Sikke en heftig debat herinde. Først og fremmest, min dybeste empati med jer. Og ja jeg ved hvad jeg taler om. Jeg har boet i Dk med permenant opholdstilladelse de sidste 4 år. Jeg er dansk gift, har fast arbejde men ingen børn. Jeg er 29 år og min kone 28 år. Hvis uheldet skulle være ude, og jeg mistede mit job, ville jeg blive smidt ud af landet. Og der er det ligegyldigt om jeg har en permenant opholdtilladelse eller ej. Da jeg har været i landet længere end 7 år, kan jeg søge dansk statsborgerskab. Men det vil jeg ikke. Jeg er født hollandsk og vil altid være det. Og selvom min dejlige kone og jeg skulle få børn sammen er der desværre ikke så meget at gøre. Jeg ville uanset hvad, ryge ud af landet, selvom jeg er dansk gift og ville have børn. Det er en rigtig træls situation i står i begge to, men som du selv skriver, så var planen hele tiden at i skulle flytte til udlandet bagefter, så få barnet herhjemme, undersøg om han kan blive i landet bare 4 uger til, og når jeres datter er født så flytter i. Ring til en politiker i dit nærområde der med immigration at gøre, og hør om vedkommende kan hjælpe jer. Det er mit eneste svar. Håber det bedste for jer. Desværre hjælper det ikke at gå til medierne med det her, da reglerne altid vil være de samme. Det ville have været noget andet hvis din mand havde et job, og som han var glad for, for så ville de kunne gøre noget. Men fordi en knæskade ikke er en sygdom, så er jeg eneste håb at gå direkte til de store bosser.
Anmeld