13000! kontanthjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2010

Ni-ko-li-ne

Isabeau skriver:

Ja, han har lægepapirer - flere lægeerklæringer faktisk! Et par gange har der været så længe mellem møderne på kommunen, at den lægeerklæring, han har sendt til dem, ikke har været "up to date" nok til dem. Så har de udskudt mødet til, han kunne fremskaffe endnu én...

Hans sidste job, som var en jobprøvning også, lovede ham en kran (han er smed og stod ved en fræser), så han ikke selv skulle løfte "emnet", men der var ingen kran og han måtte sygemelde sig allerede efter 14 dage. Det endte med, jobprøvningen blev stoppet og han røg så på KH.

ja min kæreste er jo så socialrådgiver, og derfor havde vi ikke fundet os i det! men det er også let at sige når man kender lovgivningen osv.... så man med sikkerhed ved at det ikke er okay det der er foregået, for det er det ikke....villa han ikke kunne arbejde hvis han fik hjælpemiddel og evt fleksjob?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2010

Isabeau

ka-ri-na skriver:

ja min kæreste er jo så socialrådgiver, og derfor havde vi ikke fundet os i det! men det er også let at sige når man kender lovgivningen osv.... så man med sikkerhed ved at det ikke er okay det der er foregået, for det er det ikke....villa han ikke kunne arbejde hvis han fik hjælpemiddel og evt fleksjob?

Jo, han blev jo lovet en kran dengang i hans jobprøvning, men fik den ikke - heller ikke efter at ha´ rykket for den. Måtte så melde sig syg efter 14 dage...

Mht. fleks; der har han rent ud sagt fået at vide at man i Frh. kommunen skal være "halvdød" for at få det. Desuden er det svært at være på fleks, når man er smed. Derfor har hans kursus nu planer om at sende ham i jobprøvning som pæd. medhjælper. For at prøve om det er noget, han kan holde til..? Smedefaget er måske ikke det mest ideelle mere?

Min svigerfar har pacemaker i, er erhvervsfisker, fik først tilbudt fleksjob efter 2 års sygemelding. Han fik at vide, at ville han ha´ en form for indtægt fra kommunen, måtte han sælge sit hus og bil! Endelig fandt han en sagsbehandler, han kunne enes med og som ville ham det godt... Hun fik ham så visiteret til fleksjob. I mellemtiden fik han nødhjælp - mod tilbagebetaling selvfølgelig  

Mens han ventede på det forskellige, måtte han bruge sin opsparing, kassekreditten samt hans "kritisk...?" Hvad det nu end hedder?

Han lever heldigvis i bedste velgående

Anmeld

17. januar 2010

Ni-ko-li-ne

Isabeau skriver:

Jo, han blev jo lovet en kran dengang i hans jobprøvning, men fik den ikke - heller ikke efter at ha´ rykket for den. Måtte så melde sig syg efter 14 dage...

Mht. fleks; der har han rent ud sagt fået at vide at man i Frh. kommunen skal være "halvdød" for at få det. Desuden er det svært at være på fleks, når man er smed. Derfor har hans kursus nu planer om at sende ham i jobprøvning som pæd. medhjælper. For at prøve om det er noget, han kan holde til..? Smedefaget er måske ikke det mest ideelle mere?

Min svigerfar har pacemaker i, er erhvervsfisker, fik først tilbudt fleksjob efter 2 års sygemelding. Han fik at vide, at ville han ha´ en form for indtægt fra kommunen, måtte han sælge sit hus og bil! Endelig fandt han en sagsbehandler, han kunne enes med og som ville ham det godt... Hun fik ham så visiteret til fleksjob. I mellemtiden fik han nødhjælp - mod tilbagebetaling selvfølgelig  

Mens han ventede på det forskellige, måtte han bruge sin opsparing, kassekreditten samt hans "kritisk...?" Hvad det nu end hedder?

Han lever heldigvis i bedste velgående

ja, det er desværre vilkårerne, at man ingen "opsparing/formue " må eje, den skal bruges inden man kan få hjælp.... sørgeligt men sandt... :0(

pr 1/10 er der kommet nye regler for sagsbehandlingen af sygedagpengemodtagere....

men nej, smed er nok ikke lige super godt i din mands situation, pæd. medhjælper er nok bedre, men han kan så ikke løfte børnene.... så må han sætte sig ned til dem....

jeg krydser fingre for at i finder en brugbar løsning.... min situation ligner noget fleks, det er bedst for mig tror vi.... jeg bliver ikke fuldt arbejdsdygtig med den her ryg... men arbejde det vil jeg fandme, jeg er jo kun 26 år!:0)

sov godt

knus

Anmeld

18. januar 2010

Ansemusen

ka-ri-na skriver:

ja, det er desværre vilkårerne, at man ingen "opsparing/formue " må eje, den skal bruges inden man kan få hjælp.... sørgeligt men sandt... :0(

pr 1/10 er der kommet nye regler for sagsbehandlingen af sygedagpengemodtagere....

men nej, smed er nok ikke lige super godt i din mands situation, pæd. medhjælper er nok bedre, men han kan så ikke løfte børnene.... så må han sætte sig ned til dem....

jeg krydser fingre for at i finder en brugbar løsning.... min situation ligner noget fleks, det er bedst for mig tror vi.... jeg bliver ikke fuldt arbejdsdygtig med den her ryg... men arbejde det vil jeg fandme, jeg er jo kun 26 år!:0)

sov godt

knus

Hvilke regler det der som er kommet indenfor behandlingen af sygedagpenge?

