Isabeau skriver:
Min mand er på KH, fordi hans sygedagpenge er "opbrugt"!?
Kommunen/fagforeningen aner ikke, hvad de skal gøre for at hjælpe ham; han døjer med ryggen. Han går nu på et kursus, hvor man "lærer og skrive ansøgninger". Derinde hjælp de på den måde at de forklarede ham, hvorfor hverken kommunen eller fagforeningen ikke aner, hvad de skal gøre...?
Han er simpelthen for rask til at få enten førtidspension, fleksjob eller revalidering, men samtidig for syg til at bestride et fuldtidsarbejde. Lønnen som deltidsarbejder kan vi ikke leve af, så hvad gør man?
Der blir´ skrevet herinde; KH-modtagere skal man have ondt af, fordi de ikke har de evner eller ressourcer som alle andre. Rigtigt; Min mand er syg, og ikke har de evner som skal til for at bestride et fuldtidsjob, men.... Syns´ godt, det kunne være formuleret lidt anderledes. Jeg har sgu også været på KH, men det var netop fordi jeg intet job kunne finde og ikke havde nok timer i fagforeningen...
Forresten får jeg mindre på barsel end min mand gør på KH, brutto.
Han får rundt 10.700 kr. og jeg får rundt 10.200 kr. Når alle vores regninger er betalt, har vi ca. 4.000 kr. tilbage og leve for, men vi har lært at sætte tæring efter næring.
Vi har en datter på knap 5 mdr., og med alt det, hun skal bruge, min mands smøger, mad og lign., så har vi stadig råd til og "hygge" engang imellem, samt lægge penge til side til ferie
Vi lever for ca. 500 kr. pr. uge. alt inkl. + Se & Hør og en tur i "Genbrugen" et par gange om mdr. 
mine diskud i lænden er nedslidte! :0( det får vi lægen til at beskrive (ud fra MR-scanningsbillederne), han skal beskrive hvilke ting det er jeg ikke kan i et arbejde..... og så agerer kommunen ud fra dette jo....