Jeg er IKKE racist men

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2010

Honningblomst

RikkeR skriver:

Åhh, jeg tænker bare at den her tråd er SÅ dum, på en eller anden måde.

Der er bare visse ting som ikke absolut SKAL debateres.

Kram fra den lidt konflikt-skye Rikke, som ikke vil ha´ ørerne i maskinen.

På med huen-...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2010

Elizabeth Nuñez

Racisme går begge veje.. det er selvfølgelig ikke kun de "hvide" mennesker der kan udtale sig på en ubehagelig måde over for en anden "race". Jeg synes ikke at man kan bedømme nogen pga. deres farve men udelukkende på det de gør i deres liv.

Man er det man gør, ikke hvordan man ser ud! For som vi jo alle ved så kommer personligheden indefra, og det gælder jo så for alle mennekser, ligegyldig farve, race eller religion.

Anmeld

21. januar 2010

Miamaja

LouiseLarsen skriver:

Nu mener du jo man er racist fordi man kalder en sort for neger, hvilket de i mine øjne jo for pokker da er....

Men nej jeg syntes ikke ud fra din tekst at "personen" er racist, men mener at man skal huske at se begge veje. Både danske og udlændinge skal opføre sig ordenligt... Man høre jo desværre bare oftest når det er en udlænding der har lavet balladen!

Nu bor vi selv i et ghetto kvater, og er rigtig glad for at bo her. Men ser da en del ballade, og jo det er oftest udlændinge der laver det, MEN her bor jo så også flest af dem....

Kram

Nej , jeg mener ikke og har heller ikke sagt at hvis man siger neger saa er man automatisk racist. jeg har meget tydeligt sagt, at hvis man saetter neger i NEGATIV KONTEXT saa opfatter jeg det racistisk. der er en forskel!

Jeg vil ogsaa gore dig opmaerksom paa, at du ikke er dommer over andre mennesker eller skal afgore hvem der er negere og hvem der ikke er. Hvis folk personligt ikke bryder sig om udtrykket og du har sat det i negativ kontext, saa respekter det da!

Jeg opfatter ikke selv min son som neger og hvis jeg ikke synes han f.eks skal kaldes neger, saa skal DU respektere det og ikke fortaelle MIG hvad MIN son er og ikke er!!!!!!

Anmeld

21. januar 2010

Sofia

Jeg synes det er svært at svare på, om man ud fra citatet mener, at skribenten er racist. Synes ikke man kan bedømme det ud fra et citat, man skal kende personen for at putte et så stærkt label som "racist" på vedkommende. Dog vil jeg sige, at der er visse vendinger i citatet, der kunne forstås på en racistisk måde, men det er jo utroligt svært at vide, når man ikke kender konteksten. 

Personligt bruger jeg ikke "neger" om en mørk person. Men jeg ved at det er et faktum, at flere indvandrere begår kriminalitet i forhold til danske statsborgere. Flere med ikke vestlig baggrund straffes ubetinget. 

Jeg er i visse tilfælde pro udvisning  af kriminelle - men jeg er ikke racist.

Tror ikke jeg kan komme med en konklusion på mit indlæg - det var bare mit input og de tanker dit spørgsmål satte igang hos mig

Anmeld

21. januar 2010

Miamaja

KaMa skriver:

Nu må jeg lige forstå det ret:

Har du siddet og klippet klistret, så forskellige udtalelser er blevet til en samlet tekst??

I så fald er det helt usagligt.

Er det en samlet udtalelse fra en bruger her på baby.dk, så synes jeg faktisk, at det er lidt upassende, at smide det op, og lade os andre vurdere, om det er racistisk.

Hvad er dit formål med indlægget?

Jamen saa maa det blive helt usagligt i dine ojne

Mit formaal med mit indlaeg er at se hvor forskelligt folk opfatter en raekke udtalelser. Og saa vil jeg tilfoje at jeg selvfolgelig ikke har gentaget ordret en bestemt brugers indlaeg og jeg har forovrigt heller ikke sat navne paa hvem har kommet med hvilke udtalelser.

Hvis man ikke synes om traaden, som i mine ojne er utrolig vigtig og relevant at tage fat paa, fordi den er meget almindelig og relevant i den tid vi lever i, saa kan man jo nemt undlade at kommentere og diskutere noget andet som man synes er vigtigere for en selv!

Anmeld

21. januar 2010

Mka

Undskyld mig, Men hvordan F..... kan du tage den op igen i dag? Det virkelig sådan et ømt punkt for nogen, og skal man tage det op på en BABY side???

Sad og læste alt det i skrev om igår, og at sidde og plukke tekster ud, og hænge folk ud. Altså så sidder jeg godt nok og bliver lidt trist og vred.

Anmeld

21. januar 2010

Mka

Miamaja skriver:

Jamen saa maa det blive helt usagligt i dine ojne

Mit formaal med mit indlaeg er at se hvor forskelligt folk opfatter en raekke udtalelser. Og saa vil jeg tilfoje at jeg selvfolgelig ikke har gentaget ordret en bestemt brugers indlaeg og jeg har forovrigt heller ikke sat navne paa hvem har kommet med hvilke udtalelser.

Hvis man ikke synes om traaden, som i mine ojne er utrolig vigtig og relevant at tage fat paa, fordi den er meget almindelig og relevant i den tid vi lever i, saa kan man jo nemt undlade at kommentere og diskutere noget andet som man synes er vigtigere for en selv!

Fik du ikke nok igår af det??

Anmeld

21. januar 2010

SandraL

Jeg er ikke racist, men de skal fandme opfører sig ordenligt.... De er her i Danmark, fordi de enten er flygtet fra deres eget land eller hvad de nu har har grund, men Danmark er et land med åbne arme og hjælper folk i hoved og røv, og så er der nogle udlændinge som ikke kan finde ud af at opfører sig ordetlig, og dem synes jeg personligt, at de skulle smutte hjem til dem selv igen. (Jeg lyder måske grov i mine ord, men er ikke ment sådan) :-)

Anmeld

21. januar 2010

Hellemor

mortil4 skriver:

næ det sys jeg ikke, det er jo sådan det er i dagens Danmark, man må endelig ikke sige noget til nogen udlændinge forså er man jo rasist, ihvertfald når det er negativt, og alt kan bøjes til noget negativt lige meget hva der bliver sagt eller gjort. De "fremmede" må meget gerne være her, hvis de kan opføre sig ordentligt, integrere sig og bidrage til det danske samfund. Ellers kan jeg ikke se hva de er her for.

Er helt enig... Hvis de vil være her, må de opføre sig ordentligt og respektere vores måde at leve. Lige som de gerne vil have at vi respektere deres...

Har stor respekt for de mennesker som formår at integrere sig og lære dansk. Men har ingen respekt for dem som nægter! Hvis de ikke som det mindste vil lære sproget og indordne sig efter vores love, så kan jeg ikke se hvorfor de så skal være her i Danmark. 

Anmeld

21. januar 2010

SandraL

Enig med hellemor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.