13000! kontanthjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2010

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Jeg er så en af dem der har fået kontanthjælp i mange år. Og det er da ikke fordi jeg mener at nogen skal have ondt af mig. Men TRO MIG, det er ikke fedt at være på kontanthjælp, og jeg ville MED GLÆDE tjene mine 13.000 om måneden ved at arbejde i stedet, hvis jeg bare var i stand til det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2010

Diana...

rikkemagnus skriver:

men var du gift. så fik du IKKE så meget så bliver din mands indtægt nemlig modregnet !!! fordi min mand har en mdr. løn på 21000 så er jeg i den LATTERLIGE situation at jeg kan få  2197,00 FØR skat og det er så hvor jeg skal betale ALLE vores udgifter (heller ikke en friplads kan jeg få... det undre mig MEGET  det vil sige vi har alt i alt før skat 23197. og der er så udbetalt lige omkring 13500 ALT i ALT.. med en fast budget med 11500 så levet vi VILDT fedt . men som kommunen siger  man kan NEMT leve for 2000 UDEN problemer 3 mennesker.. MEN vi mangler intet.( længe leve mine forældre og de køber stort ind og har "tit overskud i deres fryser") og vi har fundet ud af hvordan man man lever for 500 om ugen hvor af der skal købes ALT tøj, mad og frisør og ALT.  så tror bare du skal være glad  over den nyhed

Ejer i hus og bil eller bor i til leje? 

Anmeld

17. januar 2010

Ni-ko-li-ne

Rikke skriver:

Jeg er så en af dem der har fået kontanthjælp i mange år. Og det er da ikke fordi jeg mener at nogen skal have ondt af mig. Men TRO MIG, det er ikke fedt at være på kontanthjælp, og jeg ville MED GLÆDE tjene mine 13.000 om måneden ved at arbejde i stedet, hvis jeg bare var i stand til det!

men hjælper kommunen dig ikke med at finde ud af hvad du så kan eller hvor meget? de kan da ikke bare lade dig gå i uvished?

Anmeld

17. januar 2010

Honningblomst

Rikke skriver:

Det var nu heller ikke nedladende ment...men man skal da ikke tro det er lykken, men i stedet udvise bare en smule forståelse...men jeg har ondt af dig, forstået på den måde at mennesker på kh fra mange sider af behandles uværdigt....øv,,,,er sgu lige meget hvad man tjener og hvordan, ingen er bedre eller dårligere end andre.

Knus Eva

Anmeld

17. januar 2010

Diana...

ka-ri-na skriver:

men hjælper kommunen dig ikke med at finde ud af hvad du så kan eller hvor meget? de kan da ikke bare lade dig gå i uvished?

Det er desværre ikke alle kommuner der gør det min pap-mor har gået på kontant hjælp i snart 10 år og det er faktisk først nu der er blevet gjort noget og de har så selv ansat hende på kommunen til noget kontor arbejde ud for hendes behov.

Anmeld

17. januar 2010

Ni-ko-li-ne

DianaMoar skriver:

Det er desværre ikke alle kommuner der gør det min pap-mor har gået på kontant hjælp i snart 10 år og det er faktisk først nu der er blevet gjort noget og de har så selv ansat hende på kommunen til noget kontor arbejde ud for hendes behov.

ja, men lovgivningen er også blevet ændret her på det sidste......

Anmeld

17. januar 2010

Isabeau

Min mand er på KH, fordi hans sygedagpenge er "opbrugt"!?

Kommunen/fagforeningen aner ikke, hvad de skal gøre for at hjælpe ham; han døjer med ryggen. Han går nu på et kursus, hvor man "lærer og skrive ansøgninger". Derinde hjælp de på den måde at de forklarede ham, hvorfor hverken kommunen eller fagforeningen ikke aner, hvad de skal gøre...?

Han er simpelthen for rask til at få enten førtidspension, fleksjob eller revalidering, men samtidig for syg til at bestride et fuldtidsarbejde. Lønnen som deltidsarbejder kan vi ikke leve af, så hvad gør man?

Der blir´ skrevet herinde; KH-modtagere skal man have ondt af, fordi de ikke har de evner eller ressourcer som alle andre. Rigtigt; Min mand er syg, og ikke har de evner som skal til for at bestride et fuldtidsjob, men.... Syns´ godt, det kunne være formuleret lidt anderledes. Jeg har sgu også været på KH, men det var netop fordi jeg intet job kunne finde og ikke havde nok timer i fagforeningen...

Forresten får jeg mindre på barsel end min mand gør på KH, brutto.

Han får rundt 10.700 kr. og jeg får rundt 10.200 kr. Når alle vores regninger er betalt, har vi ca. 4.000 kr. tilbage og leve for, men vi har lært at sætte tæring efter næring. 

Vi har en datter på knap 5 mdr., og med alt det, hun skal bruge, min mands smøger, mad og lign., så har vi stadig råd til og "hygge" engang imellem, samt lægge penge til side til ferie Vi lever for ca. 500 kr. pr. uge. alt inkl. + Se & Hør og en tur i "Genbrugen" et par gange om mdr.

Anmeld

17. januar 2010

Honningblomst

Isabeau skriver:

Kommunen/fagforeningen aner ikke, hvad de skal gøre for at hjælpe ham; han døjer med ryggen. Han går nu på et kursus, hvor man "lærer og skrive ansøgninger". Derinde hjælp de på den måde at de forklarede ham, hvorfor hverken kommunen eller fagforeningen ikke aner, hvad de skal gøre...?

Han er simpelthen for rask til at få enten førtidspension, fleksjob eller revalidering, men samtidig for syg til at bestride et fuldtidsarbejde. Lønnen som deltidsarbejder kan vi ikke leve af, så hvad gør man?

Der blir´ skrevet herinde; KH-modtagere skal man have ondt af, fordi de ikke har de evner eller ressourcer som alle andre. Rigtigt; Min mand er syg, og ikke har de evner som skal til for at bestride et fuldtidsjob, men.... Syns´ godt, det kunne være formuleret lidt anderledes. Jeg har sgu også været på KH, men det var netop fordi jeg intet job kunne finde og ikke havde nok timer i fagforeningen...

Han får rundt 10.700 kr. og jeg får rundt 10.200 kr. Når alle vores regninger er betalt, har vi ca. 4.000 kr. tilbage og leve for, men vi har lært at sætte tæring efter næring. 

Vi har en datter på knap 5 mdr., og med alt det, hun skal bruge, min mands smøger, mad og lign., så har vi stadig råd til og "hygge" engang imellem, samt lægge penge til side til ferie Vi lever for ca. 500 kr. pr. uge. alt inkl. + Se & Hør og en tur i "Genbrugen" et par gange om mdr.

Du beskriver det jo så fint...det at din mand havner i intet,..det er fanme ikke en måde at behandle mennesker på som ikke kan...det har jeg ondt af....systemet, behandlingen, synes på mennesker på kh fra samfundets side...

Tror altsp I opfatter have ondt af helt forkert...

Knus...

Anmeld

17. januar 2010

Isabeau

Eva skriver:

Men så er det fordi man ikke VIL læse det jeg skriver...

Jeg har læst det hele, og følte mig altså også stødt... På min mands vegne!

Anmeld

17. januar 2010

Ni-ko-li-ne

Isabeau skriver:

ja, det er en super ærgerlig situation at stå i!!

hvad er det han har med ryggen? jeg er nysgerrig fordi jeg selv døjer.....

hvad hvis han søger et job og beviser at han ikke kan bestride det? skal de så ikke hjælpe ham på een måde?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.