Jeg er IKKE racist men

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2010

Miamaja

Eva skriver:

Men hvem er DE....så vidt jeg ved så er det meget tit mennsker som har en historie fra et andet land, men som er født og opvokset i danmark og altså er danskere....ja, integrationen er dælme slået fejl mange steder, men det er altså danskere vi taler om for en stor del af de unge mennesker som har det svært....hvor vil du sende dem hen?

Ja, tak Eva. Det vil jeg ogsaa meget gerne vide fordi min son Christopher han horer under 'de sorte', 'negere' m.m. Og han bor slet ikke i Danmark og han laver kun ballade hjemme hos sin mor, ellers er han er engel naar han er ude Han har heller aldrig kaldt nogen dansk kvinde en luder og han har heller aldrig haft noget imod at laere dansk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2010

gittn

DET ER RACISTISK! de bor her, det er deres hjem, de kan ikke tage hjem for det er her.. bliver vi kaldt luder osv kan jeg godt forstå dem de bliver kaldt neger osv af os.

Jeg bor selv i et område hvor der er mange udsatte familier. Jeg har lært mange af dem af kende. Folk her har altid været flinke tror det er fordi jeg møder dem med et smil og gerne vil lære dem og deres kultur at kende.  

Anmeld

21. januar 2010

Honningblomst

Miamaja skriver:

Ja, tak Eva. Det vil jeg ogsaa meget gerne vide fordi min son Christopher han horer under 'de sorte', 'negere' m.m. Og han bor slet ikke i Danmark og han laver kun ballade hjemme hos sin mor, ellers er han er engel naar han er ude Han har heller aldrig kaldt nogen dansk kvinde en luder og han har heller aldrig haft noget imod at laere dansk.

Det er så nemt at sætte folk i bås og måske giver det bare en tryghed hvis man kan sige at de er de onde og vi er de gode....hvis det var så let....sådan kan jeg bare slet ikke se verden...og skulle jeg hade en gruppe mennesker så er det sgu alle de her småborgerlige snævertsynede "hele verden går ud fra mig" mennesker der findes mange af hernede....men hvad, jeg kan jo flytte hvis ikke jeg gider det og på den måde findes der ghettoer alle steder....parcelhusghettoer med webergrill og ligusterhæk...

Knus Eva

Anmeld

21. januar 2010

Maise

gittn skriver:

DET ER RACISTISK! de bor her, det er deres hjem, de kan ikke tage hjem for det er her.. bliver vi kaldt luder osv kan jeg godt forstå dem de bliver kaldt neger osv af os.

Jeg bor selv i et område hvor der er mange udsatte familier. Jeg har lært mange af dem af kende. Folk her har altid været flinke tror det er fordi jeg møder dem med et smil og gerne vil lære dem og deres kultur at kende.  

Præcis. Mød andre mennesker som man gerne selv vil mødes.

Anmeld

21. januar 2010

Unalisa

Sussie&Lilje skriver:

Jamen hun er en skøn kvinde alene mor med 5 børn, og hun er en af de mest gavmilde mennesker jeg kender  Det er så hyggeligt at sludre med hende ..

sådan er verden, " heldigvis for det da. at der er gode og dårlige mennesker,.. det må vi bare huske på

jeg er ked af at høre den dårlige oplevelse du havde

Anmeld

21. januar 2010

Unalisa

Sussie&Lilje skriver:

Jamen hun er en skøn kvinde alene mor med 5 børn, og hun er en af de mest gavmilde mennesker jeg kender  Det er så hyggeligt at sludre med hende ..

sådan er verden, " heldigvis for det da. at der er gode og dårlige mennesker,.. det må vi bare huske på

Anmeld

21. januar 2010

wamse

gittn skriver:

Er helt enig Synes eddersparkme denne debat har en kedelig menneskesyn, som jeg på ingen måde deler.

Anmeld

21. januar 2010

Maise

Eva skriver:

Det er så nemt at sætte folk i bås og måske giver det bare en tryghed hvis man kan sige at de er de onde og vi er de gode....hvis det var så let....sådan kan jeg bare slet ikke se verden...og skulle jeg hade en gruppe mennesker så er det sgu alle de her småborgerlige snævertsynede "hele verden går ud fra mig" mennesker der findes mange af hernede....men hvad, jeg kan jo flytte hvis ikke jeg gider det og på den måde findes der ghettoer alle steder....parcelhusghettoer med webergrill og ligusterhæk...

