fulde forældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2009

Kb

Hold da op I er altså nogle lidt hysteriske tanter, når jeg nu frit må sige det..... Altså herrestegud, hvis man begge vil drikke lidt nytårsaften så gør dog det - børn får et naturligt forhold til alkohol, hvis forældrene har det, vis hvordan man drikker med måde.

Ring efter en taxa, hvis en af ungerne skal på skadestuen, hvad er problemet.... Tag et par glaschampange eller hvad I nu har lyst til - tror ikke jeres børn lider overlast af den grund.

Og mon ikke det er fordi jeres mænd håber der "falder lidt godt af" efter festen, de så gerne vil ha´ I tager jer en lille én. Eller det må man måske heller ikke når der er børn i huset????(oplagt ny debat)...

Hilsen én der nytårsaften skal have en lille uskyldig pind i øret, knalde med manden og så med to børn i huset....uuuhhhhh

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2009

Ox.

Herhjemme er der også 1 af os der er ædru, så nytårsaften er jeg på vandvognen, men det nager mig slet ikke, så manden skal bare give den gas!

Kan godt forstå du også har det sådan ..

Anmeld

20. december 2009

Lise

Dorte W. skriver:

Uhhhh, den er svær, har prøvet at skrive dette indlæg 12 gange...

Skal man blive fuldstændig afholdsmenneske fordi man er blevet mor???

Den er jeg altså ikke med på! Jeg kan da godt (ved festlige lejligheder) få en lille pind i øret, når min datter er lagt i seng. Det er jo 100 % hypotetisk der skulle ske noget lige den aften.... Jeg er jo stadig Dorte, selvom jeg er blevet mor!

Enig. Er dog gravid pt, så der går laaaaaaaaaaaaaang tid hvor jeg skal være ædru, men f.eks. sidste nytår blev holdt hjemme hos os, med børn inkl vores eget, og der var min kæreste ret fuld, og jeg fik da også glas nok til at jeg ikke kunne køre nogen steder... Dog ikke mere end at jeg sagtens kunne opføre mig ansvarligt og fornuftigt.

Anmeld

20. december 2009

Ox.

Kb skriver:

Hold da op I er altså nogle lidt hysteriske tanter, når jeg nu frit må sige det..... Altså herrestegud, hvis man begge vil drikke lidt nytårsaften så gør dog det - børn får et naturligt forhold til alkohol, hvis forældrene har det, vis hvordan man drikker med måde.

Ring efter en taxa, hvis en af ungerne skal på skadestuen, hvad er problemet.... Tag et par glaschampange eller hvad I nu har lyst til - tror ikke jeres børn lider overlast af den grund.

Og mon ikke det er fordi jeres mænd håber der "falder lidt godt af" efter festen, de så gerne vil ha´ I tager jer en lille én. Eller det må man måske heller ikke når der er børn i huset????(oplagt ny debat)...

Hilsen én der nytårsaften skal have en lille uskyldig pind i øret, knalde med manden og så med to børn i huset....uuuhhhhh

Det er da ikke nmoget med hysterisk at gøre, det er da klart at skulle der nu ske, eksempelvis, min 4 måneder gamle datter noget, at en af os er ædru, hvis man skal stå og snakke med læger og alt muligt andet, det er da bare i min verden, sund fornuft.

Og et knald? Det får han sku så tit herhjemme, ædru eller med en pind i øret, og vil han ha det igen nytårsaften, behøver jeg ikke at have alkohol i blodet for at kunne det.

Men endnu engang, - godt vi ikke alle er ens.

Anmeld

20. december 2009

MiMa

BØRN OG FULDE FOLK - HØRER IKKE SAMMEN!

MEN - der erstor forskel på at drikke et glas rødvin til maden og skåle i et glas champagne kl. 00, og så i forhold til at drikke sig så beruset at man ændrer adfærd og måske endda skal hjælpes i seng.

Jeg kan sagtens acceptere at der drikkes alkohol i begrænsede mængder, nårder er børn tilstede - og det gælder i almindelighed, ikke kun nytårsaften.

