fuck jeg er bare mega sur og træt at det her land

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2009

Barbamama

qp skriver:

Ja men det hjælper jo ikke noget, at "få ondt af" - man er jo nødt til, at tænke videre hvis man ikke kan affinde sig i den situation man nu engang befinder sig i.

Mit spørgsmål lyder måske negativt - men det var nu mere for, at give trådstarter stof til eftertanke.

Men det er jo så typisk - folk opretter tråde hvor de spørger om råd men egentlig er de ikke modtagelige for kritiske spørgsmål... og har ikke lyst til, at forholde sig til dem.

Hvis du ikke kan tåle svaret, - så lad vær med og spørg!

jooooo, meeeen man kan jo godt svare på en pæn måde.... Når man spørger regner man jo ikke med (eller det gør jeg i hvert fald ikke) at få sådanne kommentarer smidt i hovedet... Ligesom hvis jeg har en samtale (uden for computeren) og jeg spørger vedkommende om noget så er det ikke lige sådan et svar jeg forventer. Vi kan vel tale pænt sammen herinde også selvom vi ikke kan se hinanden?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2009

Vingummien

Rigtig øv situation håber i finder ud af det

Anmeld

11. november 2009

mor-til-vanessa

guggle skriver:

Ej hvor jeg bare føler med dig/jer...

Men nu du er gravid må der da være visse undtagelser i den regel. På biblioteket i vores by, plejer der at være gratis advokatrådgivning en gang om ugen, prøv at undersøge om der ikke er det samme hvor i bor....Selvom i ikke har mange dage at løbe på...

Jeg ville kæmpe med næb og klør - det kan simpelthen ikke være rigtigt. Jeg havde nok også forsøgt mig med diverse aviser som BT. eller ekstrabladet. Måske de synes sagen lyder interessant og kan lægge press på systemet så i kan få en dispensation/udsættelse af en art...

I yderste konsekvens kan han måske blive ulovligt i landet??? Men det ville måske stille jer med "dårlige kort" senere..

Som en anden også nævnte...hvad med at flytte sammen til sverige indtil du er fyldt 24???

Jeg ville ihverfald være helt desperat, koste hvad det ville...

Kunne man blive gift i et andet land og så tage tilbage til DK??? Hmmm.....kender ikke reglerne overhovedet på det område...

J

takker

har snakket med en advokat om alle muligheder. den eneste mulighed for et forlænget visum er hvis der var tale om sygdom. det betyder desværre ikke noget at vi skal have et barn og jeg skal føde lige om lidt

han ville alligevel tage hjem til januar og finde arbejde, da det er svært her og så skulle jeg så til usa og bo. så har overvejet det med at han alligevel bliver indtil da. men så får han nok forbud mod at rejse ind i dk på senere tidspunkt.

Anmeld

11. november 2009

mor-til-vanessa

Eva skriver:

Hvis du orker det så gør det...den her fremmedforskrækkede tendens der hersker i dk, er snart ikke til at holde ud mere...så kæmp, hvis du kan...

Knus..

jo vil hel sikker kæmpe. om ikke kun for mig men også for andre

Anmeld

11. november 2009

Honningblomst

livpultz skriver:

jo vil hel sikker kæmpe. om ikke kun for mig men også for andre

Sådan skal det lyde....man må nogle gange gøre noget for at ændre noget...hvor er du sej...

Anmeld

11. november 2009

guggle

livpultz skriver:

takker

har snakket med en advokat om alle muligheder. den eneste mulighed for et forlænget visum er hvis der var tale om sygdom. det betyder desværre ikke noget at vi skal have et barn og jeg skal føde lige om lidt

han ville alligevel tage hjem til januar og finde arbejde, da det er svært her og så skulle jeg så til usa og bo. så har overvejet det med at han alligevel bliver indtil da. men så får han nok forbud mod at rejse ind i dk på senere tidspunkt.

Hvad hvis han fik et job....????

Anmeld

11. november 2009

Lillefe

suanne85 skriver:

Var en der mente hun ikke skulle være her i landet hvis hun ikke kunne li det

Nå nej ja det var tarveligt skrevet!!

Anmeld

11. november 2009

Muffinmus

livpultz skriver:

det kunne være jeg skulle prøve det... så kunne det blive debateret lidt.. er sikker på der er andre i den her situation

jeg er sikker på der er MANGE der har været eller vil komme i din situation..og netop fordi Danmark er så dårlig til at håndtere enkelt sager bør det kommer frem ...god ide, skynd dig at ringe til medierne.

Anmeld

11. november 2009

qp

michella80 skriver:

jooooo, meeeen man kan jo godt svare på en pæn måde.... Når man spørger regner man jo ikke med (eller det gør jeg i hvert fald ikke) at få sådanne kommentarer smidt i hovedet... Ligesom hvis jeg har en samtale (uden for computeren) og jeg spørger vedkommende om noget så er det ikke lige sådan et svar jeg forventer. Vi kan vel tale pænt sammen herinde også selvom vi ikke kan se hinanden?

Hmmm hvis jeg stod overfor dig og sagde selv samme sætning så tror jeg ikke du ville opfatte den så netativt som du gør her.

Der vil altid være forskel hvordan man læser tingene og hvordan man oplever dem hvis man står overfor en person...

Nu synes jeg, at jeg har forklaret dig (selv om det ikke er dig det handler om) hvordan jeg mente det - så godt jeg kan... håber du har forstået mine forklaringer?

Anmeld

11. november 2009

Barbamama

qp skriver:

Hmmm hvis jeg stod overfor dig og sagde selv samme sætning så tror jeg ikke du ville opfatte den så netativt som du gør her.

Der vil altid være forskel hvordan man læser tingene og hvordan man oplever dem hvis man står overfor en person...

Nu synes jeg, at jeg har forklaret dig (selv om det ikke er dig det handler om) hvordan jeg mente det - så godt jeg kan... håber du har forstået mine forklaringer?

ja det er desværre det værste ved debatterne. Man kan ikke læse tonelejet, men ja jeg læste det surt... Jeg putter altid en smiley ind hvis jeg mener det jeg skriver positivt for så er det måske nemmere. Det gør jeg også når jeg sms'er for man kan ikke læse hvordan det skal siges. Men ok, jeg bakker. Jeg læste det som en provokation

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.