fuck jeg er bare mega sur og træt at det her land

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2009

Maise

livpultz skriver:

sidder lige og tuder store tunge tårer

min kæreste er ikke dansk og er her på et turist visum, som udløber på lørdag. der er ikke noget vi kan gøre for at få det forlænget. man kan kun forlænge det under særlige omstændigheder så som sygdom. og en graviditet betyder åbenbart ikke nok for den danske regering. og skal føde om mindre en 4 uger, så det betyder at jeg skal klare det helt alene.

da jeg er under 24 kan vi ikke søge om familiesamføring, fordi jeg ikke er gammel nok... så i prinsippet er der ikke noget at gøre. ved godt der er mange kvinder der føde uden mand af forskellige årsager. men når man har en mand vil man jo selvfølgelig gerne have han skal være der. men fordi min mand ikke er dansk så kan han ikke.

synes regler er så pisee fucked op og at de slet ikke tager hensyn. altså betyder det ikke en skid at man skal have et barn eller hvad. alle vil sku da se sit barn komme til verden og det har min kæreste så ikke mulighed for nu. så ved bare slet ikke hvad jeg skal gøre og er pisse sur og ked af det. ville tage med det næste fly hjem til ham og føde der hvis jeg kunne. men det jeg kan jo heller ikke.

så ja life is great... har virkelig ikke særlig meget til overs for det her land mere. og danmark skulle være sådan et godt land. ja hurra.

Føler virkelig med dig, selvom jeg jo på ingen måder kan sætte mig i dit sted. Men jeg bliver virkelig bekræftet i hvorfor jeg aldrig har stemt borgerligt og hvorfor jeg synes dansk folkeparti skær alle mennesker over en kam. Frygteligt at der ikke er dommere til at vurdere de enkelte sager.

JA mit bedste bud ville også være at flytte ham eller jer til sverige indtil i er gamle nok til at blive gift.

Held og lykke med det hele

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2009

Millepus

livpultz skriver:

sidder lige og tuder store tunge tårer

min kæreste er ikke dansk og er her på et turist visum, som udløber på lørdag. der er ikke noget vi kan gøre for at få det forlænget. man kan kun forlænge det under særlige omstændigheder så som sygdom. og en graviditet betyder åbenbart ikke nok for den danske regering. og skal føde om mindre en 4 uger, så det betyder at jeg skal klare det helt alene.

da jeg er under 24 kan vi ikke søge om familiesamføring, fordi jeg ikke er gammel nok... så i prinsippet er der ikke noget at gøre. ved godt der er mange kvinder der føde uden mand af forskellige årsager. men når man har en mand vil man jo selvfølgelig gerne have han skal være der. men fordi min mand ikke er dansk så kan han ikke.

synes regler er så pisee fucked op og at de slet ikke tager hensyn. altså betyder det ikke en skid at man skal have et barn eller hvad. alle vil sku da se sit barn komme til verden og det har min kæreste så ikke mulighed for nu. så ved bare slet ikke hvad jeg skal gøre og er pisse sur og ked af det. ville tage med det næste fly hjem til ham og føde der hvis jeg kunne. men det jeg kan jo heller ikke.

så ja life is great... har virkelig ikke særlig meget til overs for det her land mere. og danmark skulle være sådan et godt land. ja hurra.

Din situation ligner min for 7 aar siden. Min mand ( dengang kaereste) er ogsaa amerikaner var ogsaa i Dk for at spille basketball. Han modtog ogsaa et brev fra politiet om at hans opholdstilladelse ville udloebe efter 2 uger. (selvfolgelig 2 uger inden jeg skulle i 3mdr. praktik i USA i forbindelse med min uddannelse) Du kan tro jeg har graedt mange taarer og bandet over den danske  udlaendinge lov.Men min mand endte med at tage ned paa den lokale politistationog talte med dem om vores muligheder. De endte med at give min mand en udsaettelse og vi endte senere med at soege om familiesammenfoering. Jeg var 24 og overbeviste dem om at jeg kunne forsoerge ham paa min SU, med mit bijob. En af de andre muligheder hun fortalte os var at han kun tage til et ikke-schengen land og komme ind i DK paa et nyt turist visum.

Hvis I har planer om at flytte til USA senere hen, vil jeg anbefale jer at gifte jer i forvejen. Da det er nemmere at faa greencard, hvis at man er blevet gift i DK. Vi havde ikke mange problemer med at faa mit Greencard(2-3 mdr og det var fordi vi havde problemer med at faa de rette skattepapirer fra vores sponsor&nbsp, hvorimod en anden jeg kender der er blevet gift i USA maatte igennem meget mere. En anden ting vi havde problemer med var at min mand ikke havde "filed taxes" de aar han havde spillet i Europa, og de ville se de sidste 3 aars "tax-returns"

Jeg haaber at i finder en loesning saa I kan vaere sammen. Jeg ved godt hvordan du foeler.

