livpultz skriver:
sidder lige og tuder store tunge tårer
min kæreste er ikke dansk og er her på et turist visum, som udløber på lørdag. der er ikke noget vi kan gøre for at få det forlænget. man kan kun forlænge det under særlige omstændigheder så som sygdom. og en graviditet betyder åbenbart ikke nok for den danske regering. og skal føde om mindre en 4 uger, så det betyder at jeg skal klare det helt alene.
da jeg er under 24 kan vi ikke søge om familiesamføring, fordi jeg ikke er gammel nok... så i prinsippet er der ikke noget at gøre. ved godt der er mange kvinder der føde uden mand af forskellige årsager. men når man har en mand vil man jo selvfølgelig gerne have han skal være der. men fordi min mand ikke er dansk så kan han ikke.
synes regler er så pisee fucked op og at de slet ikke tager hensyn. altså betyder det ikke en skid at man skal have et barn eller hvad. alle vil sku da se sit barn komme til verden og det har min kæreste så ikke mulighed for nu. så ved bare slet ikke hvad jeg skal gøre og er pisse sur og ked af det. ville tage med det næste fly hjem til ham og føde der hvis jeg kunne. men det jeg kan jo heller ikke.
så ja life is great... har virkelig ikke særlig meget til overs for det her land mere. og danmark skulle være sådan et godt land. ja hurra.
Ej hvor jeg bare føler med dig/jer...
Men nu du er gravid må der da være visse undtagelser i den regel. På biblioteket i vores by, plejer der at være gratis advokatrådgivning en gang om ugen, prøv at undersøge om der ikke er det samme hvor i bor....Selvom i ikke har mange dage at løbe på...
Jeg ville kæmpe med næb og klør - det kan simpelthen ikke være rigtigt. Jeg havde nok også forsøgt mig med diverse aviser som BT. eller ekstrabladet. Måske de synes sagen lyder interessant og kan lægge press på systemet så i kan få en dispensation/udsættelse af en art...
I yderste konsekvens kan han måske blive ulovligt i landet??? Men det ville måske stille jer med "dårlige kort" senere..
Som en anden også nævnte...hvad med at flytte sammen til sverige indtil du er fyldt 24???
Jeg ville ihverfald være helt desperat, koste hvad det ville...
Kunne man blive gift i et andet land og så tage tilbage til DK??? Hmmm.....kender ikke reglerne overhovedet på det område...
J