Der er altid en grund...og måske du ikke kan se det, men mennesker der er på KH i en længere periode er mennesker som man skal have ondt af, fordi de ikke har de evner eller ressourcer som alle andre.
jeg har også modtaget kh i en lang periode og du ville, hvis ikke du kendte mig, sikkert have dømt mig....men der er en grund, tro mig..
og mennesker der har det svært, er syge, ikke har evner eller hvad ved jeg, dem og ikke mindst deres børn skal jo ikke endnu længere ned end de er i forvejen, så jeg synes faktisk det er rimeligt. Du og jeg kan se frem til at tjene penge og en hel dele mere end kh (for de fleste) men mennesker på kh og førtidspension feks de har ingen muligheder for at ændre på deres indkomst...
Knus Eva...som har ondt af de mennesker der er på kh i mange år...de sidder aller nederst på stigen...længere ned kan man ikke komme i samfundet...
Knus Eva
LineD skriver:
Nu er det ikke SU jeg mener - Det synes jeg er et privilegie
Jeg snakker så om at jeg har en uddannelse med løn - de 2 ting synes jeg er forskellige.
Det kan godt være det er netop DET kh er til for, men jeg synes foruroligende nok aldrig jeg har mødt nogen der har fået kh under disse kriterier...
Lad os bare tage alle 5 i min MG og deres vedhæng f.eks. alle 10 får kontanthjælp, og når man sådan snakker om det, ja så er det ikke på disse grundlag de får det, (akut hjælp, svært ved at finde arbejde, ikke KUNNE tage en uddannelse)...
Det er nok bare mig der har et forskruet syn på kh... eller også deles det en anelse løseligt ud i min landsdel...
Anmeld