13000! kontanthjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2010

Tulle28

wamse skriver:

Hmm ja så var den der så, tror du virkelig at man bare går hjemme på bistand?? Tror ikke du har nogen anelse om, hvad man bliver sendt ud i, uanset hvordan man har det. Jeg har sørme været ude i mange forskellige jobs, og har faktisk været i arbejdsprøvning i 1 år, som pæd.medhjælper med fuldstændig de samme opgaver som en ansat, jeg fik bare kh for det. Jeg har også været sendt på fabrik, hvor jeg skulle stå op en hel dag, på trods af at jeg døjede meget med smerterne i mine knæ pga gigt. Har været på beskæftigelsescenter som højgravid, hvor jeg blev sendt ud til hovedrengøring af private hjem. Jeg har såmænd også taget 10 kl på vuc, og derefter 4 hf-fag.  

Så hvis du tror man bare går hjemme og ikke laver noget for pengene, så ved du ikke hvad det går ud på.

Nu taler jeg ud fra min verden og de mennesker jeg kender som er på kh. Det var ikke for at træde nogen over tæerne, for jeg er da 100% enig i, at de svageste i samfundet skal hjælpes. Men dem som jeg kender er bare ikke en del af dem. De vil nemlig hellere læne sig tilbage og lave ingenting end at gå ud og få sig et job som måske ikke lige falder i deres smag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2010

Honningblomst

Tulle28 skriver:

Nu taler jeg ud fra min verden og de mennesker jeg kender som er på kh. Det var ikke for at træde nogen over tæerne, for jeg er da 100% enig i, at de svageste i samfundet skal hjælpes. Men dem som jeg kender er bare ikke en del af dem. De vil nemlig hellere læne sig tilbage og lave ingenting end at gå ud og få sig et job som måske ikke lige falder i deres smag.

Men det fortæller jo bare noget om din omgangskreds og intet om hvordan samfundet er....bare fordi mine børn er velopdragne så er det jo ikke det samme som alle er..

/Eva

Anmeld

18. januar 2010

Honningblomst

wamse skriver:

Hmm ja så var den der så, tror du virkelig at man bare går hjemme på bistand?? Tror ikke du har nogen anelse om, hvad man bliver sendt ud i, uanset hvordan man har det. Jeg har sørme været ude i mange forskellige jobs, og har faktisk været i arbejdsprøvning i 1 år, som pæd.medhjælper med fuldstændig de samme opgaver som en ansat, jeg fik bare kh for det. Jeg har også været sendt på fabrik, hvor jeg skulle stå op en hel dag, på trods af at jeg døjede meget med smerterne i mine knæ pga gigt. Har været på beskæftigelsescenter som højgravid, hvor jeg blev sendt ud til hovedrengøring af private hjem. Jeg har såmænd også taget 10 kl på vuc, og derefter 4 hf-fag.  

Så hvis du tror man bare går hjemme og ikke laver noget for pengene, så ved du ikke hvad det går ud på.

Jeg blev som højgravid med rygsmerter sende ned på stationen i byen for at gøre toiletter og et kæmpe hal rent....det er simpelthen så sjofelt!!!

Helt til grin..

Knus Eva

Anmeld

18. januar 2010

Tulle28

Eva skriver:

Men det fortæller jo bare noget om din omgangskreds og intet om hvordan samfundet er....bare fordi mine børn er velopdragne så er det jo ikke det samme som alle er..

/Eva

Men.... det ændrer jo ikke ved det faktum at vores samfund ikke kan holde til det. IKKE for at give nogen dårlig samvittighed eller føle sig som 2. rangsborgere. Men det er en helt anden snak.

Anmeld

18. januar 2010

Tulle28

Eva skriver:

Jeg blev som højgravid med rygsmerter sende ned på stationen i byen for at gøre toiletter og et kæmpe hal rent....det er simpelthen så sjofelt!!!

Helt til grin..

Knus Eva

Og ja det er jo sjofelt og uholdbart!! Der er så mange ting i vores samfund som ikke giver mening

Anmeld

18. januar 2010

Honningblomst

Tulle28 skriver:

Men.... det ændrer jo ikke ved det faktum at vores samfund ikke kan holde til det. IKKE for at give nogen dårlig samvittighed eller føle sig som 2. rangsborgere. Men det er en helt anden snak.

Det kan du tro det har...for det skal det. Så må der være andre steder man sætter et!!

Anmeld

18. januar 2010

Tulle28

Eva skriver:

Det kan du tro det har...for det skal det. Så må der være andre steder man sætter et!!

Det synes jeg ikke det nødvendigvis skal. Men der skal gøres noget mere for at finde HOLDBARE jobløsninger, bedre mulighed for fleksjob osv. osv.

Anmeld

18. januar 2010

Ni-ko-li-ne

Ansemusen skriver:

Hvilke regler det der som er kommet indenfor behandlingen af sygedagpenge?

Jeg bliver nemlig selv sygemeldt om en måneds tid pga. graviditetsgener (har dog fået lov til at tage et forløb færdigt i skolen først). Men det har ikke været noget problem. Skal afelevere en lægeerklæring/sygemelding til kommunen fra min læge.

når du er gravid er det ikke rigtig aktuelt:0)

det er forskellige tiltag omkring at få folk bedre ud på arbejds markedet igen:0)

Anmeld

18. januar 2010

Ni-ko-li-ne

Rikke skriver:

Jo, jeg er i behandling, det er ikke sådan jeg bare går hjemme uden der sker noget. Men er jo noget der tager tid, desværre.

okay:0) det er godt, ellers skulle de have en røvfuld

Anmeld

21. januar 2010

1977

Profilbillede for 1977
Mka skriver:

Det da dejligt man kan få lidt hjælp i dette dejlige land

Nogle er blevet fyret og kommer på KH og andre gider bare ikke lave noget osv osv. Men det kan jo være svært for nogle at få job.(som barn troede jeg kun det var taber der var på KH, men sådan er det jo slet ikke, heldigvis)

Synes det er okay mange penge. Har en udd på 4 år tjener ikke meget mere.

Sådan helt uden for emne (og forklaring til en snottet hjerne) - har du en uddannelse på 4 år hvor du arbejder 37 timer om ugen til omkring 13.000? Så synes jeg du skal gå i fagforeningen, for så bliver du snydt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.