Jeg kan derimod ikke acceptere at folk drikker sig fulde, når der er børn tilstede, og her gælder det ikke kun forældrene, men alle i selskabet. Børn skal ikke være i selskab med fulde folk.

Anmeld

20. december 2009

Diana...

Kb skriver:

Hvor er jeg dog enig. Det overrasker mig der er så mange der ikke drikker til festlige højtider når deres børn er der. Hvor må der være nogen kedelige påske/jule frokoster osv hvor det da vare høre til med øl og snaps og når man er ude og spise hos nogen venner/familie og skal have en god vin. Det høre da bare til og jeg kan da overhoved ikke se noget galt i det!

Anmeld

20. december 2009

Ox.

MiMa skriver:

MEN - der erstor forskel på at drikke et glas rødvin til maden og skåle i et glas champagne kl. 00, og så i forhold til at drikke sig så beruset at man ændrer adfærd og måske endda skal hjælpes i seng.

Jeg kan sagtens acceptere at der drikkes alkohol i begrænsede mængder, nårder er børn tilstede - og det gælder i almindelighed, ikke kun nytårsaften.

Jeg kan derimod ikke acceptere at folk drikker sig fulde, når der er børn tilstede, og her gælder det ikke kun forældrene, men alle i selskabet. Børn skal ikke være i selskab med fulde folk.

Ja det er jeg så fuldstændig enig i.

Havde nok også misforstået dte andet indlæg lidt, kan også fint drikke et enkelt glas vin, men så stopper det også  

Anmeld

20. december 2009

Lone Jakobsen

Kb skriver:

åh hvor jeg nyder at læse dit indlæg.

det giver lidt herlig stemning til en ellers fredelig debat.

jeg er sikker på at i nogle hjem der nyder manden hvis konen får lidt ekstra indebords, for så kan han få lidt hygge ( de stakkels mænd) men efter en snak med min mand, viste det sig faktisk at han aldrig har oplevet mig fuld....såmænd nok ikke engang beruset.

fair nok....jeg er vokset op i et hjem hvor alkohol sjældent blev indtaget....og den ene gang hvor min far var beruset....ja der var jeg vel 13 år, og lå flad af grin over at "så gammel en mand" faktisk ku være fuld.

men men men....det gør mig faktisk ikke noget at mine børn ikke oplever mig beruset. alkohol er på ingen måde bandlyst her. vi servere det gerne for gæster, min mand nyder ofte en øl.... men det siger mig bare ikke noget. den ene aften hvor jeg så gerne ville nyde en baily...kan jeg desværre ikke helt få mig til det...da jeg (som en anden skriver) vil ku være helt klar i hovedet hvis der sku ske noget.

men ja, folk er forskellige...og det er derfor debat er så spændende. så nyd du din mand og jeres årlige hygge aften

mange hilsner fra en hysterisk tante...som tilmed er stolt af det

Anmeld

20. december 2009

Lise

MiMa skriver:

Betyder det, at hvis folk kommer hjem til mig - vi har det hyggeligt, de drikker rødvin, mere rødvin og lidt mere til og har det sjovt, og jeg er ædru dels pga søn i huset og dels pga baby i maven, så vi/de opført os rigtig uansvarligt?????

Da jeg var barn var jeg ganske meget udsat for fulde mennesker. Blev slæbt med til en masse fester, men har ALDRIG følt at mine forældre ikke kunne passe på mig. Det er sgu da ligemeget om en eller anden fuld onkel (eller flere af slagsen) er i selskabet, hvis der er nogen, med hovedet rimeligt i behold, der har ansvar for barnet/børnene.

Anmeld

20. december 2009

Lise

Når vi er ude plejer vi at aftale hvem der kører hjem, og det betyder for den anden, at den kan slå sig løs... Da min (stakkels?) søn var blot seks mdr gammel oplevede han sit første nytår. Og der aftalte vi at min kæreste skulle køre hjem. Så jeg gav den en over nakken, og havde det sjovt Men han var der jo til at tage sig af knægten, hvis der skulle ske noget. Var det meget uansvarligt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.