nutche skriver:
ja så blev jeg nysgerrig igen.
her i huset har vi mange ting vi er enige om....men noget vi aldrig bliver enige om er alkohol.
lige nu går snakken om nytårs aften. vi skal holde den hjemme, sammen med mine svigerforældre, og et hold venner. de har en søn og vi har 4 børn hjemme.(i alderen 5 mdr til 10år) vores dilemma er:
jeg mener at en af os skal holde os ædru nok til at kunne køre bil, i tilfælde af at der sker en af børnene noget. min mand ser ikke noget problem i at vi begge 2 drikker lidt....
der er langt mere i det, end lige det her..... men var nysgerrig efter hvad i gør? drikker man med børn i huset? hvor meget? er det begge 2 eller kun den ene? må børn opleve deres forædre fulde? jamen jeg ku blive ved?
men kort og godt....hvad gør i til nytår?
Altså her hjemme Drikker jeg overhovedet ikke og hvis jeg gjorde vil jeg under ingen omstændigheder gør det når Daniella var så meget som i nærheden...
Manden kan godt få en enkel øl til aftensmaden og også 1 enkel når vi er ude (dog takker han for det meste nej) men vi har en klar aftale om at så længe Daniella er hjemme eller med os så drikker han aldrig mere end han kan og det er loveligt at køre...
Syntes personligt ikke at ens børn skal opleve sine forældre fulde, det er i mine øjne at smide sit ansvar fra sig og derudover kan det være en utrolig ubehaglig og skræmmende oplevelse for ens børn næsten uanset hvor gammel ens børn er så alkohol og børn menser jeg ikke kan gå i samme sætning...
Og nu da Daniella ikke er særlig gammel så tager vi nytårs aften hjem til mine forældre og spiser noget lækkert mad fyre lidt fyrværkerri af også er det for vores vedkommen hjem og slut på den dag...
Mener at når man har børn og de er hjemme så skal nytårs aften lige så vel som juleaften være børnevenlig og i den grad egnet for børn uaset om klokken siger 18:00 eller om den siger 03:00
Knus Stina (en sippet mor hvad det gælder alkohol)
Anmeld