fulde forældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2009

Lone Jakobsen

karina1980 skriver:

nej bestemt ikke, sådan nogle har jeg også i min familie og det gælder begge sider heldigvis er jeg sammen med en af samme mening som mig, så vi er som regel de første der går fra festen,

ja det mangler så i vores ægteskab....meen så er det godt at "mor her" har det sidste ord når det kommer til børnene.... ja det lyder så ikke helt fair.... det jeg mener er at jeg jo bare kan holde mig ædru, og markere tydeligt nok at "nu skal vi hjem"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2009

Dansker i England

Hverken min mand eller jeg drikker nogensinde alkohol, så vi har ikke det problem. Men jeg ville aldrig tage prinsessen med til en fest, hvor folk var fulde. Jeg har mange dårlige barndomsminder om sådanne siuationer, og i min verden hører børn og alkohol absolut ikke sammen

Anmeld

20. december 2009

Lullaby

Mine børn skal ikke se mig fuld før de er oppe i 10-års alderen.  SYnes ikke det er noget der hører sammen..

Anmeld

20. december 2009

Barbamama

nutche skriver:

ja så blev jeg nysgerrig igen.

her i huset har vi mange ting vi er enige om....men noget vi aldrig bliver enige om er alkohol.

lige nu går snakken om nytårs aften. vi skal holde den hjemme, sammen med mine svigerforældre, og et hold venner. de har en søn og vi har 4 børn hjemme.(i alderen 5 mdr til 10år) vores dilemma er:

jeg mener at en af os skal holde os ædru nok til at kunne køre bil, i tilfælde af at der sker en af børnene noget. min mand ser ikke noget problem i at vi begge 2 drikker lidt....

der er langt mere i det, end lige det her..... men var nysgerrig efter hvad i gør? drikker man med børn i huset? hvor meget? er det begge 2 eller kun den ene? må børn opleve deres forædre fulde? jamen jeg ku blive ved?

men kort og godt....hvad gør i til nytår?

hmmmm jeg er af den holdning at jeg ikke vil have vores datter ser os fulde. Jeg drikker så ikke selv så den hænger mere på min kæreste, men jeg vil ikke have hun bliver bange over at far er mærkelig. Han må gerne drikke lidt nytårsaften men jeg gider ikke han bliver fuld.

Anmeld

20. december 2009

Barbamama

Kb skriver:

Hilsen én der nytårsaften skal have en lille uskyldig pind i øret, knalde med manden og så med to børn i huset....uuuhhhhh

ha ha ha ha. Er lige flad af grin. hi hi hi.

Anmeld

20. december 2009

Barbamama

MiMa skriver:

BØRN OG FULDE FOLK - HØRER IKKE SAMMEN!

MEN - der erstor forskel på at drikke et glas rødvin til maden og skåle i et glas champagne kl. 00, og så i forhold til at drikke sig så beruset at man ændrer adfærd og måske endda skal hjælpes i seng.

Jeg kan sagtens acceptere at der drikkes alkohol i begrænsede mængder, nårder er børn tilstede - og det gælder i almindelighed, ikke kun nytårsaften.

Jeg kan derimod ikke acceptere at folk drikker sig fulde, når der er børn tilstede, og her gælder det ikke kun forældrene, men alle i selskabet. Børn skal ikke være i selskab med fulde folk.

Anmeld

20. december 2009

Barbamama

DianaMoar skriver:

Hvor er jeg dog enig. Det overrasker mig der er så mange der ikke drikker til festlige højtider når deres børn er der. Hvor må der være nogen kedelige påske/jule frokoster osv hvor det da vare høre til med øl og snaps og når man er ude og spise hos nogen venner/familie og skal have en god vin. Det høre da bare til og jeg kan da overhoved ikke se noget galt i det!

ohhhh det er en helt ny debat. Jeg har ikke drukket i mange år og er SÅ mange gange blevet stemplet som kedelig og det synes jeg bare er så trist!!! Jeg er den der har holdt længst ud til fester og har haft det bedst dagen efter. Jeg har pjattet så meget at folk TROEDE jeg havde drukket men jeg var 100% ædru. Jeg er ked af at vi i Danmark har en kultur hvor man bliver stemplet som mærkelig og kedelig hvis man ikke drikker. Er der noget at sige til vi har rekord i druk. Jeg synes det er noget mærkeligt noget. Jeg er af den holdning at man har et problem hvis man IKKE kan have det sjovt til en fest UDEN alkohol.

Anmeld

20. december 2009

Lone Jakobsen

MorpåSjælland skriver:

Mine børn skal ikke se mig fuld før de er oppe i 10-års alderen.  SYnes ikke det er noget der hører sammen..

ja det er nok en god grænse at ha....men vores børn er fra 10 år og nedefter....så det er ikke nemt. vil også mene at en 10 årig vil ku magte det hvis det ikke blev for slemt.... men samtidig kan hun jo også komme til skade.

Anmeld

20. december 2009

Lone Jakobsen

michella80 skriver:

ohhhh det er en helt ny debat. Jeg har ikke drukket i mange år og er SÅ mange gange blevet stemplet som kedelig og det synes jeg bare er så trist!!! Jeg er den der har holdt længst ud til fester og har haft det bedst dagen efter. Jeg har pjattet så meget at folk TROEDE jeg havde drukket men jeg var 100% ædru. Jeg er ked af at vi i Danmark har en kultur hvor man bliver stemplet som mærkelig og kedelig hvis man ikke drikker. Er der noget at sige til vi har rekord i druk. Jeg synes det er noget mærkeligt noget. Jeg er af den holdning at man har et problem hvis man IKKE kan have det sjovt til en fest UDEN alkohol.

super godt skrevet

Anmeld

20. december 2009

Barbamama

nutche skriver:

super godt skrevet

tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.