13000! kontanthjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.692 visninger
105 svar
0 synes godt om
17. januar 2010

EliasMinDejligeSøn<3

kan det virkelig passe man får så meget??? har lige fået brev idag? der 13000kr ved godt jeg skal betale skat men afligevel troede ikk det var så meget!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2010

mor_sabina

Det skal nok passe, det er skruet lidt tosset sammen vores system lige på det punkt, det er jo faktisk det samme som jeg fik da jeg arbejdede!

Anmeld

17. januar 2010

LRJ

Christina -mor til elias! skriver:

kan det virkelig passe man får så meget??? har lige fået brev idag? der 13000kr ved godt jeg skal betale skat men afligevel troede ikk det var så meget!!

ja du er jo forsørger til din søn

Anmeld

17. januar 2010

Vingummien

Ja dfet kan det sagtens, men kun fordi at du har et barn eller er over 25 ellers får man næsten intet

Anmeld

17. januar 2010

Honningblomst

ja, men du skal jo også arbejde for dem, så egentlig er det helt vildt lidt...og især nu hvor man faktisk kan have svært ved at finde et job.

Men godt der er en mulighed når man akut mangler...

Knus Eva...

Anmeld

17. januar 2010

LineD

Ja det er helt korrekt.

Synes det er dybt til grin at jeg vil kunne få mere udbetalt ved at droppe min uddannelse og gå på kontanthjælp... way 2 go til at få folk igang med at lave noget ...

Nå det var et sidespring Men det passer meget fint, du får jo som forsørger nu + nok lidt ved siden af som enlig mor

Anmeld

17. januar 2010

Honningblomst

LineD skriver:

Ja det er helt korrekt.

Synes det er dybt til grin at jeg vil kunne få mere udbetalt ved at droppe min uddannelse og gå på kontanthjælp... way 2 go til at få folk igang med at lave noget ...

Nå det var et sidespring Men det passer meget fint, du får jo som forsørger nu + nok lidt ved siden af som enlig mor

De to ting kan du jo ikke sammenligne...kh er jo lavet til mennesker der bliver syge eller mister job...mennesker der måske ikke har mulighed for en uddannelse...det er akuthjælp og jo meget mindre end en almindelige gennemsnitsløn.

At vi overhoved kan få penge for at studere synes jeg er fantastisk og noget vi skal være glade for.

knus Eva....

Anmeld

17. januar 2010

EliasMinDejligeSøn<3

Eva skriver:

De to ting kan du jo ikke sammenligne...kh er jo lavet til mennesker der bliver syge eller mister job...mennesker der måske ikke har mulighed for en uddannelse...det er akuthjælp og jo meget mindre end en almindelige gennemsnitsløn.

At vi overhoved kan få penge for at studere synes jeg er fantastisk og noget vi skal være glade for.

knus Eva....

øhh får dem fordi jeg er på barsel sgu da underligt og komme med sådan en besked!

Anmeld

17. januar 2010

Honningblomst

øhh får dem fordi jeg er på barsel sgu da underligt og komme med sådan en besked!

Den var jo ikke til dig!

Anmeld

17. januar 2010

LineD

Eva skriver:

knus Eva....

Nu er det ikke SU jeg mener - Det synes jeg er et privilegie Jeg snakker så om at jeg har en uddannelse med løn - de 2 ting synes jeg er forskellige.

Det kan godt være det er netop DET kh er til for, men jeg synes foruroligende nok aldrig jeg har mødt nogen der har fået kh under disse kriterier...

Lad os bare tage alle 5 i min MG og deres vedhæng f.eks. alle 10 får kontanthjælp, og når man sådan snakker om det, ja så er det ikke på disse grundlag de får det, (akut hjælp, svært ved at finde arbejde, ikke KUNNE tage en uddannelse)...

Det er nok bare mig der har et forskruet syn på kh... eller også deles det en anelse løseligt ud i min landsdel...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.