Jeg bliver nemlig selv sygemeldt om en måneds tid pga. graviditetsgener (har dog fået lov til at tage et forløb færdigt i skolen først). Men det har ikke været noget problem. Skal afelevere en lægeerklæring/sygemelding til kommunen fra min læge.

Anmeld

18. januar 2010

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
ka-ri-na skriver:

men hjælper kommunen dig ikke med at finde ud af hvad du så kan eller hvor meget? de kan da ikke bare lade dig gå i uvished?

Jo, jeg er i behandling, det er ikke sådan jeg bare går hjemme uden der sker noget. Men er jo noget der tager tid, desværre.

Anmeld

18. januar 2010

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Eva skriver:

Det var nu heller ikke nedladende ment...men man skal da ikke tro det er lykken, men i stedet udvise bare en smule forståelse...men jeg har ondt af dig, forstået på den måde at mennesker på kh fra mange sider af behandles uværdigt....øv,,,,er sgu lige meget hvad man tjener og hvordan, ingen er bedre eller dårligere end andre.

Knus Eva

Nej, jeg ved godt det ikke var negativt ment

Det var også bare fordi man tit hører at man på kontanthjælp får så mange penge, og at det næsten ikke kan betale sig at arbejde. Men er man i stand til det bliver man jo sendt i aktivering, og er man slet ikke i stand til at arbejde, så kan jeg ikke forstå man kan have ondt i r.... over at sådanne mennesker får hjælp.

Man er virkelig helt nederst i samfundet når man er på kontanthjælp, og skal finde sig i mange ting fra både kommunens side og andre mennesker. Og det er sgu ikke rimeligt. Jeg har da for eksempel ikke selv bestemt at jeg vil have psykiske problemer på grund af en lousy barndom

Anmeld

18. januar 2010

Honningblomst

Rikke skriver:

Nej, jeg ved godt det ikke var negativt ment

Det var også bare fordi man tit hører at man på kontanthjælp får så mange penge, og at det næsten ikke kan betale sig at arbejde. Men er man i stand til det bliver man jo sendt i aktivering, og er man slet ikke i stand til at arbejde, så kan jeg ikke forstå man kan have ondt i r.... over at sådanne mennesker får hjælp.

Man er virkelig helt nederst i samfundet når man er på kontanthjælp, og skal finde sig i mange ting fra både kommunens side og andre mennesker. Og det er sgu ikke rimeligt. Jeg har da for eksempel ikke selv bestemt at jeg vil have psykiske problemer på grund af en lousy barndom

Lige præcis...kan blive så gal over den måde...hvis man da bare så mødte forståelse...og nej, det er intet man får, mennesker som dig burde slet ikke få kh men et beløb som var højere og specielt til den gruppe som ligger midt imellem....altså som "bare" har en svær periode, eller lige skal have ro.

De bedste tanker..

Eva

Anmeld

18. januar 2010

Tulle28

LineD skriver:

Nu er det ikke SU jeg mener - Det synes jeg er et privilegie Jeg snakker så om at jeg har en uddannelse med løn - de 2 ting synes jeg er forskellige.

Det kan godt være det er netop DET kh er til for, men jeg synes foruroligende nok aldrig jeg har mødt nogen der har fået kh under disse kriterier...

Lad os bare tage alle 5 i min MG og deres vedhæng f.eks. alle 10 får kontanthjælp, og når man sådan snakker om det, ja så er det ikke på disse grundlag de får det, (akut hjælp, svært ved at finde arbejde, ikke KUNNE tage en uddannelse)...

Det er nok bare mig der har et forskruet syn på kh... eller også deles det en anelse løseligt ud i min landsdel...

Der er jo en grund til at DK er et af de lande i verden med den højeste skat og alligevel kan vi ikke få systemet til at hænge sammen. Alt for mange skattekroner går til udbetaling af kontanthjælp, førtidpension osv. Så længe man kan få så mange penge udbetalt for ikke at lave noget, er der jo ikke noget incitament til at begynde at arbejde. Desværre

Anmeld

18. januar 2010

Honningblomst

Tulle28 skriver:

Der er jo en grund til at DK er et af de lande i verden med den højeste skat og alligevel kan vi ikke få systemet til at hænge sammen. Alt for mange skattekroner går til udbetaling af kontanthjælp, førtidpension osv. Så længe man kan få så mange penge udbetalt for ikke at lave noget, er der jo ikke noget incitament til at begynde at arbejde. Desværre

Og så længe der er mennesker der mener som dig og ikke aner hvad de taler om så vil der stadig være mennesker der føler sig andenrangs og som nassere fordi de får SØLLE 13000kr brutto at leve for. At vi vil være det bekendt.....hvis ikke de svage i samfundet skal have hjælp, hvem skal så? tsk...

Anmeld

18. januar 2010

wamse

Tulle28 skriver:

Hmm ja så var den der så, tror du virkelig at man bare går hjemme på bistand?? Tror ikke du har nogen anelse om, hvad man bliver sendt ud i, uanset hvordan man har det. Jeg har sørme været ude i mange forskellige jobs, og har faktisk været i arbejdsprøvning i 1 år, som pæd.medhjælper med fuldstændig de samme opgaver som en ansat, jeg fik bare kh for det. Jeg har også været sendt på fabrik, hvor jeg skulle stå op en hel dag, på trods af at jeg døjede meget med smerterne i mine knæ pga gigt. Har været på beskæftigelsescenter som højgravid, hvor jeg blev sendt ud til hovedrengøring af private hjem. Jeg har såmænd også taget 10 kl på vuc, og derefter 4 hf-fag.  

Så hvis du tror man bare går hjemme og ikke laver noget for pengene, så ved du ikke hvad det går ud på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.