Eva skriver:
Det er så nemt at sætte folk i bås og måske giver det bare en tryghed hvis man kan sige at de er de onde og vi er de gode....hvis det var så let....sådan kan jeg bare slet ikke se verden...og skulle jeg hade en gruppe mennesker så er det sgu alle de her småborgerlige snævertsynede "hele verden går ud fra mig" mennesker der findes mange af hernede....men hvad, jeg kan jo flytte hvis ikke jeg gider det og på den måde findes der ghettoer alle steder....parcelhusghettoer med webergrill og ligusterhæk...
Knus Eva
Ja det er meget nemt at sætte folk i bås, men lige nu sætter du faktisk mig og en masse andre som ikke deler din mening i bås.
Jeg er for 117 gang ikke racist, men derfor kan man jo godt have en holdning om at respekt går begge veje...
Jeg går ikke hen og siger til nogen at de er da nogle værre perkere. Kunne da aldrig falde mig ind!!! For det synes jeg ikke er et pænt ord, og jeg taler da altid pænt til folk jeg ikke kender.
Meeen, hvis en af anden etnisk herkomst var respektløs overfor mig, så ville jeg da blive ked af det og vred, ligeså vel som jeg ville blive ked af det og vred, hvis det var en dansker der var det. Og det vil jeg da ikke finde mig i, dansker eller ej.... Ville du???
Men så er det, at hvis man bliver vred på en udlænding, så får man af vide at man er racist..af dig og nogle andre... Men er det danskeren jeg bliver vred på, så hører jeg ikke for det... Det irriterer mig grænseløst... For vi er alle lige, men som jeg føler at du og nogle andre skriver, så er udlændinge åbenbart mere lige end danskere... og det er det jeg ikke bryder mig om.
Vi skal alle have lov at være her, og vi skal alle respektere hinanden. Men bliver jeg ikke respekteret, så vil jeg da have lov at forklare den anden (osse hvis det er en udlænding) at jeg ikke synes det er i orden, uden at få smidt i hovedet, at jeg er racist!!!
Anmeld