Held og lykke

Camilla

Anmeld

12. november 2009

Valle81

livpultz skriver:

hmm ved ikke lige hvad jeg skal skrive. min kæreste har spillet profesionelt basket i danmark i 3 år og 2 år i frankrig og tyskland.

at han så møder mig og bliver forelsket og vi beslutter at få et barn fordi tingene faktisk er helt problem frit og han har både job og arbejd og opholdstilladelse. ellers ville jeg nok have ventet til jeg i hver fald kunne blive gift med ham. at kan så bliver skadet i en kamp og mister sin nye kontrak, er der jo ikke nogen der kan gøre for. men så synes jeg bare man burde se lidt mere i de enkelte personers sag og vurdere derfra. han har været mere i eu i sidste 6 år end i usa. det er det jeg bliver så sur over, at man i det mindste ikke kan få forlænget visum indtil jeg har født, at han så skal hjem der må jeg jo tage med hovedet oppe. det her barn og forhold er planlagt med alting i orden hvis man kan sige det på den måde.

derfor bliver jeg sur på vores system og synes ikke det kan være rigtig. og det er ikke kun mig der sidder med de problemer. men har udemærket været klar over regler osv. men tingene så ikke sådan ud da jeg blev gravid.

kunne være jeg skulle have uddybet mig bedre i mit indlæg til at state med

Godmorgen:0)

Ja så kan jeg jo godt se at sagen er en helt anden. Så går det hele jo hen og bliver lidt stift og ubøjeligt.

Det er en meget uheldig situation, som i ikke kunne have forudset, og nogle gange når vi planlægger ting i vores liv kan vi jo ikke tage forbehold for alle konsekvenser. Så skulle vi jo leve eftr hvis hvis ig hvis, og ens røv bliver så spids, at vi skulle holde op med at leve.

Jeg håber virkelig at der kommer en løsning for Jer, ville ønske jeg kunne trylle.

Er det bare hvilket som helst job han skal have??

Christina

Anmeld

12. november 2009

Elizabeth Nuñez

Millepus skriver:

Din situation ligner min for 7 aar siden. Min mand ( dengang kaereste) er ogsaa amerikaner var ogsaa i Dk for at spille basketball. Han modtog ogsaa et brev fra politiet om at hans opholdstilladelse ville udloebe efter 2 uger. (selvfolgelig 2 uger inden jeg skulle i 3mdr. praktik i USA i forbindelse med min uddannelse) Du kan tro jeg har graedt mange taarer og bandet over den danske  udlaendinge lov.Men min mand endte med at tage ned paa den lokale politistationog talte med dem om vores muligheder. De endte med at give min mand en udsaettelse og vi endte senere med at soege om familiesammenfoering. Jeg var 24 og overbeviste dem om at jeg kunne forsoerge ham paa min SU, med mit bijob. En af de andre muligheder hun fortalte os var at han kun tage til et ikke-schengen land og komme ind i DK paa et nyt turist visum.

Hvis I har planer om at flytte til USA senere hen, vil jeg anbefale jer at gifte jer i forvejen. Da det er nemmere at faa greencard, hvis at man er blevet gift i DK. Vi havde ikke mange problemer med at faa mit Greencard(2-3 mdr og det var fordi vi havde problemer med at faa de rette skattepapirer fra vores sponsor&nbsp, hvorimod en anden jeg kender der er blevet gift i USA maatte igennem meget mere. En anden ting vi havde problemer med var at min mand ikke havde "filed taxes" de aar han havde spillet i Europa, og de ville se de sidste 3 aars "tax-returns"

Jeg haaber at i finder en loesning saa I kan vaere sammen. Jeg ved godt hvordan du foeler.

Held og lykke

Camilla

Jeg ved ikke hvordan det var for 7 år siden, men reglerne er idag at for at man kan få turist visum til DK igen skal man vente 3 måneder. Derfor ville det som jeg anbefaldede liv nok være det bedste at få et visum til et andent Schengen land og så rejse tilbage til DK da der er fri bevægelighed mellem disse lande.

Og min mand og jeg stod selv i en situation sidste år hvor vi prøvede at få forlænget hans visum, da vi fik af vide fra starten af at han kunne bare starte med et 1 månedsvium og det så slet ikke ville være noget problem at få det forlænget her.. En stor fed løgn! Der var ingen kære mor, selvom vi var blevet fejlinformeret fra starten af.

