13000! kontanthjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2010

Honningblomst

Der er altid en grund...og måske du ikke kan se det, men mennesker der er på KH i en længere periode er mennesker som man skal have ondt af, fordi de ikke har de evner eller ressourcer som alle andre.

jeg har også modtaget kh i en lang periode og du ville, hvis ikke du kendte mig, sikkert have dømt mig....men der er en grund, tro mig.. og mennesker der har det svært, er syge, ikke har evner eller hvad ved jeg, dem og ikke mindst deres børn skal jo ikke endnu længere ned end de er i forvejen, så jeg synes faktisk det er rimeligt. Du og jeg kan se frem til at tjene penge og en hel dele mere end kh (for de fleste) men mennesker på kh og førtidspension feks de har ingen muligheder for at ændre på deres indkomst...

Knus Eva...som har ondt af de mennesker der er på kh i mange år...de sidder aller nederst på stigen...længere ned kan man ikke komme i samfundet...

Knus Eva

LineD skriver:

Nu er det ikke SU jeg mener - Det synes jeg er et privilegie Jeg snakker så om at jeg har en uddannelse med løn - de 2 ting synes jeg er forskellige.

Det kan godt være det er netop DET kh er til for, men jeg synes foruroligende nok aldrig jeg har mødt nogen der har fået kh under disse kriterier...

Lad os bare tage alle 5 i min MG og deres vedhæng f.eks. alle 10 får kontanthjælp, og når man sådan snakker om det, ja så er det ikke på disse grundlag de får det, (akut hjælp, svært ved at finde arbejde, ikke KUNNE tage en uddannelse)...

Det er nok bare mig der har et forskruet syn på kh... eller også deles det en anelse løseligt ud i min landsdel...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2010

MoarTNoah

Eva skriver:

Der er altid en grund...og måske du ikke kan se det, men mennesker der er på KH i en længere periode er mennesker som man skal have ondt af, fordi de ikke har de evner eller ressourcer som alle andre.

jeg har også modtaget kh i en lang periode og du ville, hvis ikke du kendte mig, sikkert have dømt mig....men der er en grund, tro mig.. og mennesker der har det svært, er syge, ikke har evner eller hvad ved jeg, dem og ikke mindst deres børn skal jo ikke endnu længere ned end de er i forvejen, så jeg synes faktisk det er rimeligt. Du og jeg kan se frem til at tjene penge og en hel dele mere end kh (for de fleste) men mennesker på kh og førtidspension feks de har ingen muligheder for at ændre på deres indkomst...

Knus Eva.. .som har ondt af de mennesker der er på kh i mange år...de sidder aller nederst på stigen...længere ned kan man ikke komme i samfundet...

Knus Eva

WHAT!!!!????

Jeg har været på kontanthjælp i et år nu, og kommer til at være det i stort set et år endnu pga barsel, HAR DU ONDT AF MIG??

Jeg har skam evner og ressourcer til at kunne holde et fast job, men pga finanskrisen blev jeg fyret sammen med 400 andre, så det blev meget svært at få nyt job. Senere hen er alt blevet lukket ned i DK og produktionen af vindmøllevingerne flyttet til udlandet. Der blev fyret 1000 til.

Ikke alle kan gøre for at de bliver arbejdsløse og ryger på kontanthjælp, så jeg syntes det er noget værre sludder du har fyret af!

Anmeld

17. januar 2010

Malene84

Hmmm... husk nu lige at det er debatforum - giv folk lov til at have deres holdninger uden at fare i hoved på hinanden  bare en lille tanke efter at have læst alle indslag. Det er et ømt emner

Anmeld

17. januar 2010

Honningblomst

KatrineR skriver:

WHAT!!!!????

Jeg har været på kontanthjælp i et år nu, og kommer til at være det i stort set et år endnu pga barsel, HAR DU ONDT AF MIG??

Jeg har skam evner og ressourcer til at kunne holde et fast job, men pga finanskrisen blev jeg fyret sammen med 400 andre, så det blev meget svært at få nyt job. Senere hen er alt blevet lukket ned i DK og produktionen af vindmøllevingerne flyttet til udlandet. Der blev fyret 1000 til.

