fulde forældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2009

SaNiNa

Her er der altid en som kan kører hvis vi har haft bil men, og nu hvor vi har fået Nicklas ja så er det automatisk blevet til at der altid er en som kan kører hvilket har været mig, da jeg jo ammer, men tror da heller ikke manden drikker sig fuld nytårs aften. vi har jo vores fælles barn med og vi er jo lige som to om tingene

og jeg kunne da osse godt drikke et glad vin, men ved jeg skal kører hjem og så drikker jeg sjældent noget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2009

4xGreve

nutche skriver:

ja så blev jeg nysgerrig igen.

her i huset har vi mange ting vi er enige om....men noget vi aldrig bliver enige om er alkohol.

lige nu går snakken om nytårs aften. vi skal holde den hjemme, sammen med mine svigerforældre, og et hold venner. de har en søn og vi har 4 børn hjemme.(i alderen 5 mdr til 10år) vores dilemma er:

jeg mener at en af os skal holde os ædru nok til at kunne køre bil, i tilfælde af at der sker en af børnene noget. min mand ser ikke noget problem i at vi begge 2 drikker lidt....

der er langt mere i det, end lige det her..... men var nysgerrig efter hvad i gør? drikker man med børn i huset? hvor meget? er det begge 2 eller kun den ene? må børn opleve deres forædre fulde? jamen jeg ku blive ved?

men kort og godt....hvad gør i til nytår?

Altså her hjemme Drikker jeg overhovedet ikke og hvis jeg gjorde vil jeg under ingen omstændigheder gør det når Daniella var så meget som i nærheden...
Manden kan godt få en enkel øl til aftensmaden og også 1 enkel når vi er ude (dog takker han for det meste nej) men vi har en klar aftale om at så længe Daniella er hjemme eller med os så drikker han aldrig mere end han kan og det er loveligt at køre...

Syntes personligt ikke at ens børn skal opleve sine forældre fulde, det er i mine øjne at smide sit ansvar fra sig og derudover kan det være en utrolig ubehaglig og skræmmende oplevelse for ens børn næsten uanset hvor gammel ens børn er så alkohol og børn menser jeg ikke kan gå i samme sætning...

Og nu da Daniella ikke er særlig gammel så tager vi nytårs aften hjem til mine forældre og spiser noget lækkert mad fyre lidt fyrværkerri af også er det for vores vedkommen hjem og slut på den dag...

Mener at når man har børn og de er hjemme så skal nytårs aften lige så vel som juleaften være børnevenlig og i den grad egnet for børn uaset om klokken siger 18:00 eller om den siger 03:00

Knus Stina (en sippet mor hvad det gælder alkohol)

Anmeld

19. december 2009

Munder

Uhhhh, den er svær, har prøvet at skrive dette indlæg 12 gange...

Skal man blive fuldstændig afholdsmenneske fordi man er blevet mor???

Den er jeg altså ikke med på! Jeg kan da godt (ved festlige lejligheder) få en lille pind i øret, når min datter er lagt i seng. Det er jo 100 % hypotetisk der skulle ske noget lige den aften.... Jeg er jo stadig Dorte, selvom jeg er blevet mor!

Anmeld

19. december 2009

4xGreve

nutche skriver:

er glad for de mange forskellige meninger.

må hellere fortælle at jeg meget sjældent drikker.....så jeg vil ku mærke det efter første genstand. min mand derimod har et "normalt" forhold til alkohol.....og jeg har flere gange måtte hjælpe ham i seng efter en festlig lejlighed.

denne gang ku jeg godt tænke mig en drinks eller 2....men jeg vil ikke være tryg ved at drikke hvis min mand også gør det.

Hvis dte er jamen hvorfor så ikke sige det som det er og lave en meget klar aftale med ham som skal holdes han kan jo nemt få 1 eller 2 øl men efter min menig så stopper dne også der...

