13000! kontanthjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2010

Honningblomst

Jeg har læst det hele, og følte mig altså også stødt... På min mands vegne!

men så spørg ind...for du misforstod...og jeg har dælme ondt af din mand...virkelig...det er så pisse uværdigt at hænge i det system...øv altså,...for man kan fra kommunens side ikke komme længere ned...håber han kommer ud af det uden for meget møg fra kommunens side...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2010

Isabeau

KatrineR skriver:

Jeg syntes bare det er underligt ligefrem at bruge ordvalget at "have ondt af folk på kontanthjælp" og "de sidder allerlængst nede på stigen og kan ikke komme længere ned i samfundet".

Kontanthjælp er jo for folk der for ikke har arbejde af VIDT forskellige grunde, og at udtale sig sådan om folk og lægge alle i samme bås er VIRKELIG SNÆVERSYNET i mine øjne.

Jeg syntes osse at jeg må udtrykke min egen mening på min egen måde på trods af at man skal tage hensyn til alle i debatten

Anmeld

17. januar 2010

Ni-ko-li-ne

Isabeau skriver:

Min mand er på KH, fordi hans sygedagpenge er "opbrugt"!?

Kommunen/fagforeningen aner ikke, hvad de skal gøre for at hjælpe ham; han døjer med ryggen. Han går nu på et kursus, hvor man "lærer og skrive ansøgninger". Derinde hjælp de på den måde at de forklarede ham, hvorfor hverken kommunen eller fagforeningen ikke aner, hvad de skal gøre...?

Han er simpelthen for rask til at få enten førtidspension, fleksjob eller revalidering, men samtidig for syg til at bestride et fuldtidsarbejde. Lønnen som deltidsarbejder kan vi ikke leve af, så hvad gør man?

Der blir´ skrevet herinde; KH-modtagere skal man have ondt af, fordi de ikke har de evner eller ressourcer som alle andre. Rigtigt; Min mand er syg, og ikke har de evner som skal til for at bestride et fuldtidsjob, men.... Syns´ godt, det kunne være formuleret lidt anderledes. Jeg har sgu også været på KH, men det var netop fordi jeg intet job kunne finde og ikke havde nok timer i fagforeningen...

Forresten får jeg mindre på barsel end min mand gør på KH, brutto.

Han får rundt 10.700 kr. og jeg får rundt 10.200 kr. Når alle vores regninger er betalt, har vi ca. 4.000 kr. tilbage og leve for, men vi har lært at sætte tæring efter næring. 

Vi har en datter på knap 5 mdr., og med alt det, hun skal bruge, min mands smøger, mad og lign., så har vi stadig råd til og "hygge" engang imellem, samt lægge penge til side til ferie Vi lever for ca. 500 kr. pr. uge. alt inkl. + Se & Hør og en tur i "Genbrugen" et par gange om mdr.

mine diskud i lænden er nedslidte! :0( det får vi lægen til at beskrive (ud fra MR-scanningsbillederne), han skal beskrive hvilke ting det er jeg ikke kan i et arbejde..... og så agerer kommunen ud fra dette jo....

kan i ikke gå til lægen og få henvisning til noget ryg noget?

Anmeld

17. januar 2010

Vidunderligeunger

det lyder til I har godt forstand på kontanthjælp herinde så kan I evt svare på hvad jeg gør nu her til maj/juni når min bebs kommer ud midt i eksamen og jeg derefter ikke kan starte skole igen i august - fordi jeg jo skal på barsel?? skal jeg så på kontant hjælp fra juni til august næste år?

Anmeld

17. januar 2010

Ni-ko-li-ne

BlyViol skriver:

det lyder til I har godt forstand på kontanthjælp herinde så kan I evt svare på hvad jeg gør nu her til maj/juni når min bebs kommer ud midt i eksamen og jeg derefter ikke kan starte skole igen i august - fordi jeg jo skal på barsel?? skal jeg så på kontant hjælp fra juni til august næste år?

er du på SU?

Anmeld

17. januar 2010

Vidunderligeunger

ka-ri-na skriver:

er du på SU?

ja nu.. 5000 før skat og sulån på 2800 så det er ca 7000 udb. hvilket er rigtig fint...

Anmeld

17. januar 2010

Ni-ko-li-ne

BlyViol skriver:

ja nu.. 5000 før skat og sulån på 2800 så det er ca 7000 udb. hvilket er rigtig fint...

du skal tage en snak med din SU-vejleder på dit uddannelses sted.... du har 12 barselsklip, som ikke bruger af dine normale klip....

Anmeld

17. januar 2010

Vidunderligeunger

hm... så kan jeg ikke tage lån samtidig kan jeg<? altså få de 2800 oveni?? for de bliver svære at undvære nemlig.. kh er jo 13000 når man er på barsel og giver ca de 7000 udb... men vil jo helst undgå kh hvis jeg kan selvfølglig.!!

Anmeld

17. januar 2010

Vidunderligeunger

BlyViol skriver:

hm... så kan jeg ikke tage lån samtidig kan jeg<? altså få de 2800 oveni?? for de bliver svære at undvære nemlig.. kh er jo 13000 når man er på barsel og giver ca de 7000 udb... men vil jo helst undgå kh hvis jeg kan selvfølglig.!!

og jeg ved jo heller ikke om jeg fortsætter med at læse til august 2011, eller starter på en uddannelse.. kan jo nå at ændre mening mht fremtidsplaner??

Anmeld

17. januar 2010

Ni-ko-li-ne

BlyViol skriver:

jo det mener jeg godt du kan:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.