fulde forældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.223 visninger
92 svar
0 synes godt om
19. december 2009

Lone Jakobsen

ja så blev jeg nysgerrig igen.

her i huset har vi mange ting vi er enige om....men noget vi aldrig bliver enige om er alkohol.

lige nu går snakken om nytårs aften. vi skal holde den hjemme, sammen med mine svigerforældre, og et hold venner. de har en søn og vi har 4 børn hjemme.(i alderen 5 mdr til 10år) vores dilemma er:

jeg mener at en af os skal holde os ædru nok til at kunne køre bil, i tilfælde af at der sker en af børnene noget. min mand ser ikke noget problem i at vi begge 2 drikker lidt....

der er langt mere i det, end lige det her..... men var nysgerrig efter hvad i gør? drikker man med børn i huset? hvor meget? er det begge 2 eller kun den ene? må børn opleve deres forædre fulde? jamen jeg ku blive ved?

men kort og godt....hvad gør i til nytår?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2009

DianaMalou

altså nu har jeg ik børn endnu .. men i min verden hænger sprut og børn ik sammen og kommer aldrig til det ..til dig

Anmeld

19. december 2009

sarahb

i min verden er alkohol slet ikke en så vigtig del af vores liv at det diskuteres... uanset om det er nytårs aften eller hva det er.. børn og alkohol nej tak!

Anmeld

19. december 2009

FrkT

Nu har jeg ikke selv børn endnu. Men tror det er meget forskelligt hvordan børn har det med fulde forældre.

Personligt husker jeg MEGET tydeligt de få gange mine forældre var fulde, i min barndom (og det var også altid nytårsaften de få gange det skete). Jeg var VILDT bange når de var fulde, jeg forstod ikke hvad det var, og kunne bare mærke at de blev meget anderledes end hvordan de plejer at være. Så for mig blev nytårsaftenerne hvor det skete altid ødelagte. Jeg gik rundt og var bange og græd, kunne ikke forstå hvad søren der skete. Og sådan havde jeg det faktisk indtil jeg var ca. 13 år. Og det ved jeg selvfølgelig godt at det er langt fra alle børn der har det sådan - men jeg havde, og jeg husker vildt tydeligt hvor forfærdeligt det var.

Så for mig hører alkohol og børn IKKE sammen (simpelthen af frygt for at mine egne børn vil have det på samme måde som jeg selv havde det). Mener også sagtens man kan have en hyggelig aften uden at drikke, men det kommer selvfølgelig an på hvor genert mand er  Så jeg ville vælge måske bare at drikke en smule, uden at blive mærkbart fuld, hvis I gerne vil drikke.

Anmeld

19. december 2009

TbCp

nutche skriver:

ja så blev jeg nysgerrig igen.

her i huset har vi mange ting vi er enige om....men noget vi aldrig bliver enige om er alkohol.

lige nu går snakken om nytårs aften. vi skal holde den hjemme, sammen med mine svigerforældre, og et hold venner. de har en søn og vi har 4 børn hjemme.(i alderen 5 mdr til 10år) vores dilemma er:

jeg mener at en af os skal holde os ædru nok til at kunne køre bil, i tilfælde af at der sker en af børnene noget. min mand ser ikke noget problem i at vi begge 2 drikker lidt....

der er langt mere i det, end lige det her..... men var nysgerrig efter hvad i gør? drikker man med børn i huset? hvor meget? er det begge 2 eller kun den ene? må børn opleve deres forædre fulde? jamen jeg ku blive ved?

men kort og godt....hvad gør i til nytår?

Hvis Liva er hjemme drikker jeg stort set aldrig. Tænker nemlig også at hvis nu der sker noget, vil jeg gerne kunne køre. Men det er da sket nogle gange at jeg har fået mere end hvad man må for at køre og skulle der i det tilfælde ske noget ville vi nuppe en taxi.... men som sagt når Liva er hjemme drikker jeg yderst sjældent.

Skal der holdes lidt vildere fester er det når Liva ikke er hjemme.

Nytårsaften skal hun hjem til mine forældre, de er glade for at have en "undskyldning" for en rolig nytårsaften

Anmeld

19. december 2009

JonTri

Hmm... her drikker vi begge alkohol til nytår... har ikke tænkt mig at vælte rundt og kan godt beherske mig.

Min veninde som vi skal være sammen med drikker ikke rigtigt, så hun kan vel køre. Sker der noget med nogen, der er alvorligt er det 112 der ringes. Skal jo køre hjem dagen efter, så det sætter sine begrænsninger.

Jeg er jo som de fleste vokset op i vores alkoholkultur, men ligefrem nægte at nyde alkohol overfor min dreng, det vil jeg ikke.

/Rikke

Anmeld

19. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg synes det er lidt underlit at mange af jer åbenbert ikke rigtigt skelner mellem at drikke nogle glas vin og så at være nærmest  sanseløst beruset...

Jeg kommer da af og til til at drikke mere alkohol end man må når man sal køre, men jeg kan altså sagtens beherske mig og opføre mig ordentligt selvom jeg har drukket. Og et par glas nytårsaften - altså det kan jeg ikke se den store fare i, må jeg indrømme.

Anmeld

19. december 2009

BK

Her i huset er der ingen af os der drikker alkohol, og personligt synes jeg det er forkert at drikke når man er sammen med sine børn...

Anmeld

19. december 2009

karina1980

her i huset er der ingen der drikker sig fulde når der er børn tilstede, det acceptere jeg overhovedet ikke, jeg kan acceptere en øl til maden eller en hygge øl,

men mere end det og så kan man roligt finde hoveddøren og blive på ydresiden af den

Anmeld

19. december 2009

Lone Jakobsen

er glad for de mange forskellige meninger.

må hellere fortælle at jeg meget sjældent drikker.....så jeg vil ku mærke det efter første genstand. min mand derimod har et "normalt" forhold til alkohol.....og jeg har flere gange måtte hjælpe ham i seng efter en festlig lejlighed.

denne gang ku jeg godt tænke mig en drinks eller 2....men jeg vil ikke være tryg ved at drikke hvis min mand også gør det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.