Dengang hvor jeg drak lidt engang imellem selvom jeg ikke havde barn var jeg altid mest tryg ved at der var mindt 1 der var ved sit fulde jeg og den aftale havde jeg brug for blev lavet inden jeg fik noget indebores osv.

Anmeld

19. december 2009

Lone Jakobsen

WiitrioeN skriver:

Hvis dte er jamen hvorfor så ikke sige det som det er og lave en meget klar aftale med ham som skal holdes han kan jo nemt få 1 eller 2 øl men efter min menig så stopper dne også der...

Dengang hvor jeg drak lidt engang imellem selvom jeg ikke havde barn var jeg altid mest tryg ved at der var mindt 1 der var ved sit fulde jeg og den aftale havde jeg brug for blev lavet inden jeg fik noget indebores osv.

jeg prøvede også.....men som nævnt er det her en af de punkter vi ikke kan blive enige om.....så det bliver nok sådan at jeg nøjes med champagne

Anmeld

19. december 2009

Marie;-)

Har lige et spørgsmål:

Tjekker lægen om man har kørekort når man bliver gravid?

*ggg*

Men ellers så synes jeg ikke at man skal være stiv omkring børn, men lidt alkohol på en nytårsaften har jeg inet imod.

Hilsen Marie - med kørekort ;-)

Anmeld

19. december 2009

Janep

jeg er vokset op med en mor der er alkoholiker og keg kunne aldrig finde på at drikke når mine børn er ved mig. jeg ved hvor usikker og bange jeg altid var og sådan ska mine børn bare ikk ha det.!

men når det så er sagt. så går jeg self også i byen og drikker mig fuld en gang imellem ligesom alle andre. bare ikk når mine børn er der.

i år er jeg gravid så det gir lidt sig selv med hensyn til alkoholen
vi ska hen til nogle venner og spise og så hygger vi lidt og køre hjem igen ved en 20 tiden (hannaha sengetid) og så kalder vi det en aften

Anmeld

19. december 2009

Lone Jakobsen

Marie;-) skriver:

Har lige et spørgsmål:

Tjekker lægen om man har kørekort når man bliver gravid?

*ggg*

Men ellers så synes jeg ikke at man skal være stiv omkring børn, men lidt alkohol på en nytårsaften har jeg inet imod.

Hilsen Marie - med kørekort ;-)

neyyy tror ikke lægen checker om man har kørekort.... men jeg tænker at hvis et af børnene kommer til skade og man får brug for at køre.... så ville det ikke være smart at blive taget for sprit undervejs.

Anmeld

19. december 2009

grinbidderen

jeg har det sådan at der er ingen der skal drikke sig meget fulde når mit barn er der osse selvom han sover så de ik være stive, men vi skal holde nytår hos svigerfamilien ig der vil da blive nydt nogen drinks osv men hverken manden el jeg bliver fulde og vi overnatter hos dem for at vi begge kan få lov til at få lidt indenbords.. og hvis der endelig skulle ske noget ringer vi til 112 el falck akut-hjælp..

Anmeld

19. december 2009

Lone Jakobsen

Janep skriver:

jeg er vokset op med en mor der er alkoholiker og keg kunne aldrig finde på at drikke når mine børn er ved mig. jeg ved hvor usikker og bange jeg altid var og sådan ska mine børn bare ikk ha det.!

men når det så er sagt. så går jeg self også i byen og drikker mig fuld en gang imellem ligesom alle andre. bare ikk når mine børn er der.

i år er jeg gravid så det gir lidt sig selv med hensyn til alkoholen
vi ska hen til nogle venner og spise og så hygger vi lidt og køre hjem igen ved en 20 tiden (hannaha sengetid) og så kalder vi det en aften

jeg var også gravid sidste nytår, og til min 30 års fødselsdag....og til vores bryllup

måske jeg bare sku tage en tur i byen med en veninde (mens manden er barnepige) inden nytår,,,,og så lade manden være beruset nytårsaften

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.