Jeg er IKKE racist men

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2010

Miamaja

mor_sabina skriver:

Selvfølgelig ville jeg så vøre påvirket af det, men jeg ville håbe at jeg kunne skelne. For du må vel stadig have noget imod de unge/folk som gør verden usikker netop for vores guldklumper!?

Men jeg forstår dig så udemærket. Jeg tror bare man skal blive bedre til ikke at generalisere. Om det er mørke, folk med piercinger, tatooveringer hvad ved jeg så er der aldrig to der er ens heldigvis.

Ja, det er jo netop pointen. Naar man siger 'de der' og saa naevner en MASSE forskellige mennesker i hele verdenen,saa generalisere man jo en hel befolkningsgruppe.

Og JA, jeg er helt klart for en tryg verden for alle vores skonne hvide og sorte guldklumper

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2010

Bondepigen

MetteLetten skriver:

Hmf.. Der kan man bare se.

Jeg er IKKE racist, og jeg har ikke noget imod udlændinge, hvis de viser mig respekt, får de lige så meget respekt igen!
Men jeg synes at Danmark er blevet et land med for mange hensyn. Jeg kan nogle gange godt føle mig fremmed i mit eget land. - Hvor blev ytringsfriheden af ??!

F.eks. bor jeg tæt på CityVest (GellerupParken i Århus) og kom tit i centerent i en periode - Men ikke mere. Udlændingene har fået ejerfornemmelse, og som dansker bliver man faktisk nærmest forfulgt med truende øjne, indtil man er gået igen. Man er ikke velkomne i det center, hvis man er hvid!

Jeg havde samme snak med min nabo igår, hvor han pludselig siger "det er da synd og kalde ham, Neger!" og så tænker jeg, hvad fanden skal jeg så kalde ham??
Perker? - Nej, det må jeg heller ikke. (Og vil for den sags skyld heller ikke)
Skal jeg kalde ham indvandre eller udlænding ? Nej, det er også forkert for jeg skal jo få dem til at føle sig hjemme her i landet.
Så kan jeg kalde ham for NYdansker - Men det VIL jeg ikke, for han er ikke dansker og han bliver aldrig dansker

Og det sjove ved det hele er egentlig at mange af de her "fremmede" omtaler sig selv som udlænding, neger, perker e.l. - Men så snart vi andre/danske åbner munden så er vi racister?
Det er en flok udlændinge selv der har lavet gruppen P4L (Perker 4 Life) som nu findes flere steder over hele landet!

Og hvad så med de "fremmede" der råber "hvide djævel" "Danske luder" eller "Danske satan", Efter folk på gaden ?
Jeg er så pisse træt af at høre folk sige at "de ved jo ikke bedre" - Så må de jo lære det. Så må de få tilbage af præcis samme skuffe. De må smage deres egen medicin.

Nå, men tilbage til spørgsmålet - Jeg er IKKE racist, og jeg dømmer ikke alle over en kamp !
- Men viser de mig respekt, og respektere de Danmark og Danmarks love - Så får de lige så meget respekt af mig.
Skider de på mig, på Danmark og på Danmarks love, får de den samme lusede behandling lige tilbage i hovedet igen!
Jeg er IKKE racist, jeg kan bare ikke li' dem der ikke kan indordne sig - Danskere, svenskere, somailere eller tyskere!

Enig, igen...

Dybest set tror jeg da, at MiaMaja og andre faktisk har samme holdning... (det håber jeg da), for det er jo ikke fordi det er udlændinge, at jeg (sikkert osse du) har den holdning..... Det er jo ligeså vel danskere, englændere, kinesere osv, osv, der skal opføre sig ordenligt...

Men det er da helt utroligt som det skal skæres ud i pap...

Anmeld

22. januar 2010

Sees

Enig, igen...

Dybest set tror jeg da, at MiaMaja og andre faktisk har samme holdning... (det håber jeg da), for det er jo ikke fordi det er udlændinge, at jeg (sikkert osse du) har den holdning..... Det er jo ligeså vel danskere, englændere, kinesere osv, osv, der skal opføre sig ordenligt...

Men det er da helt utroligt som det skal skæres ud i pap...

Nej det er ikke fordi de er farvede, eller udlændinge, at jeg har den holdning, overhovedet -
.. MEN, jeg vil ikke dømmes som racist, fordi jeg bruger ordet Neger - For en person der er mørk, er neger i min verden, og det kan der ikke ændres på!
Og så vil jeg hoppe op og falde ned på, at der er nogle der bliver stødt. Hvis man skal tage hensyn til alle der bliver stødt, over det man siger, så kan jeg jo snart ikke åbne munden mere.

Og forresten kan jeg også se at jeg er citeret i hendes indlæg (derfor mit 'Hmf' i det første indlæg) - Hvilket jeg synes er en mærkelig måde at sidde tingene op på - For det kan jo være at de her forskellige citater, der er sat sammen til et stort, har haft forskellig betydning - Men er blevet LÆST anderledes!

