Dumme kommentarer til gravide - kom med dem!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2010

Mumto3

Roxie skriver:

Jeg er studerende og arbejder i Netto for lidt ektra penge, man kan heldigvis ikke se noge mave endnu og jeg frygter den dag man kan hvor jeg skal høre alle kundernes dårlige kommentare og crap de kan fyre af. mest af alt frygter jeg at få kommentare om min alder jeg er 24 og det er altså ikke særlig ungt!!! tror bare jeg må væbne mig med et par gode mod svar, eller en god bluse med noget tekst på.

"ja jeg er gravid, hold din mening for dig selv" eller

"24, gravid, fast kæreste, første barn, ved yderligere spørgsmål ring til Nettos hovedkontor på ***"

hahahahaha... Det var dagens bedste grin!!! Jeg går ind for din sidste T-shirt!!! Sådan en må du bare eje!!!

Held og lykke med  at sidde der og tage imod alverdens ting!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2010

Mumto3

Fødslen af mit første barn var en ekstrem lang og hård fødsel (den tog 72 timer, med 4½ times pause undervejs hvor jeg fik sovet). Efter fødslen skulle jeg i fuld narkose og opereres, og jeg så først min søn mange timer senere.

En af mine kollegaer vidste at jeg var gået i fødsel og havde derfor forsøgt at få fat i mig for at høre hvordan det var gået. Hun havde lagt besked på min telefonsvarer om at jeg skulle ringe til hende NU, og de var så nervøse alle sammen. Jeg orkede overhovedet ikke at snakke med nogen, selv mine forældre ringede min mand til, men tåbligt nok, valgte jeg alligevel at ringe til min kollegaer. Det første hun siger: Må man spørger om der er et barn? Øhhh...det forstod jeg ikke. Jo, altså kom der et barn ud?  Ja, selvfølgelig kom der et barn ud, hvad skulle der ellers være kommet ud???  Jamen, lever det??? Øhh, ja det skulle jeg da mene. Jeg havde på det tidspunkt endnu ikke holdt min søn, fordi det var jeg for svag til  . Ja, for de kunne jo ikke forstå at jeg ikke havde ringet og givet besked om hvordan fødslen var gået. Øhh...jeg har ligesom haft andet at lave end at ringe til jer!!!  som foreksempel at gennemleve den vildeste fødsel og efterfølgende operation. -og så kom stjernespørgsmålet som slog mig helt ud: Men er du lykkelig? Var?? Er du lykkelig???? Hjælp, hvad i alverden skulle jeg svare på det spørgmål. Min kollega og jeg er overhovedet ikke tætte og min krop var i frit fald i et kæmpe homonchok, mit underliv hang i laser og jeg anede ikke om jeg nogen siden blëv normal igen. Jeg har fået et barn, som jeg dårlig har set og aldrig holdt i mine arme, og så skal jeg svare på om jeg er lykkelig! Pludselig fik jeg en følelse af at jeg burde være lykkelig. Det er 'man jo' når man lige har født. Øv hvor hun fik mig til at føle mig helt helt forkert og nærmest som en dårlig mor, fordi jeg ikke bare var lykkelig. Jeg sluttede samtalen af med, at hun kunne hilse de andre og sige at barnet levede og havde det godt. 

Jeg var indlagt i en uge før de ville udskrive mig, og det tog 3 uger før jeg kunne komme ud af sengen derhjemme. Jeg var virkelig medtaget af den fødsel!

Anmeld

28. januar 2010

Vidunderligeunger

kæft en god morgen griner bortset lige fra den med den lange fødsel - det var jo direkte ondt!! dumme ko. 

jeg har selv oplevet et par trælse kommentarer bl.a. "er du nu sikker på I kan klare det, I har jo kun været sammen 1½ år når babyen kommer ud" Øhm, lad mig tænke mig om - nej det tror jeg ikke vi kan, vil du ha den??  JA selvfølgelig kan vi det.. jeg er 20 min kæreste er 30, og vi ved godt hvad det vil sige at få et barn  

så var der den fra en bekendt jeg stødte ind i på gaden "neeej, hvor bliver det spændende hva - det er næsten lige så spændende som at få en lille hundehvalp"  say what?? du skal fandeme ik stå og sammenligne min baby med en fu...... HUNDEHVALP!! jesus christ...

eller som andre har nævnt herinde alle de råd! sjovt som alle i min kærestes familie er blevet opgraderet til JM og Læger på det sidste.. 

Den værste kommentar var min svigerfar: " Jeg kan godt sige dig jesper(min kæreste) det klammeste jeg nogensinde har været med til, det er en fødsel. Det synes jeg sgu ik du skal gå med til" ! og så var jeg nok nærmest målløs  min kommentar var "du tror da for helved ik jeg har presset manden til at være med til fødslen?" for det har han altså selv valgt - ingen tvang herfra at all!! 

