nutche skriver:
ja så blev jeg nysgerrig igen.
her i huset har vi mange ting vi er enige om....men noget vi aldrig bliver enige om er alkohol.
lige nu går snakken om nytårs aften. vi skal holde den hjemme, sammen med mine svigerforældre, og et hold venner. de har en søn og vi har 4 børn hjemme.(i alderen 5 mdr til 10år) vores dilemma er:
jeg mener at en af os skal holde os ædru nok til at kunne køre bil, i tilfælde af at der sker en af børnene noget. min mand ser ikke noget problem i at vi begge 2 drikker lidt....
der er langt mere i det, end lige det her..... men var nysgerrig efter hvad i gør? drikker man med børn i huset? hvor meget? er det begge 2 eller kun den ene? må børn opleve deres forædre fulde? jamen jeg ku blive ved?
men kort og godt....hvad gør i til nytår?
Jeg har fået det arrangeret sådan, at min mor passer vores to piger ntårsaften.
Så skal jeg (for første gang i 3 år) have lov til at holde fri og gøre hvad jeg vil - såsom at indtage alkohol - uden at skulle bekymre mig om børnene.
Jeg VED at det ville lægge en dæmper på mig og begrænse mig i at drikke og skeje ud, hvis mine børn var tilstede. Så VIL jeg være i stand til at kunne tage mig af dem.
Og jeg mener ikke at det er OK for børn at opleve fulde voksne/forældre.
....Måske når de når en vis alder, hvor de kan abstrahere fra det, og forstår det en smule. Men mens de er små, har de brug for en VOKSEN voksen.
Jeg siger ikke at man så ikke kan indtage et par genstande, mens der er børn tilstede. Men som et minimum bør man beherske sin festgejst en smule og jeg snes også at den ene forældre bør halde hovedet koldt og være ædru nok til enhver situation som måtte kunne opstå.
DERFOR har ejg besluttet at mine børn hopper ind i det nye år sammen med deres mormor i år. For nu er det blevet tid til at far og mor kan hgge sig sammen og blive fulde og danse og have det højlydt sjovt, uden tanke for at der er børn tilstede