13000! kontanthjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2010

wamse

Eva skriver:

Meget enig....men det er desværre tit sådan at nogle mennsker ikke kan det...tror for mange tager afsæt i sig selv i stedet for at se tingene i et bare lidt stærre perspektiv. trist..

Jeg giver dig fuldstændig ret Eva, at det føles som bunden når man havner på kh i en LANG periode, og det er ikke 1 år jeg mener.

Jeg var på kh i 12 år, hvor jeg blev sendt ud i de mest latterlige ting, bare fordi loven sagde at det skulle prøves, på trods af at jeg nogen gange knap nok kunne overskue at stå ud af sengen om morgenen. Jeg blev fanget i systemet så lang tid, fordi jeg havde ramt bunden, og ikke kunne overskue at kunne komme ud af det igen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2010

Honningblomst

Mka skriver:

Det da dejligt man kan få lidt hjælp i dette dejlige land

Nogle er blevet fyret og kommer på KH og andre gider bare ikke lave noget osv osv. Men det kan jo være svært for nogle at få job.(som barn troede jeg kun det var taber der var på KH, men sådan er det jo slet ikke, heldigvis)

Synes det er okay mange penge. Har en udd på 4 år tjener ikke meget mere.

Det er bare skidt at der ses ned på en vis gruppe som ikke lige magter at få eller holde et job...og jeg taler ikke om dem der får det midlertidigt men dem der havner midt imellem....det er så synd.

Knus Eva...som er så naiv at tro på at alle mennesker vil bruge sig selv og være noget, føler de giver noget...hvis de kan.

Anmeld

17. januar 2010

Diana...

Eva skriver:

Prøv at læs hvad jeg skriver...mennesker der over en lang periode får kontanthjælp....kan simpelthen ikke se hvordan i kan vende den mod Jer selv...det er virkelig svært at debattere med mennesker der på dne måde ikke ser tingene i bare lidt større perspektiv.

Knus Eva...i håber om at der er nogen der læser det jeg skriver og ikke det de vil.

Jeg læser skam hvad du skriver. Men forstå stadig godt hvorfor hun skriver som hun gør ud for dit første indlæg. 

Anmeld

17. januar 2010

Honningblomst

wamse skriver:

Jeg giver dig fuldstændig ret Eva, at det føles som bunden når man havner på kh i en LANG periode, og det er ikke 1 år jeg mener.

Jeg var på kh i 12 år, hvor jeg blev sendt ud i de mest latterlige ting, bare fordi loven sagde at det skulle prøves, på trods af at jeg nogen gange knap nok kunne overskue at stå ud af sengen om morgenen. Jeg blev fanget i systemet så lang tid, fordi jeg havde ramt bunden, og ikke kunne overskue at kunne komme ud af det igen. 

LIGE PRÆCIS...bare måden sagsbehandlere taler på..."tror du selv du kan, nu må du lige, du kan jo bare, så tager vi dine penge...jamen du er jo en ressourceprofil...bla bla bla..." det er så ydmygende som noget og jo, man behandles som det værste skidt...og tilsidst tror man på at man intet er, kan ikke lide at sige hvordan man får penge osv osv.

respekt er ikke et ord der hænger sammen med at modtage kh....jeg kan blive så gal over det og ked af det, for der er mange mennesker der vil, men ikke kan...og så er det nemt lige at sige de ikke GIDER arbejde...øvøvøv,,,

Men tak fordi du forstod det jeg skrev...synes nemlig selv det var anerkendende over for mennesker der har det svært.

Knus til dig..seje kvinde..

Anmeld

17. januar 2010

Honningblomst

DianaMoar skriver:

Jeg læser skam hvad du skriver. Men forstå stadig godt hvorfor hun skriver som hun gør ud for dit første indlæg. 

Men så er det fordi man ikke VIL læse det jeg skriver...

Anmeld

17. januar 2010

Diana...

Eva skriver:

Men så er det fordi man ikke VIL læse det jeg skriver...

Godt så!

