fuck jeg er bare mega sur og træt at det her land

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2009

Ox.

Mebach skriver:

Enig!

Jeg synes det er en trist situation, men sidst jeg tjekkede tog en graviditet 9 mdr.

Ja, men som hun skrev tidligere i debatten, havde hendes kæreste jo også et arbejde her, MEN mistede det pga en skade, det er jo ikke ligefrem til at forudsige ....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2009

vatten

Mebach skriver:

Enig!

Jeg synes det er en trist situation, men sidst jeg tjekkede tog en graviditet 9 mdr.

Og sidst jeg tjekkede, tog det et splitsekund at få en knæskabe, som gør at man mister sit job og dermed også sin opholdtilladelse!

Denne situation er jo absolut ikke planlagt. Med farens job, som han skulle have indtil til januar, kunne han blive i landet indtil fødslen var overstået, og de kunne sammen rejse til USA. Nu mistede faren jobbet pga en knæskade.. Så er det i mine øjne overhovedet ikke deres egen skyld, at de står i denne situation.

---------------------------------

Til trådstarter: jeg håber virkelig din mand kan få et turistvisum til Sverige eller noget, så han kan komme med til fødslen. Jeg krydser alt hvad jeg kna, for at jeres situation skal ordne sig 

Anmeld

11. november 2009

Ansemusen

Ja søg til Sverige. Så tror jeg da godt han kan komme over og være med til fødslen! Uanset om han må eller ej, for det kan jeg ikke se hvem der skulle opdage, som ikke må vide det! Han er jo ikke ligefrem en forbryder. men med de ting jeg har læst i tråden i dag, tænker jeg, at han sikkert ikke engang må komme ind i DK igen når han har forladt landet. Men ja, regler er nogen gange til for at brydes! Og han skal da med til sit barns fødsel hvis det kan ladfe sig gøre!

Anmeld

11. november 2009

Honningblomst

Elizabeth Nuñez skriver:

Nu læste jeg lige dit indlæg også og synes lige at jeg skal kommentere det.

Du nævner din venindes mand der fik lov til at blive i dk, og fik en lang og gratis uddanelse.. og sådan noget helst ikke skulle ske.

Først og fremmest for at få opholdstilladelse til Dk skal de stille en sikkerhed på 60000kr til staten i syv år, i tilfælde af at du skulle udnytte staten...!!!

Udover det skal alle i dette land der opholder sig lovligt betale en lille ting der hedder skat... ALLE!! det er vel derfor vi får gratis uddannelse.

Og så skal de kære udlændige i de syv år de skal "vente" på deres permante opholdstilladelse( ja det er rigtig du skal ansøge om opholdstilladelse 4 gange før du får den permanente) snakke med en sagsbehandler (min mand siger:" lissom hvis man har siddet i fængsel og er løsladt, så har man en sagsbehandler der holder øje med en".) dem skal man snakke med hver 3 måned i syv år så de kan tjekke op på hvad du laver i dk. De insisterere på at man enten kommer i arbejde.. eller tager en uddannelse (også dem der er lange og gratis) så vi alle.. både danskere og udlændinge kan bidrage til samfundet.. udover dette skal du som udlænding underskrive et kontrakt med regeringen, der fortæller dig hvordan du skal opfører dig, f.eks. hvordan man må tale til danskere..( vi værner jo så højt om vores ytringsfrihed.. det gælder bare ikke for udlændinge) og ja så underskriver du også at du er asylansøger.. om du er eller ej.. også hvis du er gift og der ikke er krig i dit land.. og at du egentligt holder af det land du kommer fra..

Så vi danskere er vist lige lidt for gode til at pudse den glorie.. og så overhovedet ikke vide hvad der egentlig foregår

Nu nævnte jeg det for at forklare hvorfor reglerne sikkert er skærpet...det tilfælde jeg nævnte går 17 år tilbage... og manden jeg nævner ønskede ikke at blive i DK, men rejste hjem til sit land, der hvor han vil bo og arbejde...han havde bare ikke muligheden for udd. i hans fødeland.

Så jeg ønskede ikke pudse noget...bare lige tænke over hvorfor reglerne måske også er skærpet...for lige meget hvad, så synes jeg i ovennævnte at det grænser til udnyttelse...

Knus..

