fulde forældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2009

Lone Jakobsen

finkedinke skriver:

Jeg kiggede jo lige på din profil. Du ser da ud til at have huset fuld af børn Dejligt. Hvor gamle er de?

ja her er liv og glade dage

jeg har en bonus søn på 11, en datter på 10 og 3 drenge på 6, 5 og 5 mdr

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2009

finkedinke

nutche skriver:

ja her er liv og glade dage

jeg har en bonus søn på 11, en datter på 10 og 3 drenge på 6, 5 og 5 mdr

Mine tre er piger. det er åbentbart det eneste vi kan lave. Men jeg må indrømme at det også var det jeg helst ville have. 
Jeg har ellers en hjemmelavet teori om at det er sundt at have søskende af det modsatte køn. Så lærer man det modsatte køns "særheder" at kende på tæt hold. Men det er nu ikke for at starte en debat i debatten.

Anmeld

20. december 2009

Christinahr

MiMa skriver:

BØRN OG FULDE FOLK - HØRER IKKE SAMMEN!

MEN - der erstor forskel på at drikke et glas rødvin til maden og skåle i et glas champagne kl. 00, og så i forhold til at drikke sig så beruset at man ændrer adfærd og måske endda skal hjælpes i seng.

Jeg kan sagtens acceptere at der drikkes alkohol i begrænsede mængder, nårder er børn tilstede - og det gælder i almindelighed, ikke kun nytårsaften.

Jeg kan derimod ikke acceptere at folk drikker sig fulde, når der er børn tilstede, og her gælder det ikke kun forældrene, men alle i selskabet. Børn skal ikke være i selskab med fulde folk.

enig

Anmeld

20. december 2009

Lone Jakobsen

finkedinke skriver:

Mine tre er piger. det er åbentbart det eneste vi kan lave. Men jeg må indrømme at det også var det jeg helst ville have. 
Jeg har ellers en hjemmelavet teori om at det er sundt at have søskende af det modsatte køn. Så lærer man det modsatte køns "særheder" at kende på tæt hold. Men det er nu ikke for at starte en debat i debatten.

min datters far sagde engang at sku jeg ha endnu en datter....ja så sku det være med ham....og der var vist noget om det da han kun er far til hende.

Anmeld

21. december 2009

Lene-Dorthea

Nu er vi ik så heldige og ha vores egne børn endnu

Men jeg har den mening at 1 af os skal være ædru i tilfælde af der sku ske noget ved børnene også sys jeg heller ik at børn skal se at alle de voksne det barn (børn) er sammen med er mega fulde. Er selv opvokset med en alkoholisk far og vil for alt i verden sørge for at mine børn ikk ska ha samme mening om de grønne flasker som jeg har.

Nu skal det ik lyde som om jeg er total afholds person for jeg kan os godt lide og drik mig fuld og hyg med vennerne, men når der er børn vil jeg ikk drik mig fuld men kun få 1-2 drinks maks også holde mig til sodavand eller vand  

Anmeld

22. december 2009

Lone Jakobsen

Lene-Dorthea skriver:

Nu er vi ik så heldige og ha vores egne børn endnu

Men jeg har den mening at 1 af os skal være ædru i tilfælde af der sku ske noget ved børnene også sys jeg heller ik at børn skal se at alle de voksne det barn (børn) er sammen med er mega fulde. Er selv opvokset med en alkoholisk far og vil for alt i verden sørge for at mine børn ikk ska ha samme mening om de grønne flasker som jeg har.

Nu skal det ik lyde som om jeg er total afholds person for jeg kan os godt lide og drik mig fuld og hyg med vennerne, men når der er børn vil jeg ikk drik mig fuld men kun få 1-2 drinks maks også holde mig til sodavand eller vand  

jeg kan nikke genkendede til meget af det du skriver. jeg har selv haft en ex der var alkoholiker....hvilket naturligvis har farvet min indstilling til alkohol.

men synes også bare (som du selv skriver) at det er vigtigt at den ene part er ædru. fulde folk er ikke altid en rar oplevelse....og jeg har engang måtte forklare min datter, hvorfor faster dog larmede så meget.

Anmeld

22. december 2009

frkgottorp

jeg synes det skal være op til den enkle om man vil tage et par glas nytårsaften..

personligt så har jeg det på samme måde som dig.... jeg drikker ikke når min datter er hjemme i tilfælde af at der skulle ske noget vil jeg gerne være helt ædru.. men samtidig har jeg ikke et problem med min mand drikker den aften. hvis han skulle have lyst til det...

så synes det skal være op til dig selv hvad du synes der er  rigtigt

Anmeld

22. december 2009

Ox.

michella80 skriver:

ohhhh det er en helt ny debat. Jeg har ikke drukket i mange år og er SÅ mange gange blevet stemplet som kedelig og det synes jeg bare er så trist!!! Jeg er den der har holdt længst ud til fester og har haft det bedst dagen efter. Jeg har pjattet så meget at folk TROEDE jeg havde drukket men jeg var 100% ædru. Jeg er ked af at vi i Danmark har en kultur hvor man bliver stemplet som mærkelig og kedelig hvis man ikke drikker. Er der noget at sige til vi har rekord i druk. Jeg synes det er noget mærkeligt noget. Jeg er af den holdning at man har et problem hvis man IKKE kan have det sjovt til en fest UDEN alkohol.

Er så enig!

Anmeld

22. december 2009

Barbamama

Sussie&Lilje skriver:

Er så enig!

Det er jeg glad for at høre. Jeg plejer at blive stemplet som dybt underlig

Anmeld

22. december 2009

RikkeR

karina1980 skriver:

det er der heldigvis ingen der gør, barnet bliver indlagt og så trækkes de social myndigheder ind i det,

man skal huske at det er lovpligtigt at indberette.

så ja tænk hvis der skete noget rigtig uheldigt og man var for det første for fuld til at fatte hvad der blev sagt og derefter bliver man vuderet af de offentlige instanser om man er egnet til at være mor/far blot fordi man mente at man da godt kunne fulde sig når man alligevel var et kendt sted/hjemme

det sker jo aldrig for en selv, kun for naboen

men godt jeg kunne sætte ord på for dig også

Bliver man anmeldt til de sociale myndigheder, hvis man drikker sig fuld når ens børn er i nærheden???????????

Det nægter jeg simpelthen at tro på.

Hvad så hvis du har drukket dig en lille pind i øret og har fået dine børn passet af din veninde og der sker noget med dit barn. Du kan så ikke møde op på skadestuen og overlader det til din veninde? Jeg gætter på at du ville stille op ude på skadestuen beruset eller ej............

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.