Ansemusen skriver:
Der er jo en grund til at måske en større procentdel af 'ikke-danskere' laver kriminalitet eller ballade som du kalder det. Det tror jeg skyldes vi danskeres ringe evne til at byde det ukendte og udanske velkommen! At acceptere forskelle, og at hjælpe dem som har været udsat for frygtelige ting i deres hjemland (noget som også ville give os og dig store psykiske men). Jeg tror på, at bliver man mødt med kærlighed og føler sig velkommen, så har man også lyst til at yde og bidrage til et godt samfund. Men bliver man mødt med en kold skulder, DF, fordomme osv. så har man, som traumatiseret menneske, måske ikke overskud til at være storsindet og bare vende den anden kind til. Denne problematik er SÅ meget mere kompleks end sådan som du beskriver det, og jeg tror ikke at det bliver bedre førend vi alle forstår det og viser mere medmenneskelighed!
Disse 'ballademagere' (og det er jo langt fra alle indvandrere/flygtninge som er det) er det jo fordi de har det dårligt, ligesom mange psykisk belastede danskere heller ikke opfører sig ordentligt! Så vidt jeg ved, er der en større procentdel af de socialt dårligt stillede danskere som begår kriminalitet, end der er indvandrere/flygtninge der gør det. Men ja, flere 'ikke danskere' som begår kriminalitet end alle danskere. Det er jo fordi disse mennesker bliver stuvet sammen i ghettoer og ikke får lov til at blive lukket ind i det danske samfund (med mindre de bliver fuldstændig som os, og dér betragtes de stadig ikke helt som lige)!
Og husk på, at 2. generationsindvandrere jo ER danskere, de er født her i landet og har lige så meget ret til at være her som alle os andre! Ligesom danskere født af svenskrere, nordmænd, italienere osv. har det!
Helt enig. det er ikke let at integrere sig i et samfund hvor man ikke er velkommen. For det er virkelig den behandling man som udlænding får her. De fleste tilflyttere der kommer hertil er udvandret fra deres eget land pga. krig, Jeg kender sågar nogle der ville blive tortureret, måske endda dræbt hvis de tog tilbage til deres eget land, da deres regering mener at de er politisk aktive, og det må de ikke hvis de ikke er enige. Og så komme til et land hvor man endda får at vide fra dag et af man ikke er velkommen, da man jo er "udlænding" og de laver ballade.. Så der ikke ret meget at stille op når nogen på forhånd har besluttet hvordan du er... for i mange danskers sind så er det såmænd ligegyldig om du er fra Ghana, Yemen, Iran, Tyrkiet, Nigeria, Columbia eller Cuba, du ser anderledes ud, så derfor er du ikke velkommen, og hvor kan vi så putte jer..?? i getthoer.. flot interegretion siger jeg bare.
For at udlændinge kan få permament opholdstilladelse til DK SKAL de (siger det lige igen: SKAL DE) tage et obligatorisk danskforløb, så vidt muligt prøve at integrere sig i samfundet, samt arbejde i 2.5 år på fuldtid. Det er reglerne.. og det gælder dem alle.. ALLESAMMEN!! vi har den kontrakt de skal underskrive herhjemme.. og den er ikke anderledes fordi f.eks. min mand er gift med mig.. han skulle også skrive under på at han var asyl ansøger til DK for at få opholdstilladelse. Udover dette, står der at de skal tale til danskerne med respekt (også selvom vi ikke nødvendigvis gør det til dem).. og der er så mange andre regler de skal følge.
Vi har en del udlændinge i Danmark, jeg synes at det er dejligt at bo i et land hvor der er så mange spændende kulturer. Og jeg er sikker på at hvis man viser respekt og giver en hånd kan der kun komme noget godt ud af det, for det er i de færreste tilfælde at når man behandler et menneske godt, at det ikke også behandler dig godt!