Knus Eva

åhhh Eva, du er sgu sjov. Det minder mig om de mødre der tror hele er verden er til for dem og at man fandme bare har at flytte sig de kommer med barnevognen. Og det er lige før at de beder buschaufføren om at dæmpe lyset i bussen for deres barn skal altså sove. Min kæreste og jeg kalder disse mødre for " Nu er jeg jo mor ". har mødt frygtelig mange af dem, inklusiv min egen søster.

Anmeld

21. januar 2010

Ox.

Limya skriver:

Tusinde tak .. det var dælme også grimt, og desværre er de episoder jeg har skrevet ikke de eneste, men ikke noget jeg har lyst til at uddybe mere her ..

Men trods alle de ting jeg har oplevet, har jeg stadig mange bekendte der er fra udlandet, så jeg vil bestemt ikke anse mig selv som racist, men jeg har fået en mere indskærpet holdning, det vil jeg godt indrømme

Anmeld

21. januar 2010

Ansemusen

"jeg kan ikke forstaa hvorfor de der sorte, udlaendinge, nydanskere, negere eller hvad nu man maa kalde dem, som regel altid er dem der laver ballade og hvis man siger noget, saa er man racist! Det mener jeg ikke er rigtigt! Ja, jeg ved godt at danskere ogsaa laver ballade, men der hvor jeg bor, er der rigtig mange af de sorte, og jeg har tit vaeret ude for, at hvis man er dansker og kvinde, saa kalder de os luder. Det har min veninde selv vaeret ude for i Netto. Saa er det jeg taenker, hvorfor kan de ikke bare skrubbe hjem, hvis de ikke kan lide os? Men det maa man heller ikke sige, for saa bliver de sorte sure og raaber at man er racist. Man maa snart ikke engang vaere i sit eget land, og det eneste jeg synes er at man skal opfore sig ordenligt og respektere hinanden"

Ud fra ovenstaaende tekst, mener du saa vedkommende er racist eller ikke? Tak til alle der svarer!

Der er jo en grund til at måske en større procentdel af 'ikke-danskere' laver kriminalitet eller ballade som skribenten kalder det. Det tror jeg skyldes vi danskeres ringe evne til at byde det ukendte og udanske velkommen! At acceptere forskelle, og at hjælpe dem som har været udsat for frygtelige ting i deres hjemland (noget som også ville give os og dig store psykiske men). Jeg tror på, at bliver man mødt med kærlighed og føler sig velkommen, så har man også lyst til at yde og bidrage til et godt samfund. Men bliver man mødt med en kold skulder, DF, fordomme osv. så har man, som traumatiseret menneske, måske ikke overskud til at være storsindet og bare vende den anden kind til. Denne problematik er SÅ meget mere kompleks end sådan som vedkommende beskriver det, og jeg tror ikke at det bliver bedre førend vi alle forstår det og viser mere medmenneskelighed!

Disse 'ballademagere' (og det er jo langt fra alle indvandrere/flygtninge som er det) er det jo fordi de har det dårligt, ligesom mange psykisk belastede danskere heller ikke opfører sig ordentligt! Så vidt jeg ved, er der en større procentdel af de socialt dårligt stillede danskere som begår kriminalitet, end der er indvandrere/flygtninge der gør det. Men ja, flere 'ikke danskere' som begår kriminalitet end alle danskere. Det er jo fordi disse mennesker bliver stuvet sammen i ghettoer og ikke får lov til at blive lukket ind i det danske samfund (med mindre de bliver fuldstændig som os, og dér betragtes de stadig ikke helt som lige)!

Mange glemmer desværre også, at 2. generationsindvandrere jo ER danskere, de er født her i landet og har lige så meget ret til at være her som alle os andre! Ligesom danskere født af svenskrere, nordmænd, italienere osv. har det!

Mht. om vedkommende er racist, så er definitionen på en racist, jo en der udelukkende hader folk for deres race/hudfarve. Det synes jeg ikke kommer til udtryk her. Men ingen tvivl om, at det er en meget fordomsfuld person, som har skrevet det. En som ikke tager alle apekter med i så kompleks en problematik!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.