Men ellers vil jeg give dig ret i at det nok er en god idé at blive gift i Dk, også hvis I på et senere tidspunkt ønsker at vende tilbage, så styrker det tilknytningskravet

Anmeld

12. november 2009

mor-til-vanessa

Millepus skriver:

Held og lykke

Camilla

hej camilla

det er så rart at der er nogen der har prøvet det samme. vi prøver nu at søge om forlængelse på baggrund af hans knæ ( men vi får nok afslag da det jo ikke er en sygdom ) der udover søger vi om aupair hos mine forældre. skal ned på den lokale politi station idag. håber i det mindste det kan give os tid til jeg har født.

har tænkt meget på hvordan reglerne er i usa og om det bliver lige så sværst for mig at få ophold i usa. tænker selv det er nemmere hvis vi bliver gift i danmark. men det kan vi så ikke så længe vi søger om aupair.

det er vildt besværligt og føler slet ikke jeg får den rigtig rådgivning nogen steder.

bor dig og din mand i usa nu eller bor i i dk?

mange knus liv

Anmeld

12. november 2009

Millepus

livpultz skriver:

hej camilla

det er så rart at der er nogen der har prøvet det samme. vi prøver nu at søge om forlængelse på baggrund af hans knæ ( men vi får nok afslag da det jo ikke er en sygdom ) der udover søger vi om aupair hos mine forældre. skal ned på den lokale politi station idag. håber i det mindste det kan give os tid til jeg har født.

har tænkt meget på hvordan reglerne er i usa og om det bliver lige så sværst for mig at få ophold i usa. tænker selv det er nemmere hvis vi bliver gift i danmark. men det kan vi så ikke så længe vi søger om aupair.

det er vildt besværligt og føler slet ikke jeg får den rigtig rådgivning nogen steder.

bor dig og din mand i usa nu eller bor i i dk?

mange knus liv

Ja det er vildt frusterende. Jeg foelte mig som en anden-rangs dansker,mens det stod paa. Det endte heldigvis lykkeligt i vores tilfaelde og vi har nu boet i USA i 6 aar.

Vil de ikke tage i betragtning af du skal foede?

Jeg synes bare at de regler er saa aandsvage. Ja jeg synes det er godt at de vil forhindre tvangsaegteskaber, men det  her bare ikke maaden.

Camilla

Anmeld

13. november 2009

mor-til-vanessa

Millepus skriver:

Ja det er vildt frusterende. Jeg foelte mig som en anden-rangs dansker,mens det stod paa. Det endte heldigvis lykkeligt i vores tilfaelde og vi har nu boet i USA i 6 aar.

Vil de ikke tage i betragtning af du skal foede?

Jeg synes bare at de regler er saa aandsvage. Ja jeg synes det er godt at de vil forhindre tvangsaegteskaber, men det  her bare ikke maaden.

Camilla

nej det her  slet ikke måde at forhindre det på. tvangs ægteskaber er kulturelt og ville ske uandet om personen er under 24 eller over 24.

det betyder desværre ingenting at vi skal have et barn. er ingen grund til at få forlænget ophold eller familie sammenføring og det er desværre rigtig sørgeligt. synes ærligtalt det er en værre gang pis og er rigtig gal i hovedet. vi har talt om det og vi har taget den beslutning at jeg flytter til usa når jeg engang har født og vores datter er stærk nok til en flyvetur så langt. håber vi kan nå og blive gift i dk inden han skal hjem og håber på at når at se sin datter født.

hvor i usa bor i?? har kun været der en måned i sommers i virginia og det er så anderledes, men der er mange ting jeg godt kan lige ved usa men det bliver en kæmpe omvæltning.

håber vi også får en happy ending lige som jer

knus

Anmeld

14. november 2009

Millepus

Hej igen

Jeg haaber det gik godt paa politistationen idag.

Vi bor i New Hampshire. det er paa oestkysten ca, en time nord for boston. Det er lidt haardt at bo saa langt fra familien, isaer naar man har smaa boern. Men heldigvis er min familie gode til at besoege os. Vi er rigtig glade for at bo her.

Der er en yahoo gruppe paa nettet der hedder dk-mor-i-udlandet  hvor man kan spoerge om hvad som helst.de har ogsaa mange lokale moedre grupper hvor man kan moedes med andre danskere. Jeg mener ogsaa at der er en der hedder USAdamerne. Men det kan maaske vaere en hjaelp naar du kommer taettere paa at flytte. Jeg har floejet hjem med begge min drenge da de var smaa. Matthew var omkring 4 uger, og det er rigtig nemt at flyve med dem naa de er saa smaa for sover de det meste af vejen.

Camilla

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.