Jeg er IKKE racist men

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.284 visninger
99 svar
0 synes godt om
21. januar 2010

Miamaja

"jeg kan ikke forstaa hvorfor de der sorte, udlaendinge, nydanskere, negere eller hvad nu man maa kalde dem, som regel altid er dem der laver ballade og hvis man siger noget, saa er man racist! Det mener jeg ikke er rigtigt! Ja, jeg ved godt at danskere ogsaa laver ballade, men der hvor jeg bor, er der rigtig mange af de sorte, og jeg har tit vaeret ude for, at hvis man er dansker og kvinde, saa kalder de os luder. Det har min veninde selv vaeret ude for i Netto. Saa er det jeg taenker, hvorfor kan de ikke bare skrubbe hjem, hvis de ikke kan lide os? Men det maa man heller ikke sige, for saa bliver de sorte sure og raaber at man er racist. Man maa snart ikke engang vaere i sit eget land, og det eneste jeg synes er at man skal opfore sig ordenligt og respektere hinanden"

Ud fra ovenstaaende tekst, mener du saa vedkommende er racist eller ikke? Tak til alle der svarer!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2010

Honningblomst

"jeg kan ikke forstaa hvorfor de der sorte, udlaendinge, nydanskere, negere eller hvad nu man maa kalde dem, som regel altid er dem der laver ballade og hvis man siger noget, saa er man racist! Det mener jeg ikke er rigtigt! Ja, jeg ved godt at danskere ogsaa laver ballade, men der hvor jeg bor, er der rigtig mange af de sorte, og jeg har tit vaeret ude for, at hvis man er dansker og kvinde, saa kalder de os luder. Det har min veninde selv vaeret ude for i Netto. Saa er det jeg taenker, hvorfor kan de ikke bare skrubbe hjem, hvis de ikke kan lide os? Men det maa man heller ikke sige, for saa bliver de sorte sure og raaber at man er racist. Man maa snart ikke engang vaere i sit eget land, og det eneste jeg synes er at man skal opfore sig ordenligt og respektere hinanden"

Ud fra ovenstaaende tekst, mener du saa vedkommende er racist eller ikke? Tak til alle der svarer!

Jeg håber bare personen har svært ved at se visse ting i en større sammenhæng....det virker ikke så tja...oplyst at forholde sig sådan til mennesker...trist.

Tænker også lidt længe leve Pia K og ekstra bladet bl.a, for deres fremstilling af episoder og deres talen til laveste fællesnævner.....

Anmeld

21. januar 2010

RumlesMor

Jeg ved ikke om personen er racist...men jeg synes det virker snæversynet (hvis da egentlig er et udtryk?).

Anmeld

21. januar 2010

Malene84

Miamaja skriver:

Sorry... men fik det helt dårligt af at læse det... Jeg blev sgu helt vred! Ved ikke om det er det der er din point. hehe.

jeg vil klart mene det er racistisk og ville aldrig selv udtale mig sådan  Sys der er alt for meget fokus på dem og os - og det burde slet ikke være kategoriseret på den måde - vi burde alle være lige. Vi har fandme år 2010. Nu må vi komme videre.

Anmeld

21. januar 2010

Louise mortil4

næ det sys jeg ikke, det er jo sådan det er i dagens Danmark, man må endelig ikke sige noget til nogen udlændinge forså er man jo rasist, ihvertfald når det er negativt, og alt kan bøjes til noget negativt lige meget hva der bliver sagt eller gjort. De "fremmede" må meget gerne være her, hvis de kan opføre sig ordentligt, integrere sig og bidrage til det danske samfund. Ellers kan jeg ikke se hva de er her for.

Anmeld

21. januar 2010

@spire

Tror ikke personen nødvendigvis er racist, men har måske haft en del uheldige oplevelser hvor andet end danskere har været involveret, og så er det jo nemt at generalisere..

Vil sige personen måske er generaliserende om noget..?

Men derudover synes jeg det er rigtig nok, det med at det godt nok er få ting man kan/må sige i dagens Danmark uden straks at blive stemplet som racist...

Anmeld

21. januar 2010

Miamaja

Malene84 skriver:

Sorry... men fik det helt dårligt af at læse det... Jeg blev sgu helt vred! Ved ikke om det er det der er din point. hehe.

jeg vil klart mene det er racistisk og ville aldrig selv udtale mig sådan  Sys der er alt for meget fokus på dem og os - og det burde slet ikke være kategoriseret på den måde - vi burde alle være lige. Vi har fandme år 2010. Nu må vi komme videre.

Min tekst er taget ud fra materiale som er skrevet af forskellige brugere herinde paa baby.dk. Tak for dit indlaeg og alle jer andres

Anmeld

21. januar 2010

Loggidut

Den skal lige tænkes igennem...og nej det mener jeg egentlig ikke, ikke hvis man virkelig har sat sig ind i hvad racist betyder.

Det der er vist mere en gang varm luft end det er noget andet.

men ærlig talt, så synes jeg det er underlig at der er regler om hvad hvide må sige om mørke, men omvendt ingen regler for hvad sorte må sige om hvide

Det er så bare en hal anden debat

Anmeld

21. januar 2010

Miamaja

mortil4 skriver:

næ det sys jeg ikke, det er jo sådan det er i dagens Danmark, man må endelig ikke sige noget til nogen udlændinge forså er man jo rasist, ihvertfald når det er negativt, og alt kan bøjes til noget negativt lige meget hva der bliver sagt eller gjort. De "fremmede" må meget gerne være her, hvis de kan opføre sig ordentligt, integrere sig og bidrage til det danske samfund. Ellers kan jeg ikke se hva de er her for.

Tak ogsaa til dig for at skrive din personlige mening

Anmeld

21. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså - nej, jeg mener ikke at personen er racist, men jeg mener at personen har en indskrænket tankegang.

Racisme er noget helt andet. Racisme er sådan, at man har en forudindtaget mening om, hvordan folk er pga deres race. At man per definition ikke kan lide folk der er fra en anden kultur end en selv, blot pga det.

Jeg kan fx. ikke lide alle der laver ballade og er respektløse overfor andre. Jeg er faktisk fløjtende ligeglad om hvor de er fra... Det bryder jeg mig bare ikke om.

Men der er mange der har en indskrænket holdning til MANGE ting, uden at de behøver at være racister.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.