Anmeld

11. november 2009

mor-til-vanessa

Eva skriver:

Prøv evt også at kontakte nogle politikere...måske du kunne komme igennem nu hvor der snart er valg og modstanderne kunne måske godt bruge sådan en sag til at vise folk hvad de ikke skal stemme på...selvom jeg godt ved det ikke er på kommunaltplan, men alligevel Det er jo fuldstændig vanvittigt at man skal straffes fordi man er ung mor..hvor er de individuelle hensyn henne.

Jeg havde faktisk en veninde der giftede sig med en mand så han kunne blive i landet og det fik han så lov til nu de var gift og han fik en laaaaaang gratis udd. af dk, så det er nok det der skal undgåes....men altså, individuelle hensyn...TAK!!

Knus.

ja synes også de burde tigge nærmere på de forskellige folks behov. det går jo også ud over dem der rent faktisk er sammen fordi de elsker hinanden.

har skrevet til dr1 og tv2 så må jeg se om det kan komme frem i nyhederne. ved jeg i hver fald ikke er den eneste med det her problem

Anmeld

11. november 2009

mor-til-vanessa

guggle skriver:

Hvis det skal hurtigt ud i pressen, skal det være BT eller ekstrabladet - tror jeg....

ok tak. det vil jeg prøve

Anmeld

11. november 2009

Honningblomst

livpultz skriver:

ja synes også de burde tigge nærmere på de forskellige folks behov. det går jo også ud over dem der rent faktisk er sammen fordi de elsker hinanden.

har skrevet til dr1 og tv2 så må jeg se om det kan komme frem i nyhederne. ved jeg i hver fald ikke er den eneste med det her problem

Lige præcis...se mennesker som de individer de er og nehandle dem derefter og ikke bare som en stor gruppe...øv, for ja, nogle vil udnytte det, men altså, det skal alle andre vel ikke straffes for.

Det er synd for jer...øv...

Knus..

Anmeld

11. november 2009

mor-til-vanessa

Elizabeth Nuñez skriver:

Hej Liv

Jeg faldt lige over dit indlæg, og syntes at det er mega interresant.

Jeg vil lige nævne at jeg selv er gift med min cubanske mand, det har jeg været snart i et år, så ved lige præcis hvordan det er for dig. Og er helt enig det er noget værre rod og møg!

Hvis der er noget som helst jeg kan hjælpe med skal du endelig sige til.

Jeg vil lige sig at du kan ansøge om familiesammeførelse allerede fra når du er 23,5 år. (det gjorde vi) og ligeså snart udlændingeservice har modtaget ansøgningen har din mand/kæreste lov til at opholde sig i landet indtil i har fået svar.. turistvisum eller ej!! Og mht. ægtskab kan i gøre det ligegyldig hvor gamle i er, det er kun familiesammenføringen du skal være 23,5 år før at I kan ansøge. så hvis du er det, er det bare om at komme igang.

Men under alle omstændigheder føler jeg virkelig med jer, ved slet ikke selv hvordan jeg skulle have klaret fødslen uden min mand der. Så kan godt forstå hvordan du har det.

Du er som sagt velkommen til at kontakte mig hvis der er noget som helst jeg kan hjælpe med.. eller hvis du bare vil snakke

Jeg håber at du ka bruge det til noget?

Kærligst Elizabeth

hej elizabeth

tak for dit brev. det varmer.

er desværre ikke 23.5 endnu, først til januar og hans visum udløber på lørdag. så må lægge hovedet i blød og se om vi kan købe noget tid.

er rart at høre andre der har været igennem det samme og kan forstå ens situation.

knus

Anmeld

11. november 2009

mor-til-vanessa

Eva skriver:

Lige præcis...se mennesker som de individer de er og nehandle dem derefter og ikke bare som en stor gruppe...øv, for ja, nogle vil udnytte det, men altså, det skal alle andre vel ikke straffes for.

Det er synd for jer...øv...

Knus..

tak. kan selvfølgelig godt forstå der er regler, det skal der jo være

Anmeld

11. november 2009

Honningblomst

livpultz skriver:

tak. kan selvfølgelig godt forstå der er regler, det skal der jo være

Men altså, menneskelige hensyn burde altså gå forud for stive regler!!!!

Kan I ikke gå under jorden indtil du har født...I er velkommen her..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.