fuck jeg er bare mega sur og træt at det her land

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2009

jullemai

livpultz skriver:

sidder lige og tuder store tunge tårer

min kæreste er ikke dansk og er her på et turist visum, som udløber på lørdag. der er ikke noget vi kan gøre for at få det forlænget. man kan kun forlænge det under særlige omstændigheder så som sygdom. og en graviditet betyder åbenbart ikke nok for den danske regering. og skal føde om mindre en 4 uger, så det betyder at jeg skal klare det helt alene.

da jeg er under 24 kan vi ikke søge om familiesamføring, fordi jeg ikke er gammel nok... så i prinsippet er der ikke noget at gøre. ved godt der er mange kvinder der føde uden mand af forskellige årsager. men når man har en mand vil man jo selvfølgelig gerne have han skal være der. men fordi min mand ikke er dansk så kan han ikke.

synes regler er så pisee fucked op og at de slet ikke tager hensyn. altså betyder det ikke en skid at man skal have et barn eller hvad. alle vil sku da se sit barn komme til verden og det har min kæreste så ikke mulighed for nu. så ved bare slet ikke hvad jeg skal gøre og er pisse sur og ked af det. ville tage med det næste fly hjem til ham og føde der hvis jeg kunne. men det jeg kan jo heller ikke.

så ja life is great... har virkelig ikke særlig meget til overs for det her land mere. og danmark skulle være sådan et godt land. ja hurra.

Hej igen

En mulighed for at få forlængelse kunne også være at han fandt et arbejde i DK.

kh

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2009

Barbamama

livpultz skriver:

tak nej valgte bare lidt at gå fordi den. men vidste der nok ville komme noget af den slags.

ja desværre...

Anmeld

11. november 2009

mor-til-vanessa

Eva skriver:

Åh noget tis...jeg ville klage og gå helt til tops og evt medierne...kærligheden skal og vil overvinde alt..

det kunne være jeg skulle prøve det... så kunne det blive debateret lidt.. er sikker på der er andre i den her situation

Anmeld

11. november 2009

FrkC

livpultz skriver:

min kæreste er ikke dansk og er her på et turist visum, som udløber på lørdag. der er ikke noget vi kan gøre for at få det forlænget. man kan kun forlænge det under særlige omstændigheder så som sygdom. og en graviditet betyder åbenbart ikke nok for den danske regering. og skal føde om mindre en 4 uger, så det betyder at jeg skal klare det helt alene.

da jeg er under 24 kan vi ikke søge om familiesamføring, fordi jeg ikke er gammel nok... så i prinsippet er der ikke noget at gøre. ved godt der er mange kvinder der føde uden mand af forskellige årsager. men når man har en mand vil man jo selvfølgelig gerne have han skal være der. men fordi min mand ikke er dansk så kan han ikke.

synes regler er så pisee fucked op og at de slet ikke tager hensyn. altså betyder det ikke en skid at man skal have et barn eller hvad. alle vil sku da se sit barn komme til verden og det har min kæreste så ikke mulighed for nu. så ved bare slet ikke hvad jeg skal gøre og er pisse sur og ked af det. ville tage med det næste fly hjem til ham og føde der hvis jeg kunne. men det jeg kan jo heller ikke.

så ja life is great... har virkelig ikke særlig meget til overs for det her land mere. og danmark skulle være sådan et godt land. ja hurra.

Øv øv hvor træls for jer!!

Jeg har ingen forstand på det overhovedet, så titter bare ind med et ..

Anmeld

11. november 2009

mor-til-vanessa

Tandfeen i forklædning skriver:

Øv øv hvor træls for jer!!

Jeg har ingen forstand på det overhovedet, så titter bare ind med et ..

mange tak. knus varmer

Anmeld

11. november 2009

Barbamama

livpultz skriver:

det kunne være jeg skulle prøve det... så kunne det blive debateret lidt.. er sikker på der er andre i den her situation

ja det har da hjulpet mange andre... Når det kommer i avis og tv sker der sørme altid noget....

Anmeld

11. november 2009

guggle

livpultz skriver:

Ej hvor jeg bare føler med dig/jer...

Men nu du er gravid må der da være visse undtagelser i den regel. På biblioteket i vores by, plejer der at være gratis advokatrådgivning en gang om ugen, prøv at undersøge om der ikke er det samme hvor i bor....Selvom i ikke har mange dage at løbe på...

Jeg ville kæmpe med næb og klør - det kan simpelthen ikke være rigtigt. Jeg havde nok også forsøgt mig med diverse aviser som BT. eller ekstrabladet. Måske de synes sagen lyder interessant og kan lægge press på systemet så i kan få en dispensation/udsættelse af en art...

I yderste konsekvens kan han måske blive ulovligt i landet??? Men det ville måske stille jer med "dårlige kort" senere..

Som en anden også nævnte...hvad med at flytte sammen til sverige indtil du er fyldt 24???

Jeg ville ihverfald være helt desperat, koste hvad det ville...

Kunne man blive gift i et andet land og så tage tilbage til DK??? Hmmm.....kender ikke reglerne overhovedet på det område...

J

Anmeld

11. november 2009

qp

michella80 skriver:

Nej jeg ved godt det ikke var til mig jeg syntes bare det lød så hårdt. Fik sgu ondt af hende i indlægget og jeg tror alle ville være rimelig trætte af DK's regler hvis vi stod i samme situation

Ja men det hjælper jo ikke noget, at "få ondt af" - man er jo nødt til, at tænke videre hvis man ikke kan affinde sig i den situation man nu engang befinder sig i.

Mit spørgsmål lyder måske negativt - men det var nu mere for, at give trådstarter stof til eftertanke.

Men det er jo så typisk - folk opretter tråde hvor de spørger om råd men egentlig er de ikke modtagelige for kritiske spørgsmål... og har ikke lyst til, at forholde sig til dem.

Hvis du ikke kan tåle svaret, - så lad vær med og spørg!

Anmeld

11. november 2009

Honningblomst

livpultz skriver:

Hvis du orker det så gør det...den her fremmedforskrækkede tendens der hersker i dk, er snart ikke til at holde ud mere...så kæmp, hvis du kan...

Knus..

Anmeld

11. november 2009

Vingummien

Perl skriver:

Sure opstød? syntes da ikke der er nogen der er kommet med sure opstød eller er der nogen jeg ikke har set.. det er sku da vildt synd for hende!! føler med hende... er så træt af det lort altså.. hvis for eks min far gerne ville flytte tilbage til danmark kunne han helt sikkert ikke og han har fået i danmark længere end Australien hvor han bor nu.. han har kone og børn dernede... såde kunne sikkert heller ikke komme med..

Men ville jeg derned ville det være meget lettere!!?? hvor er logikken i det.. altså fordi jeg har søskende dernede!!

Var en der mente hun ikke skulle være her i landet hvis hun ikke kunne li det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.