Jeg er IKKE racist men

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2010

Honningblomst

RikkeR skriver:

Ja, jeg må tage mig sammen. Ved det godt

Tænkte bare en hue kunne beskytte dine øre så ikke de røg i maskinen... men kan godt følge dig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2010

LouiseNielsen

Miamaja skriver:

Nej , jeg mener ikke og har heller ikke sagt at hvis man siger neger saa er man automatisk racist. jeg har meget tydeligt sagt, at hvis man saetter neger i NEGATIV KONTEXT saa opfatter jeg det racistisk. der er en forskel!

Jeg vil ogsaa gore dig opmaerksom paa, at du ikke er dommer over andre mennesker eller skal afgore hvem der er negere og hvem der ikke er. Hvis folk personligt ikke bryder sig om udtrykket og du har sat det i negativ kontext, saa respekter det da!

Jeg opfatter ikke selv min son som neger og hvis jeg ikke synes han f.eks skal kaldes neger, saa skal DU respektere det og ikke fortaelle MIG hvad MIN son er og ikke er!!!!!!

Fortæller dig skam ikke hvad din søn er, for det bestemmer du da selv hvad du syntes....

Men jeg gentager lige mig selv for gud ved hvilken gang. I min verden er folk der er sorte negere, og det er på ingen måde negativt!!

Anmeld

22. januar 2010

Tulle28

SandraL skriver:

Jeg er ikke racist, men de skal fandme opfører sig ordenligt.... De er her i Danmark, fordi de enten er flygtet fra deres eget land eller hvad de nu har har grund, men Danmark er et land med åbne arme og hjælper folk i hoved og røv, og så er der nogle udlændinge som ikke kan finde ud af at opfører sig ordetlig, og dem synes jeg personligt, at de skulle smutte hjem til dem selv igen. (Jeg lyder måske grov i mine ord, men er ikke ment sådan) :-)

Hørt hørt hørt!!

Jeg må desværre også sige at jeg synes det mere er reglen end undtagelsen at det er indvandrerne der laver ballade...  Min kæreste og jeg siger for sjov hver gang der er noget i nyhederne om at nu har der været skyderi/vold/røveri etc. "og... det er indvandrere der står bag...?" og 9 ud af 10 gange passer det. Så jeg synes altså også meget tit de ødelægger det for sig selv.

MEN når det så er sagt, så har jeg også veninder som har en anden etnisk baggrund og jeg elsker min grønthandler - så nej, jeg er bestemt ikke racist:-)

Anmeld

22. januar 2010

mor_sabina

Miamaja skriver:

Ja, det er jo netop pointen. Naar man siger 'de der' og saa naevner en MASSE forskellige mennesker i hele verdenen,saa generalisere man jo en hel befolkningsgruppe.

Og JA, jeg er helt klart for en tryg verden for alle vores skonne hvide og sorte guldklumper

Ja nemlig, og det er jo netop vores opgave at opdrage dem

Stort kram til jer to og et ekstra stort kram til din smukke smukke rolling

Anmeld

22. januar 2010

Miamaja

mor_sabina skriver:

Ja nemlig, og det er jo netop vores opgave at opdrage dem

Stort kram til jer to og et ekstra stort kram til din smukke smukke rolling

Tak i lige maade smukke

Anmeld

22. januar 2010

Miamaja

TAK til alle der kom med deres inputs. baade dem der var enige og uenige. Mit egentlige formaal med mit indlaeg var og er at folk derude fik taenkt sig lidt om og hvad det i grunden betyder naar man generaliserer mange forskellige mennesker.

Anmeld

22. januar 2010

Dansker i England

Vil lige skynde mig at sige til Miamaja, at det i mine øjne er nogle MEGET diskriminerende og racistiske udtalelser, du har skrevet.

Jeg undrer mig meget over noget, folk ofte skriver herinde. F.eks som en skrev en dag, at hun var træt af sine somaliske naboer, som larmer helt vildt. Problemet er ikke, at hun klager over larmen, men at vedkommende finder det nødvendigt at skrive, hvor disse naboer kommer fra. hvis de havde været danske, havde hun jo ikke skrevet "mine danske naboer". Det samme om en meget kommenteret debat, der har været de sidste par dage om en, der hjalp en pige i nød fra nogle, der mobbede. Hun starter med at skrive, at de ikke var danskere - hvorfor er det nødvendigt at skrive dette?

Jeg synes, folk meget ofte skriver hvilken etnicitet folk har, når de beskriver ikke danskere - og jeg forstår slet ikke, hvad det har med debatten at gøre. Og så længe folk har et behov for at gøre dette, vil jeg betagne indlægget som fremmedhadsk - for ellers ville man nemlig bare skrive mennesker - ikke farve, religion eller anden slags "kendetegn"

Anmeld

22. januar 2010

LineD

Tja, det lyder som noget jeg kunne have sagt...

Synes ikke det lyder videre racistisk, dog bare somom man ikke har lyst/evne til at se tingene i større sammenhæng mht. andre folkeslag i Danmark... Så det kunne vist godt være mig der havde sagt det (Det er det dog ikke )...

Jeg har en ret snæversynet holdning til Danmarks integrations politik, flygtningepolitik m.m....

Men det var jo et helt sidespring

Nej synes ikke det lyder racistisk...

Anmeld

22. januar 2010

Dansker i England

MetteLetten skriver:

Og det sjove ved det hele er egentlig at mange af de her "fremmede" omtaler sig selv som udlænding, neger, perker e.l. - Men så snart vi andre/danske åbner munden så er vi racister?

Jeg kan godt kalde mig selv for en blegfis osv - men ingen, som er mørkere end mig, skal sige det, da det nemt bliver negativt ladet - og på samme måde kan folk med anden hudfarve kalde sig selv noget - det giver ikke mig ret til at bruge de udtryk

Anmeld

23. januar 2010

Elizabeth Nuñez

Dansker i England skriver:

Vil lige skynde mig at sige til Miamaja, at det i mine øjne er nogle MEGET diskriminerende og racistiske udtalelser, du har skrevet.

Jeg undrer mig meget over noget, folk ofte skriver herinde. F.eks som en skrev en dag, at hun var træt af sine somaliske naboer, som larmer helt vildt. Problemet er ikke, at hun klager over larmen, men at vedkommende finder det nødvendigt at skrive, hvor disse naboer kommer fra. hvis de havde været danske, havde hun jo ikke skrevet "mine danske naboer". Det samme om en meget kommenteret debat, der har været de sidste par dage om en, der hjalp en pige i nød fra nogle, der mobbede. Hun starter med at skrive, at de ikke var danskere - hvorfor er det nødvendigt at skrive dette?

Jeg synes, folk meget ofte skriver hvilken etnicitet folk har, når de beskriver ikke danskere - og jeg forstår slet ikke, hvad det har med debatten at gøre. Og så længe folk har et behov for at gøre dette, vil jeg betagne indlægget som fremmedhadsk - for ellers ville man nemlig bare skrive mennesker - ikke farve, religion eller anden slags "kendetegn"

Så sandt! Det er hvad jeg har prøvet at sige hele tiden, det er ikke hvad der er udenpå der gør personen men hvad der er indeni!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.