Dumme kommentarer til gravide - kom med dem!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2010

baby2010

I.E.K. skriver:

"Det er vel nok en god stor sutte-vorte du har der!!!"

Den fik jeg af svigermor, da jeg som desperat førstegangs mor prøvede at få amning igang.

Mmmm hvor lækkert - ikke særligt krænkende!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2010

Corn

Må da ikke glemme denne fra da vi ventede os første gang:

Vi tog stolte rundt til vores bedsteforældre for at fortælle at et oldebarn var på vej.

For Sørens mormors vedkommende var det første oldebarn og vi sidder i haven og snakker, efter vi har fortalt nyheden.

Hun vælger så at fortælle om da hun var barn og hvordan hendes mor abortede gang på gang, og hvordan hendes far om natten pakkede fostrene ind i aviser og gik ned og smed dem ud med affaldet"Ja det ligger jo til familien at miste børnene"!!!!!

Lige det man som førstegangsfødende og lykkelig har brug for at høre......

Anmeld

28. januar 2010

Mettemus

Har jo ikke været gravid ret længe, og er godt klar over at mange venter med at fortælle den glædelige nyhed til efter 12. uge, men jeg er lige ved at revne af lykke og stolthed og kan derfor ikke holde min mund. Da jeg fortalte det til en tæt veninde siger hun "Tillykke, men nu skal man måske lige være lidt forsigtig med at fortælle det fordi..." og så remsede hun ca. 10 ting op der kunne gå galt og 10 veninder for hvem det måske ikke lige var gået efter planen og som havde mistet.... Må man nu ikke bare være glad??!

Anmeld

28. januar 2010

Lillefe

Majbriteriksen skriver:

Kom til at tænke på da jeg var højgravid og stod i kø ved bilkas information for at skulle bytte noget. Der er ca 20 mennesker samlet omkring mig og pludselig høre jeg (meget højt) Hvad fanden Majbrit, er du gravid? Hvordan er det sket? Længere fremme, bag disken står der en tidligere klassekammerat fra folkeskolen som åbentbart arbejder der. Han stod med åben mund og glemte helt den herre han var ved at hjælpe. Blev lidt flov, men så sagde jeg lige så højt tilbage : Jamen Peter skal jeg virkelig til at forklare omkring hvordan man bliver gravid. Han blev helt rød i hovedet og folk omkring os begyndte at stå at grine. Har hørt at han snart skal være far, så jeg håber han har fundet ud af hvordan det er sket.

LOOOOOOOOOOOOL

Anmeld

29. januar 2010

Dansker i England

Den værste kommentar var efter lillepigen var født. Hun og jeg var nede på min stamcafé, hvor jeg kom meget hele sommeren, og da tjeneren så hende udbrød hun: Jeg vidste slet ikke, du havde været gravid. Jeg svarede bare at jo, det var jeg - jeg var ikke bare meget overvægtig på maven

Anmeld

30. januar 2010

Bavianis

Den ledeste kommentar jeg har fået under min graviditet har været fra min egen læge, hvilket faktisk ikke er særligt betrykkende.

Jeg har haft kraftig blødning i flere uger, vågner op en morgen (i 10. uge) og kan bare ikke klare mere, tager til lægen og beder ham grædende om en scanning.

Han svarer: " Medicinsk er der ikke noget man kan bruge en scanning til på nuværende tidspunkt, og desuden er graviditeten så stor nu, at hvis den er død og kommer ud er du ikke i tvivl."

Jeg har aldrig oplevet noget så ondt, ubetænkrsomt og krænkende. Jeg følte mig behandlet som en glaskolbe med en gravditet i. Een ting er det medicinske aspekt - hvad med mennesket bag?  

Anmeld

30. januar 2010

Liljesilas

Super tråd... Jeg har mange, men husker dem dårligt...

Men min veninde sagde en dag: "har du aldrig marreridt om at babyen kommer ud af maven og er et monster" 

Min mor sagde efter første scanning: "Ej hvad er alt det på billedet, har den pels hahaha..." Jeg blev så sur og skuffet, for jeg var pave stolt.

Min kæreste og jeg var for første gang ude at shoppe tøj, da vi fik kønnet af vide, hvor min mor fik sig møvet med... Da vi kom ind i første tøjbutik, veltede hun næsten min mand som er på krykker, fordi hun blev så vild. Jamen jeg har aldrig set hende sådan, og følte det var hende der skulle føde - JAMEN som de mødre kan ændre adfærd når det gælder en baby.

Men Jeg synes helt klart den værste er: "Det er jo ikke en sygdom at være gravid. " - Nej men jeg har altså pisse ondt, og lige nu føles det sgu sådan så luk  

Anmeld

30. januar 2010

Lullaby

Da jeg var ca 25 uger henne kommer jeg op til jordemoderen til tjek. Jeg er bange for der er noget galt fordi hun ikke bevæger sig som hun plejer. Jordemoderens svar? Jamen hvis hun er død derinde er der ikke så meget at gøre ved det. Så må du bare prøve igen..

Anmeld

30. januar 2010

MaleneG

MorpåSjælland skriver:

Da jeg var ca 25 uger henne kommer jeg op til jordemoderen til tjek. Jeg er bange for der er noget galt fordi hun ikke bevæger sig som hun plejer. Jordemoderens svar? Jamen hvis hun er død derinde er der ikke så meget at gøre ved det. Så må du bare prøve igen..

hun burde da virkelig ikke være JM

Anmeld

30. januar 2010

LRJ

Sys ikk rigtigt jeg har fået nogle dumme kommentar udover fra en jeg har gået i folkeskole med, Der skrev hvorfor jeg ville ødelægge mit liv sådan, Der Blev jeg Bare gal

Men ellers så det bare den om det er planlagt jeg bliver spurgt om

- Og så er der os li min lillebror på 5, da han så det første scannings billede i september, der Siger han Nøøj er det et egern ?? Hihi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.