges, at hun selv har 4 sønner - men det har jeg jo ikke, så det er jo stadig fantastisk og unikt for min mand og jeg!!?!?!

Anmeld

28. januar 2010

Mumto3

Den der med babyér og hvad køn de er, fik mig til at tænke på en stakkels dame der var ved at få et chok i bussen.

Vi havde to drenge i forvejen, og så kom 3. barn og det viste sig at være en pige. Den fik alt hvad den kunne trække på det lyserøde, så nede i barnevogne lå en baby iført lyserødt tøj, med lyserød sut, på et lyserødt lagen og med et lyserødt tæppe over sig. ALT var lyserødt.

Den venlige gamle dame siger så: Nå sikke en sød baby du har. Hvor gammel er hun? Hvor på jeg af vane kommer til at svare: HAN er 2 mdr gammel. Hun så helt forkert ud i hovedet og kiggede ned i alt det lyserøde...og spurgte så forsigtigt: Er det en dreng?

Anmeld

28. januar 2010

LinLin

Caroline86 skriver:

En af de hyppigste kommentarer jeg har fået når folk har hørt jeg er gravid er "Er det planlagt"

Hvorfor skulle det ikke være planlagt? Havde jeg(vi) været 10 år ældre ville folk aldrig spørge sådan! Kan godt blive virkelig fornærmet og forarget over at det er folk første reaktion.. "Ej hvor vildt. Var det planlagt?" - men tror slet ikke folk tænker over hvordan den kommentar føles når man virkelig har planlagt det så sirligt som vi har! Vi har planlagt det så meget man overhovedet kan, og ville hverken have været gravide måneden inden eller forsøge måneden efter... 

Men ja... en kvinde på 23 kan åbenbart ikke være planlagt gravid

Åh den fik jeg også mange gange - jeg var 21 og Davids far var 20, da jeg blev gravid, men vi havde kendt hinanden i 4 år og boede sammen...

Gud ved om jeg får den igen - er 25 nu og min kæreste er 40...

Anmeld

28. januar 2010

BOBS

Mumto3 skriver:

Den der med babyér og hvad køn de er, fik mig til at tænke på en stakkels dame der var ved at få et chok i bussen.

Vi havde to drenge i forvejen, og så kom 3. barn og det viste sig at være en pige. Den fik alt hvad den kunne trække på det lyserøde, så nede i barnevogne lå en baby iført lyserødt tøj, med lyserød sut, på et lyserødt lagen og med et lyserødt tæppe over sig. ALT var lyserødt.

Den venlige gamle dame siger så: Nå sikke en sød baby du har. Hvor gammel er hun? Hvor på jeg af vane kommer til at svare: HAN er 2 mdr gammel. Hun så helt forkert ud i hovedet og kiggede ned i alt det lyserøde...og spurgte så forsigtigt: Er det en dreng?

nåhhh den var sød

Anmeld

28. januar 2010

Gittemor09

Cstinne skriver:

gggrrrrr.... Det der med alderen kan altså godt være r.. træls.

Forleden dag havde jeg min søster med mig ned og træne og fik så kommentaren... Nåhh jeg troede det var din storesøster.... ja min søster er så 10 år yngre end mig

jeg får den tit med alderen... og om det var planlagt....

hvis jeg havde været 32 havde jeg bestemt ikke fået det spørgsmål..!! (sys det rører mig meget personligt)

og også med min bror... er altid blevet spurgt om det er min storebror..!!

Anmeld

28. januar 2010

Mum33

"Det er vel nok en god stor sutte-vorte du har der!!!"

Den fik jeg af svigermor, da jeg som desperat førstegangs mor prøvede at få amning igang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.