fulde forældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2009

Lone Jakobsen

Lise skriver:

Betyder det, at hvis folk kommer hjem til mig - vi har det hyggeligt, de drikker rødvin, mere rødvin og lidt mere til og har det sjovt, og jeg er ædru dels pga søn i huset og dels pga baby i maven, så vi/de opført os rigtig uansvarligt?????

Da jeg var barn var jeg ganske meget udsat for fulde mennesker. Blev slæbt med til en masse fester, men har ALDRIG følt at mine forældre ikke kunne passe på mig. Det er sgu da ligemeget om en eller anden fuld onkel (eller flere af slagsen) er i selskabet, hvis der er nogen, med hovedet rimeligt i behold, der har ansvar for barnet/børnene.

jeg synes det er svært for nogen bliver virkelig meget anderledes når de bliver fulde...og jeg tager gerne hjem fra en fest med mine børn...hvis folk bliver for højtrøstede eller ubehagelige.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2009

Lise

nutche skriver:

jeg synes det er svært for nogen bliver virkelig meget anderledes når de bliver fulde...og jeg tager gerne hjem fra en fest med mine børn...hvis folk bliver for højtrøstede eller ubehagelige.

Nå jo, men jeg taler heller ikke om abefester hvor folk hænger i lysekronerne eller sniffer coke på toilettet.

- Almindelige sammenkomster, som udvikler sig, og der bliver drukket rigeligt med rødvin o-lign....

Anmeld

20. december 2009

karina1980

Sussie&Lilje skriver:

Det er da ikke nmoget med hysterisk at gøre, det er da klart at skulle der nu ske, eksempelvis, min 4 måneder gamle datter noget, at en af os er ædru, hvis man skal stå og snakke med læger og alt muligt andet, det er da bare i min verden, sund fornuft.

Og et knald? Det får han sku så tit herhjemme, ædru eller med en pind i øret, og vil han ha det igen nytårsaften, behøver jeg ikke at have alkohol i blodet for at kunne det.

Men endnu engang, - godt vi ikke alle er ens.

helt enig og nytårs aften eller ej, så kan jeg love for at det bliver indberettet hvis man dukke op fuld med et tilskade kommet barn, også selvom det er første gang, så man er nemlig ikke hysterisk når en part holder hovedet koldt/ædrut

Anmeld

20. december 2009

Lone Jakobsen

Lise skriver:

Nå jo, men jeg taler heller ikke om abefester hvor folk hænger i lysekronerne eller sniffer coke på toilettet.

- Almindelige sammenkomster, som udvikler sig, og der bliver drukket rigeligt med rødvin o-lign....

nu har jeg aldrig haft mine børn med til fester hvor folk tog stoffer. men jeg tænker på... fx. min svigerfamilie der drikker en del....de bliver larmende, snakker meget højt og virker generelt tåbelige... som alle andre så mister de fornemmelsen for hvad de laver, hvordan de bevæger sig rundt, hvad de siger....og hvor de personlige grænser går.

det synes jeg ikke mine børn skal udsættes for....så selv om jeg nemt kommer til at virke hysterisk....ja så er det mig der siger at "vi skal til og køre" når jeg synes det bliver for meget.

Anmeld

20. december 2009

Lone Jakobsen

karina1980 skriver:

helt enig og nytårs aften eller ej, så kan jeg love for at det bliver indberettet hvis man dukke op fuld med et tilskade kommet barn, også selvom det er første gang, så man er nemlig ikke hysterisk når en part holder hovedet koldt/ædrut

TAK tak taak fordi du sætter ord på det jeg ikke kan  det er simpelthen lige præcis det jeg mener

og det jeg frygter allermest.

tænk at møde op på skadestuen med et lille barn...og så være for beruset til at ku forstå lægens forklaring.... hvem ville dog sende et barn med sådan en forældre hjem.

Anmeld

20. december 2009

Lise

nutche skriver:

nu har jeg aldrig haft mine børn med til fester hvor folk tog stoffer. men jeg tænker på... fx. min svigerfamilie der drikker en del....de bliver larmende, snakker meget højt og virker generelt tåbelige... som alle andre så mister de fornemmelsen for hvad de laver, hvordan de bevæger sig rundt, hvad de siger....og hvor de personlige grænser går.

det synes jeg ikke mine børn skal udsættes for....så selv om jeg nemt kommer til at virke hysterisk....ja så er det mig der siger at "vi skal til og køre" når jeg synes det bliver for meget.