Anmeld

22. januar 2010

Bondepigen

Eva skriver:

Det er så nemt at sætte folk i bås og måske giver det bare en tryghed hvis man kan sige at de er de onde og vi er de gode....hvis det var så let....sådan kan jeg bare slet ikke se verden...og skulle jeg hade en gruppe mennesker så er det sgu alle de her småborgerlige snævertsynede "hele verden går ud fra mig" mennesker der findes mange af hernede....men hvad, jeg kan jo flytte hvis ikke jeg gider det og på den måde findes der ghettoer alle steder....parcelhusghettoer med webergrill og ligusterhæk...

Knus Eva

Ja det er meget nemt at sætte folk i bås, men lige nu sætter du faktisk mig og en masse andre som ikke deler din mening i bås.

Jeg er for 117 gang ikke racist, men derfor kan man jo godt have en holdning om at respekt går begge veje...

Jeg går ikke hen og siger til nogen at de er da nogle værre perkere. Kunne da aldrig falde mig ind!!! For det synes jeg ikke er et pænt ord, og jeg taler da altid pænt til folk jeg ikke kender.

Meeen, hvis en af anden etnisk herkomst var respektløs overfor mig, så ville jeg da blive ked af det og vred, ligeså vel som jeg ville blive ked af det og vred, hvis det var en dansker der var det. Og det vil jeg da ikke finde mig i, dansker eller ej.... Ville du???

Men så er det, at hvis man bliver vred på en udlænding, så får man af vide at man er racist..af dig og nogle andre... Men er det danskeren jeg bliver vred på, så hører jeg ikke for det... Det irriterer mig grænseløst... For vi er alle lige, men som jeg føler at du og nogle andre skriver, så er udlændinge åbenbart mere lige end danskere... og det er det jeg ikke bryder mig om.

Vi skal alle have lov at være her, og vi skal alle respektere hinanden. Men bliver jeg ikke respekteret, så vil jeg da have lov at forklare den anden (osse hvis det er en udlænding) at jeg ikke synes det er i orden, uden at få smidt i hovedet, at jeg er racist!!!

Anmeld

22. januar 2010

Honningblomst

Ja det er meget nemt at sætte folk i bås, men lige nu sætter du faktisk mig og en masse andre som ikke deler din mening i bås.

Jeg er for 117 gang ikke racist, men derfor kan man jo godt have en holdning om at respekt går begge veje...

Jeg går ikke hen og siger til nogen at de er da nogle værre perkere. Kunne da aldrig falde mig ind!!! For det synes jeg ikke er et pænt ord, og jeg taler da altid pænt til folk jeg ikke kender.

Meeen, hvis en af anden etnisk herkomst var respektløs overfor mig, så ville jeg da blive ked af det og vred, ligeså vel som jeg ville blive ked af det og vred, hvis det var en dansker der var det. Og det vil jeg da ikke finde mig i, dansker eller ej.... Ville du???

Men så er det, at hvis man bliver vred på en udlænding, så får man af vide at man er racist..af dig og nogle andre... Men er det danskeren jeg bliver vred på, så hører jeg ikke for det... Det irriterer mig grænseløst... For vi er alle lige, men som jeg føler at du og nogle andre skriver, så er udlændinge åbenbart mere lige end danskere... og det er det jeg ikke bryder mig om.

Vi skal alle have lov at være her, og vi skal alle respektere hinanden. Men bliver jeg ikke respekteret, så vil jeg da have lov at forklare den anden (osse hvis det er en udlænding) at jeg ikke synes det er i orden, uden at få smidt i hovedet, at jeg er racist!!!

Så lad være med at føle dig truffet. for det du forsvarer har jo intet at gøre med det jeg skriver...hmm.....

Anmeld

22. januar 2010

Sees

bondepigen skriver:

HØRT !!

Anmeld

22. januar 2010

Bondepigen

MetteLetten skriver:

Nej det er ikke fordi de er farvede, eller udlændinge, at jeg har den holdning, overhovedet -
.. MEN, jeg vil ikke dømmes som racist, fordi jeg bruger ordet Neger - For en person der er mørk, er neger i min verden, og det kan der ikke ændres på!
Og så vil jeg hoppe op og falde ned på, at der er nogle der bliver stødt. Hvis man skal tage hensyn til alle der bliver stødt, over det man siger, så kan jeg jo snart ikke åbne munden mere.

Og forresten kan jeg også se at jeg er citeret i hendes indlæg (derfor mit 'Hmf' i det første indlæg) - Hvilket jeg synes er en mærkelig måde at sidde tingene op på - For det kan jo være at de her forskellige citater, der er sat sammen til et stort, har haft forskellig betydning - Men er blevet LÆST anderledes!

Nemlig...synes det er lidt kedeligt at tage en masse forskellige citater og sætte dem sammen, så de får en hel anden betydning.....

Anmeld

22. januar 2010

Bondepigen

Eva skriver:

Så lad være med at føle dig truffet. for det du forsvarer har jo intet at gøre med det jeg skriver...hmm.....

Nej det har det nok ikke, men er sikker på du forstår pointen....

Anmeld

22. januar 2010

Miamaja

Jeg taenker lidt paa en lille historie i denne sammenhaeng om den her kone som sagde til sin mand " Du er aandsvag" for saa bagefter at sige "Jeg mente det jo ikke paa den maade"

Anmeld

22. januar 2010

RikkeR

Eva skriver:

På med huen-...

Ja, jeg må tage mig sammen. Ved det godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.