Ha en dejlig dag piger  

knus mitzie 22+3

ps. da vi i uge 10 fortalte det til min moster og hendes mand var hans kommentar "hø hø, den er da næsten lige blevet lavet".. ja haha hva fuckhead!!!! 

Anmeld

28. januar 2010

TbCp

Nå ja der var lige den her fra en af min mands bekendte.
Vi havde lige fået at vide at vi ventede en pige og fyrens kommentar var "Ja man kan jo ikke vinde hver gang" Nøøøj jeg ville gerne have klappet ham en!!!

Anmeld

28. januar 2010

Majbriteriksen

Ja det er ikke alle der tænker. Efter 1 fødsel fik jeg af rigtig mange afvide, nå 2600 g, det var ikke meget, så har du jo slet ikke prøvet at føde rigtigt. Øhh nå, hvordan føder man forkert. Eller et par dage før jeg skal sættes igen med nr 2 er vi på besøg ved min papbedste (meget forfærdelig kvinde) Da jeg siger, nå vi må hellere smutte vi skal lige i butikkerne efter de få ting vi mangler til den lille, så kommer kommentaren: er det ikke dumt at købe noget nu, der kan jo gå så meget galt under fødslen, så er det da træls at have brugt de penge hvis i ikke får et barn med hjem. Hvis det nu virkelig var gået galt, så ville jeg nok ikke lige tænke, øv hvorfor brugte jeg også de penge på new born bleer- Dumme k......

Anmeld

28. januar 2010

Tulle28

baby2010 skriver:

ej hvor sindssygt!?!?! Det minder mig om en gang jeg kørte stang bacardi hjem i taxa fra byen - jeg blev ved med at spørge chaufføren om ikke han var lidt asiater. Jeg var bare HELT sikker på det... Pinligt, men ok jeg var i det mindste stiv.

Kunnne du fornemme lidt spritånde eller hvad i alverden tror du hun fejlede??

Ååååh hi hi hi:-) Gad vide om der er nogle taxichauffører herinde for DE må da virkelig høre nogle mærkelige ting ind imellem

Jeg får også tit den der med "hvad så tykke" og "hooooold da op hvor er du blevet stor", men det rører mig nu ikke rigtigt - for altså, jeg ER jo både tyk og blevet stor 

Den værste var en veninde som 9 uger inde i graviditeten belærte mig om at de fleste 1. gangs gravide aborterer... Fedt nok - tak for det! Så sad man der og var i forvejen rystende nervøs for at der skulle ske noget med baby...

Anmeld

28. januar 2010

Tulle28

TbCp skriver:

Nå ja der var lige den her fra en af min mands bekendte.
Vi havde lige fået at vide at vi ventede en pige og fyrens kommentar var "Ja man kan jo ikke vinde hver gang" Nøøøj jeg ville gerne have klappet ham en!!!

Åååh ja, det er da vist en typisk mandekommentar. Min chef sagde også nå bliver det en pige? Ja så må I jo bare prøve igen...

Anmeld

28. januar 2010

lillemunk

Som tvillinge gravid.... forventer folk åbenbart man bliver stor som en hvalros

Pigerne og jeg var en tur på Mac D og en dame spurgte indtil min mave,
Jeg svarede høfligt at det var tvillinger , hun måbede og spurgte så hvor meget jeg så havde taget på....... Jeg sagde at trods jeg var godt 20 uger henne havde jeg kun tage 4 kg på...... hun måbede endnu en gang og spurgte om jeg var sikker på jeg ikke led af anoreksi.............??????? Nej svarede jeg og tog endnu en bid af min BIG MAC....

Var noget mærkelig over hendes kommentar.....

Anmeld

28. januar 2010

TbCp

Tulle28 skriver:

Åååh ja, det er da vist en typisk mandekommentar. Min chef sagde også nå bliver det en pige? Ja så må I jo bare prøve igen...

Normalt ville jeg ikke tage det så tungt, men når man står der gravid, fyldt med hormoner, og lige har fået at vide at man venter en pige.... det er bare ikke sådan noget man siger til gravide
Men det finder han nok ud af hvis hans kæreste en dag bliver gravid  

Anmeld

28. januar 2010

TbCp

Jeg er så også selv kommet med en rigtig dum kommentar engang.

Min søster ventede sit første barn og jeg synes selv jeg var vildt sjov da jeg sagde "Hvaaa er du ikke blevet lidt fed?"  

Hvis der var nogen der havde sagt sådan til mig da jeg blev gravid....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.