fulde forældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2009

RikkeR

karina1980 skriver:

det er der heldigvis ingen der gør, barnet bliver indlagt og så trækkes de social myndigheder ind i det,

man skal huske at det er lovpligtigt at indberette.

så ja tænk hvis der skete noget rigtig uheldigt og man var for det første for fuld til at fatte hvad der blev sagt og derefter bliver man vuderet af de offentlige instanser om man er egnet til at være mor/far blot fordi man mente at man da godt kunne fulde sig når man alligevel var et kendt sted/hjemme

det sker jo aldrig for en selv, kun for naboen

men godt jeg kunne sætte ord på for dig også

Bliver man anmeldt til de sociale myndigheder, hvis man drikker sig fuld når ens børn er i nærheden???????????

Det nægter jeg simpelthen at tro på.

Hvad så hvis du har drukket dig en lille pind i øret og har fået dine børn passet af din veninde og der sker noget med dit barn. Du kan så ikke møde op på skadestuen og overlader det til din veninde? Jeg gætter på at du ville stille op ude på skadestuen beruset eller ej............

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2009

karina1980

RikkeR skriver:

Bliver man anmeldt til de sociale myndigheder, hvis man drikker sig fuld når ens børn er i nærheden???????????

Det nægter jeg simpelthen at tro på.

Hvad så hvis du har drukket dig en lille pind i øret og har fået dine børn passet af din veninde og der sker noget med dit barn. Du kan så ikke møde op på skadestuen og overlader det til din veninde? Jeg gætter på at du ville stille op ude på skadestuen beruset eller ej............

jo men så har du jo nok også veninden med der forklare at de var hos hende, fordi de blev passet mens du var ude, møder du ind alene fuld og med barn så bliver det anmeldt, det er rent faktisk et lovkrav, som man kan blive straffet for ikke at overholde

Anmeld

27. december 2009

anna-jonas

nutche skriver:

er glad for de mange forskellige meninger.

må hellere fortælle at jeg meget sjældent drikker.....så jeg vil ku mærke det efter første genstand. min mand derimod har et "normalt" forhold til alkohol.....og jeg har flere gange måtte hjælpe ham i seng efter en festlig lejlighed.

denne gang ku jeg godt tænke mig en drinks eller 2....men jeg vil ikke være tryg ved at drikke hvis min mand også gør det.

En drink eller to kan der ikke være noget galt med..........heller ikke selvom din mand bliver beruset. Det er hvis begge forældre drikker sig stangstive, at børnene bliver utrygge og aftenen ikke bliver festlig for dem.

Her hjemme skal der holdes stille nytår. Ida kan ikke rigtigt tåle mange mennesker og larm, da hun både er for tidligt født, og har fået en hjerneskade efter sin 3 mdr. vaccine. Jeg ammer stadig, så jeg drikker ikke alkohol...........min mand skal måske ha' en enkelt øl til maden.

Anmeld

27. december 2009

anna-jonas

karina1980 skriver:

jo men så har du jo nok også veninden med der forklare at de var hos hende, fordi de blev passet mens du var ude, møder du ind alene fuld og med barn så bliver det anmeldt, det er rent faktisk et lovkrav, som man kan blive straffet for ikke at overholde

Hvilket lovkrav er det??? Det er vist en and!!! Det er ikke forbudt at drikke alkohol og have børn. Heller ikke selvom de børn er i ens varetægt. Har da aldrig hørt noget lignende............hvor har du den oplysning fra???

Anmeld

27. december 2009

Mathilde & Frederikkesmor

Herhjemme har vi ofte fået et par glas rødvin, øl osv. hvis vi har haft venner til spisning - også selvom vores datter har været hjemme. Det ser jeg absolut ingen skam over

Der er forskel på at sidde og nyde et par genstande, fremfor at drikke sig i hegnet.

Anmeld

27. december 2009

Lone Jakobsen

Anna-jonas skriver:

En drink eller to kan der ikke være noget galt med..........heller ikke selvom din mand bliver beruset. Det er hvis begge forældre drikker sig stangstive, at børnene bliver utrygge og aftenen ikke bliver festlig for dem.

Her hjemme skal der holdes stille nytår. Ida kan ikke rigtigt tåle mange mennesker og larm, da hun både er for tidligt født, og har fået en hjerneskade efter sin 3 mdr. vaccine. Jeg ammer stadig, så jeg drikker ikke alkohol...........min mand skal måske ha' en enkelt øl til maden.

jeg ved vist godt at du har ret....men jeg er bare lidt nervøs for hvor lidt der skal til....og så ser jeg hellere at jeg helt undvære. det er jo ikke fordi jeg ikke kan nyde et glas rødvin.....det er bare ikke noget jeg gør tit.

Anmeld

27. december 2009

Alína Hólm

ædru nok til at kunne køre bil, i tilfælde af at der sker en af børnene noget.

Anmeld

27. december 2009

Lone Jakobsen

anikaingibjorg skriver:

ædru nok til at kunne køre bil, i tilfælde af at der sker en af børnene noget.

ja men hvem vurdere det?

Anmeld

27. december 2009

anna-jonas

nutche skriver:

jeg ved vist godt at du har ret....men jeg er bare lidt nervøs for hvor lidt der skal til....og så ser jeg hellere at jeg helt undvære. det er jo ikke fordi jeg ikke kan nyde et glas rødvin.....det er bare ikke noget jeg gør tit.

Hvis du selv skal mikse en drink, kan du jo bare spare på spiritussen..............og ta' mere af det andet i. Det smager sgu' også bedre. Sådan en strawberry daiquiri, er da bare for lækker og festlig.

Må sige, at jeg generelt ikke synes at fulde folk, og børn hører sammen................men jeg er også vokset op med en alkoholiker mor............så er nok lidt "skadet". Mine børn har aldrig set mig fuld, og kommer heller aldrig til det. Men derfor kan man jo godt nyde en enkelt drink...............og lave alko-fri drinks til ungerne. De vil elske det.

Anmeld

27. december 2009

Lone Jakobsen

vi holder det herhjemme....så inden problemer i at jeg selv mixer min drink. jeg har bare ikke drukket meget længe, så jeg tror jeg bliver virkelig nemt beruset.

som dig har jeg også været tæt på en alkoholiker....og har også en stedmor som drikker alt alt for meget...så jeg er klart lidt mindre interesseret i alkohol end gennemsnittet.

jeg synes ikke at børn har behov for at opleve fulde mennesker... med mindre der er en person som er 100 procent klar i hovedet....og som er parrat til at forklare dem hvorfor folk reagere som de gør....og der er jeg nok stadig ikke helt med på ideen. jeg synes bare ikke at alkohol hører sammen med børn....men da min mand har et meget anderledes og langt mere afslappet forhold til det.... ja så er der virkelig mulighed for lange og gentagne diskutioner.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.