Vil lige skynde mig at sige til Miamaja, at det i mine øjne er nogle MEGET diskriminerende og racistiske udtalelser, du har skrevet.
Jeg undrer mig meget over noget, folk ofte skriver herinde. F.eks som en skrev en dag, at hun var træt af sine somaliske naboer, som larmer helt vildt. Problemet er ikke, at hun klager over larmen, men at vedkommende finder det nødvendigt at skrive, hvor disse naboer kommer fra. hvis de havde været danske, havde hun jo ikke skrevet "mine danske naboer". Det samme om en meget kommenteret debat, der har været de sidste par dage om en, der hjalp en pige i nød fra nogle, der mobbede. Hun starter med at skrive, at de ikke var danskere - hvorfor er det nødvendigt at skrive dette?
Jeg synes, folk meget ofte skriver hvilken etnicitet folk har, når de beskriver ikke danskere - og jeg forstår slet ikke, hvad det har med debatten at gøre. Og så længe folk har et behov for at gøre dette, vil jeg betagne indlægget som fremmedhadsk - for ellers ville man nemlig bare skrive mennesker - ikke farve, religion eller anden slags "kendetegn"
Anmeld