Jeg forstår... og jeg har aldrig i mit liv, heller ikke før børn, rigtigt gået til fester hvor folk tog stoffer - det var bare for at give et grelt eksempel

MEN det jeg gerne vil frem til er, at hvis folk ellers er fornuftige, og ikke taber hovedet max når de bliver fulde etc. etc., så ser jeg ingen problemer i at der er børn tilstede - HVIS der er én (forældre) der har ansvaret for dem... De fulde folk jeg (og min søn) af og til er i selskab med er vores respektive familier og venner, og de er sgu alle sammen (mere eller mindre) fornuftige mennesker, som ikke bliver meget mærkelige, højrystede, urimelige, voldelige etc. når de får noget at drikke. Når det bliver rigtig vildt begynder de måske at danse, og det skader sgu sjældent nogen  Udover de ben der bliver danset på...

Anmeld

20. december 2009

karina1980

TAK tak taak fordi du sætter ord på det jeg ikke kan  det er simpelthen lige præcis det jeg mener

og det jeg frygter allermest.

tænk at møde op på skadestuen med et lille barn...og så være for beruset til at ku forstå lægens forklaring.... hvem ville dog sende et barn med sådan en forældre hjem.

det er der heldigvis ingen der gør, barnet bliver indlagt og så trækkes de social myndigheder ind i det,

man skal huske at det er lovpligtigt at indberette.

så ja tænk hvis der skete noget rigtig uheldigt og man var for det første for fuld til at fatte hvad der blev sagt og derefter bliver man vuderet af de offentlige instanser om man er egnet til at være mor/far blot fordi man mente at man da godt kunne fulde sig når man alligevel var et kendt sted/hjemme

det sker jo aldrig for en selv, kun for naboen

men godt jeg kunne sætte ord på for dig også

Anmeld

20. december 2009

Lone Jakobsen

Lise skriver:

Jeg forstår... og jeg har aldrig i mit liv, heller ikke før børn, rigtigt gået til fester hvor folk tog stoffer - det var bare for at give et grelt eksempel

MEN det jeg gerne vil frem til er, at hvis folk ellers er fornuftige, og ikke taber hovedet max når de bliver fulde etc. etc., så ser jeg ingen problemer i at der er børn tilstede - HVIS der er én (forældre) der har ansvaret for dem... De fulde folk jeg (og min søn) af og til er i selskab med er vores respektive familier og venner, og de er sgu alle sammen (mere eller mindre) fornuftige mennesker, som ikke bliver meget mærkelige, højrystede, urimelige, voldelige etc. når de får noget at drikke. Når det bliver rigtig vildt begynder de måske at danse, og det skader sgu sjældent nogen  Udover de ben der bliver danset på...

jeg ved godt at nogle folk bare bliver glade og tilfredse når de bliver fulde....men.....måske er det bare i min svigerfamilie at folk bliver lidt for muntre og lidt for....tja...belastende at høre på.

Anmeld

20. december 2009

karina1980

nutche skriver:

jeg ved godt at nogle folk bare bliver glade og tilfredse når de bliver fulde....men.....måske er det bare i min svigerfamilie at folk bliver lidt for muntre og lidt for....tja...belastende at høre på.

nej bestemt ikke, sådan nogle har jeg også i min familie og det gælder begge sider heldigvis er jeg sammen med en af samme mening som mig, så vi er som regel de første der går fra festen,

Anmeld

20. december 2009

Lone Jakobsen

karina1980 skriver:

det er der heldigvis ingen der gør, barnet bliver indlagt og så trækkes de social myndigheder ind i det,

man skal huske at det er lovpligtigt at indberette.

så ja tænk hvis der skete noget rigtig uheldigt og man var for det første for fuld til at fatte hvad der blev sagt og derefter bliver man vuderet af de offentlige instanser om man er egnet til at være mor/far blot fordi man mente at man da godt kunne fulde sig når man alligevel var et kendt sted/hjemme

det sker jo aldrig for en selv, kun for naboen

men godt jeg kunne sætte ord på for dig også

ja det ville være noget af en start på det nye år.

i forvejen synes jeg der er alt for mange børn der lider under deres forældres manglende kontrol..... men igen det er så her hvor min mand og jeg bare slet ikke bliver enige..... hans søn har altid været med til diverse frokoster....for "der er da voksne nok" men hvis der ikke er nogen der har hoved ansvaret for børnene....og derfor holder sig ædru....ja så synes jeg det virker meget uansvarligt.

så ja super godt at du fik sat ord på for mig...jeg er meget taknemmelig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.