Anmeld

17. januar 2010

smokin

KatrineR skriver:

Jeg syntes bare det er underligt ligefrem at bruge ordvalget at "have ondt af folk på kontanthjælp" og "de sidder allerlængst nede på stigen og kan ikke komme længere ned i samfundet".

Kontanthjælp er jo for folk der for ikke har arbejde af VIDT forskellige grunde, og at udtale sig sådan om folk og lægge alle i samme bås er VIRKELIG SNÆVERSYNET i mine øjne.

Jeg syntes osse at jeg må udtrykke min egen mening på min egen måde på trods af at man skal tage hensyn til alle i debatten

Kære  Katrine, 

Jeg er ked af at du har mistet dit arbejde pga. finanskrisen, men jeg kom til at tænke på, da jeg læste det du skrev - hvorfor var du ikke medlem af A-kasse? Så havde du ikke behøvet at være på kontanthjælp?

Jeg dømmer ikke nogen, da jeg langtfra kender hele historien. 

Personligt mener jeg slet ikke at kontanthjælp er det værd overhovedet. Jeg har været på det en måned, og det skal jeg bare aldrig igen. Så vil jeg hellere få det mindre udbetalt og gå i skole. Jeg blev sendt i aktivering i en genbrugsbutik hvor de hele dagen stod og storrøg mig op i ansigtet, imens jeg skulle sortere andre aflagte tøj. ØV siger jeg bare.

Og min tlf ringede flere gange om ugen, fordi jobkonsulenten skulle tjekke om det nu gik godt. 

Går nu i skole, og er meget mere glad - og vil sige at min ryg også er meget glad for at kunne sidde ned istedet for at stå op. 

KH
Zette  

Anmeld

17. januar 2010

rikkemagnus

Christina -mor til elias! skriver:

kan det virkelig passe man får så meget??? har lige fået brev idag? der 13000kr ved godt jeg skal betale skat men afligevel troede ikk det var så meget!!

men var du gift. så fik du IKKE så meget så bliver din mands indtægt nemlig modregnet !!! fordi min mand har en mdr. løn på 21000 så er jeg i den LATTERLIGE situation at jeg kan få  2197,00 FØR skat og det er så hvor jeg skal betale ALLE vores udgifter (heller ikke en friplads kan jeg få... det undre mig MEGET  det vil sige vi har alt i alt før skat 23197. og der er så udbetalt lige omkring 13500 ALT i ALT.. med en fast budget med 11500 så levet vi VILDT fedt . men som kommunen siger  man kan NEMT leve for 2000 UDEN problemer 3 mennesker.. MEN vi mangler intet.( længe leve mine forældre og de køber stort ind og har "tit overskud i deres fryser") og vi har fundet ud af hvordan man man lever for 500 om ugen hvor af der skal købes ALT tøj, mad og frisør og ALT.  så tror bare du skal være glad  over den nyhed

Anmeld

17. januar 2010

Honningblomst

rikkemagnus skriver:

men var du gift. så fik du IKKE så meget så bliver din mands indtægt nemlig modregnet !!! fordi min mand har en mdr. løn på 21000 så er jeg i den LATTERLIGE situation at jeg kan få  2197,00 FØR skat og det er så hvor jeg skal betale ALLE vores udgifter (heller ikke en friplads kan jeg få... det undre mig MEGET  det vil sige vi har alt i alt før skat 23197. og der er så udbetalt lige omkring 13500 ALT i ALT.. med en fast budget med 11500 så levet vi VILDT fedt . men som kommunen siger  man kan NEMT leve for 2000 UDEN problemer 3 mennesker.. MEN vi mangler intet.( længe leve mine forældre og de køber stort ind og har "tit overskud i deres fryser") og vi har fundet ud af hvordan man man lever for 500 om ugen hvor af der skal købes ALT tøj, mad og frisør og ALT.  så tror bare du skal være glad  over den nyhed

ja, det er virkelig et mærkeligt system...min x tjente på den rigtige side af en halv mill. og jeg modtog kh...vi var bare ikke gift..

Anmeld

17. januar 2010

Mka

rikkemagnus skriver:

Det er fandme flot synes jeg       dejligt med gode forældre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.