Ikke alle kan gøre for at de bliver arbejdsløse og ryger på kontanthjælp, så jeg syntes det er noget værre sludder du har fyret af!

I LANG tid...!!! det synes jeg ikke det der er. Du lever ikke på det fordi du ikke kan andet, men dem der gør det er det sgu synd for...for det er røven ef fjerde divission og man vælger ikke selv ikke at kunne magte sit liv, job eller hvad der kan være.

Så ro på....kan ikke forstå du følger der ram.

Anmeld

17. januar 2010

Honningblomst

Malene84 skriver:

Hmmm... husk nu lige at det er debatforum - giv folk lov til at have deres holdninger uden at fare i hoved på hinanden  bare en lille tanke efter at have læst alle indslag. Det er et ømt emner

Meget enig....men det er desværre tit sådan at nogle mennsker ikke kan det...tror for mange tager afsæt i sig selv i stedet for at se tingene i et bare lidt stærre perspektiv. trist..

Anmeld

17. januar 2010

MoarTNoah

Jeg syntes bare det er underligt ligefrem at bruge ordvalget at "have ondt af folk på kontanthjælp" og "de sidder allerlængst nede på stigen og kan ikke komme længere ned i samfundet".

Kontanthjælp er jo for folk der for ikke har arbejde af VIDT forskellige grunde, og at udtale sig sådan om folk og lægge alle i samme bås er VIRKELIG SNÆVERSYNET i mine øjne.

Jeg syntes osse at jeg må udtrykke min egen mening på min egen måde på trods af at man skal tage hensyn til alle i debatten

Anmeld

17. januar 2010

Honningblomst

KatrineR skriver:

Jeg syntes bare det er underligt ligefrem at bruge ordvalget at "have ondt af folk på kontanthjælp" og "de sidder allerlængst nede på stigen og kan ikke komme længere ned i samfundet".

Kontanthjælp er jo for folk der for ikke har arbejde af VIDT forskellige grunde, og at udtale sig sådan om folk og lægge alle i samme bås er VIRKELIG SNÆVERSYNET i mine øjne.

Jeg syntes osse at jeg må udtrykke min egen mening på min egen måde på trods af at man skal tage hensyn til alle i debatten

Du læser ikke hvad jeg skriver...mennesker der "bare" får lov at gå på kh når vi ser det udefra er ikke "bare" på den hjælp, der er en grund og ja, jeg har ondt af disse mennesker som ikke selv har en ,mulighed for at gøre noget....er sikker på det ikke er svært at regne ud at du ikke er en af dem.

Men ikke desto mindre er man i samfundssyn altså så langt nede som man kan komme...trist og virkelig sørgeligt, men det er sådan det er. Det er et faktum, ikke at dømme eller nedgøre....men bare at konstatere. Og at der ses sådan på mennesker som i forvejen har det svært, synes jeg virkelig er trist og gør det ikke nemmere for dem.,

Knus Eva...

Anmeld

17. januar 2010

Diana...

KatrineR skriver:

Helt enig!

Knus Diana der desværre os er på kontant hjælp. grunden fyring pga graviditeten.

Anmeld

17. januar 2010

Honningblomst

DianaMoar skriver:

Helt enig!

Knus Diana der desværre os er på kontant hjælp. grunden fyring pga graviditeten.

Prøv at læs hvad jeg skriver...mennesker der over en lang periode får kontanthjælp....kan simpelthen ikke se hvordan i kan vende den mod Jer selv...det er virkelig svært at debattere med mennesker der på dne måde ikke ser tingene i bare lidt større perspektiv.

Knus Eva...i håber om at der er nogen der læser det jeg skriver og ikke det de vil.

Anmeld

17. januar 2010

Mka

Det da dejligt man kan få lidt hjælp i dette dejlige land

Nogle er blevet fyret og kommer på KH og andre gider bare ikke lave noget osv osv. Men det kan jo være svært for nogle at få job.(som barn troede jeg kun det var taber der var på KH, men sådan er det jo slet ikke, heldigvis)

Synes det er okay mange penge. Har en udd på 4 år tjener ikke meget mere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.