Dumme kommentarer til gravide - kom med dem!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2010

LISBETH:-)

For et par uger siden fortalte vi oldefar at vi venter endnu en pige. Hans kommentar var: Nå, ok men det er der jo ikke noget at gøre, noget ved. I kan jo ikke lave det om nu   Nej, det har vi sku heller ikke lyst til, og vi har altså ikke selv bestemt hvad det skulle blive.

Vores første barn skreg 14 timer i døgnet de første 3 måneder. Da vi var nået til 2. måned med skrige ture, og vi var tappet for alt overskud og energi (og humor) sage farfar: Nååååh lille Amalie, kan din mor og far slet ikke finde ud af at passe ordentligt på dig. GGGGRRRRRRRR vi laver sku ikke andet. Det viste sig at hun ikke kunne tåle modermælkserstatning.

Da vi havde fået Amalie, ringede min mand til en kammerat og fortalte at vi havde fået en pige. Kammeratens kommentar: "Så må du sku gi' en kvaje bajer næste gang vi ses." Det skal dog siges at han er verdens beste legeonkel, og vores datter på 2,5 år siger at han er hendes kæreste

Vi har kæmpet i 7 år med fertilitetsbehandling, og mistet 3 gange. Indtil flere gange er vi blevet spurgt: " Er i sikkere på at i gør det rigtigt" Ok, hvordan er det lige man gør det forkert? FJOLS!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2010

Cstinne

Gittemor09 skriver:

Jeg har fået min datter...

men mens jeg var gravid gik jeg op igennem byen sammen med min kæreste (vi holdte i hånd), og en af vores bekendte som vi ikke havde set længe spurgte så hvem der er faren?? (det skal lige siges at hun godt vidste vi på det tidspunkt havde været sammen i 3 år)..!!

fik også tit afvide at jeg lignede Amin Jensen (havde altså kun taget 5 kg på, under hele graviditeten)

og her efter jeg har fået hende spørger folk tit om det er min... (for jeg ligner jo kun en på 14) - ja, hallo er altså 22.... ved ikke om man skal tage det som en kompliment eller fornærmelse..!!

gggrrrrr.... Det der med alderen kan altså godt være r.. træls.

Forleden dag havde jeg min søster med mig ned og træne og fik så kommentaren... Nåhh jeg troede det var din storesøster.... ja min søster er så 10 år yngre end mig

Anmeld

28. januar 2010

Sees

noahsmoar skriver:

Men jeg har tit fået en kommentar til Noah: Nøøøøj en sød lille PIGE?  & han havde altså skjorte?

Haha, ja den der kommentar har jeg også fået om Emil et par gange, og der har han altså haft en rød og sort ternet skjorte på, og cowboybukser !

Jeg ved ikke om folk tror at drengebørn KUN går i blåt og grønt og pigebørn KUN går i lyserødt og rødt ? :\

~*Mette & Emil 260509 * ~

Anmeld

28. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

En af de hyppigste kommentarer jeg har fået når folk har hørt jeg er gravid er "Er det planlagt"

Hvorfor skulle det ikke være planlagt? Havde jeg(vi) været 10 år ældre ville folk aldrig spørge sådan! Kan godt blive virkelig fornærmet og forarget over at det er folk første reaktion.. "Ej hvor vildt. Var det planlagt?" - men tror slet ikke folk tænker over hvordan den kommentar føles når man virkelig har planlagt det så sirligt som vi har! Vi har planlagt det så meget man overhovedet kan, og ville hverken have været gravide måneden inden eller forsøge måneden efter... 

Men ja... en kvinde på 23 kan åbenbart ikke være planlagt gravid

Anmeld

28. januar 2010

Mira0911

Klassikeren "Tror du ikke det er tvillingere du skal have, med den mave du render rundt med"

Sig hvad du selv mener - Ikke hvad andre mener - Hav din egen mening og hold fast i den.

Dorthe og Julie Mira 100209

Anmeld

28. januar 2010

DKA

Min niece på 5 år sagde da hun fik at vide hun skulle være storesøster "jah, og ved du hvad moster - far har listet den ind i mors mave" - der er ingen der ander hvor hun har det fra hehe

-- julen 08 spurgte hun hendes mor, da vi sang julesange, "mor sad du også i løn og fødte mig" - klog lille pige hehe og meget sjov..

Anmeld

28. januar 2010

Mira0911

Caroline86 skriver:

En af de hyppigste kommentarer jeg har fået når folk har hørt jeg er gravid er "Er det planlagt"

Hvorfor skulle det ikke være planlagt? Havde jeg(vi) været 10 år ældre ville folk aldrig spørge sådan! Kan godt blive virkelig fornærmet og forarget over at det er folk første reaktion.. "Ej hvor vildt. Var det planlagt?" - men tror slet ikke folk tænker over hvordan den kommentar føles når man virkelig har planlagt det så sirligt som vi har! Vi har planlagt det så meget man overhovedet kan, og ville hverken have været gravide måneden inden eller forsøge måneden efter... 

Ja den der "Var det planlagt" er en temmelig træls kommentar... Man sætter jo ikke børn til verden for sjovt...

Sig hvad du selv mener - Ikke hvad andre mener - Hav din egen mening og hold fast i den.

Dorthe og Julie Mira 100209

Anmeld

28. januar 2010

Corn

Sådan sagde min far også Alle tre gange

Min søster var iøvrigt kun 22 da hun fik sin første, så ved ikke lige hvad han har sagt til hende

Nu hvor jeg venter nr 3 og stadig ikke er blevet 30, kom følgende, (dog med et smil) 

"det er jo ikke en konkurrence om at få flest børn inden man når gennemsnitsalderen for en 1. gangsfødende"

Anmeld

28. januar 2010

Sisley

Jeg har også fået et par kommentarer med på vejen:

Svigermor ønsker os tillykke med, at vi skal være forældre i år 2010 og tilføjer så, at det bliver da dejligt, at de så også kan forvente et bryllup i år 2010. Og nej, han har ikke friet - og i øvrigt vil jeg slet ikke giftes so back off svigermor.

Inden mine forældre fik den glade nyhed, skal jeg på besøg hos dem. Jeg møder min far på vejen - han er ved at købe is ved hjemis-bilen. En af nabo-konerne fra vejen kommer til, kigger én gang på mig og begynder så at pege på min mave og kommer med diverse antydninger om, at den da vist er vokset lidt osv. Jeg prøver at bortforklare det med, at jeg har en tyk sweater under jakken osv. - heldigvis tror jeg min far var mest optaget af isbilen. Han har i hvert fald aldrig kommenteret noget.

Min kollegaers reaktion da jeg glad fortæller, at vi venter en pige - tillykke med 10. præmien! Jeg er den eneste pige på jobbet...

Sekretæren på svangeramb. på Herlev Hospital, da jeg forleden ringer og vil bestille tid til en anti-D indsprøjtning: Lider du da af D-vitamin mangel? Øhhh nej - og det er altså ikke særlig betryggende, at du ikke ved hvad anti-D indsprøjtning går ud på...

Og til slut en lille sød en fra min nevø Anton på 6 år: Tante Sara, er du gravid? Hvortil jeg så svarer ja. Så må du ikke hoppe på trampolin.

Over and out :-)

Anmeld

28. januar 2010

MTS

Caroline86 skriver:

Den får jeg også til, "er det planlagt" og jeg er 28 år. Så der er vist ikke mange der tror på at man planlægger at få børn længere.

Jeg er også godt træt af alle der lige skal fortælle hvor hårdt det kommer til at blive og alle de "gode" råd man får.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.